elektromobil Volvo Recharge

Elektromobil Volvo C30 se představí ve Frankfurtu

už dříve slíbilo založený na modelu V70, který vyvine společně se firmou Vattenfall. Docela nedávno se objevily také spekulace ohledně založeném na modelu C30, které nyní švédská automobilka oficiálně potvrdila magazínu Autocar.co.uk. Už na minulém představilo Volvo koncepční studii Recharge, která byla předstupněm toho, co chce automobilka představit letos. „Jedno z aut která předvedeme na akci Innovation for Life bude plně elektrický a řiditelný C30,“ sdělili magazínu zástupci Volva. Elektromobil se však zatím do výroby nechystá. „Jde o vývojový koncept. Pracujeme na něm, je součástí probíhajícícho vyhodnocování a rozhodnutí učiníme v budoucnosti.“

Mercedes-Benz SLS

Mercedes-Benz SLS eDrive – elektrický sporťák roku 2015

Teprve 15. září na autosalonu ve Frankfurtu odhalí Mercedes-Benz produkční verzi svého nového sporťáku SLS. Podle magazínu Autocar.co.uk se kromě klasické verze se spalovacím motorem chystá i elektrická verze eDrive. Omezená výroba elektromobilu má začít v roce 2015 a z velké části bude založena právě na zanedlouho představované výrobní verzi. Nabídne tedy odlehčenou hliníkovou kostru a dále čtyři elektromotory o výkonu 133 koní každý, po dvou vepředu a vzadu (pohon na všechny čtyři). Celkový výkon auta má být 532 koní při zrychlení z 0 na 100 km/h během 4.0 sekund. Maximální rychlost by měla přesáhnout 195 km/h. Dojezd se odhaduje mezi 150 km a 180 km.

Opel Trixx

Opel Trixx – malá městská včelka na elektřinu?

Opel, součást krachujícího koncernu General Motors, který byl aktuálně zachráněn německou vládou a konsorciem Magna v propojení s ruskými bankami, nehodlá v oblasti alternativních pohonů zůstat pozadu. Když v roce 2003 představil na autosalonu ve Frankfurtu koncept Opel Insignia, málokdo nejspíš čekal, že se z něj o šest let později stane celoevropský hit. V březnu 2004 představil Opel na autosalonu v Ženevě malý městský vůz Opel Trixx. Kompaktní autíčko s rozměry 3,04/1,66/1,7 bylo doslova nabité zajímavými novými nápady. Zavřeli se do něj až tři dospělí a jedno dítě, objem kufru 890 l dává možnost převážet i objemnější náklad. Dovnitř dokonce nacpete celé horské kolo. Původní koncept Trixxe počítal s 1,3l CDTI přeplňovaným dieselem o výkonu 70 koní. Vzhledem k tomu, že v současné době řada automobilek připravuje elektromobily zhruba podobných rozměrů jako je Trixx, není nepravděpodobné, že by se Opel mohl pokusit tento koncept oživit. Proti Smart ForTwo EV, Mini E, Toyota iQ3, Renault Twingo ZE nebo dalším podobným by jistě mohl obstát.

galerie: Opel Trixx

Opel Trixx Opel Trixx Opel Trixx
Honda Jazz Hybrid

Elektromobil Renault Twingo v obrazech

Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží, automobilky celého světa tam konečně mají odhalit produkční verze svých elektromobilů. V případě Renaultu to budou tři modely a jedním z nich bude i Renault Twingo ZE. Francouzský magazín Auto Plus přinesl první obrázky hliněného modelu, na kterém v současnosti pracují designéři Renaultu v hlavním stanu v Paříži. Částečně se podobá modelu Renault Be Bop ZE, nicméně je výrazně menší. Elektrické mini má stát zhruba 400 000 Kč s tím, že ujede kolem 160 km na jedno nabití při výkonu 59 koní a maximálních rychlosti 130 km/h. Jedná se o vůz navržený čistě pro elektrický pohon, žádné jiné varianty nebudou v nabídce. Samozřejmě bude vůz využívat regenerativní brzdění, zároveň má být silně zaizolovaný aby se minimalizovala nutnost vytápění. Dobíjení bude možné klasickou dobíjecí stanicí, ze zásuvky nebo rychlodobíječkou. Případně výměnou baterií ve stanici pro výměnu baterií, jak předvedla nedávno společnost Project Better Place. Jedním z hlavních konkurentů nového elektrického mini od Renaultu má být již dříve představený Opel Trixx.

Renault a EDF tuží spolupráci na elektromobilech

Francouzská automobilka Renault a energetická společnost EDF se údaně posunuly do další fáze spolupráce na vývoji elektromobilů. Uzavřely dohodu týkající se nabíjecího systému, který umožní komunikaci mezi dobíjecími stanicemi a elektromobily skrze to co nazývají „PLC“ (power line communication – komunikace skrz elektrické vedení). Díky tomu bude možné snadno vyměňovat data o identifikaci vozidla a placení přímo přes dobíjecí kabel. Jednoduše řečeno je to celé o maximálním uživatelském pohodlí pro řidiče a co moná nejnižších nákladech pro výrobce stanic i automobilů. Renault nyní bude technologii testovat a zajišťovat kompatibilitu se všemi svými budoucími elektromobil. Už letos na autosalonu Frankfurt chce představit tři.

Renault Mégane Electric

Renault ukáže na autosalonu ve Frankfurtu tři elektromobily

Letošní , který se uskuteční ve dnech 17. až 27. září 2009, bude opět hostit prakticky všechny světové automobilky. Ještě víc než v minulosti se také zaměří na . Francouzský dává předem vědět, že na autosalonu představí hned tři . Půjde o dlouho plánovanou elektrickou verzi , která má být určena především pro elektrifikující se . Objeví se také elektrický , nejspíš založený na konceptu .

Posledním elektromobilem bude zcela nový koncept založený na podvozku řady B konsorcia , který se dnes využívá u modelů , nebo . Zjevně tedy půjde o malé, zhruba čtyřmetrové auto. Snad pětidveřový hatchback? Tento nový model by měl jít do prodeje v roce . Christian Steyer, šéf vývoje C-segmentu vozů, řekl, že všechny elektromobily Renault by měly být výrazně stylové, ale zároveň ne příliš radikální.

Renault Kangoo be bop ZE

„Chceme pro naše elektromobily jasný podpis, aby když je lidé uvidí na ulici, bylo jim okamžitě jasné, že jde o elektrické auto od Renaultu,“ komentoval připravované odhalení. „Klíčem je nevyděsit naše zákazníky. Musí být pokoušeni, ale nesmíme na ně moc spěchat,“ dodal. Zároveň ale přiznal, že „možná u elektromobilů existuje prostor pro velmi radikální přepracování designových pravidel. Zatím jsme na to ale nepřišli.“ Podle něj bude něco takového možné až v budoucnosti, díky dašímu vývoji technologie baterií.

stanice pro výměnu baterií

Kromě trojice elektromobilů Renault předvede také dobíjecí systémy. To znamená rychlodobíječky, domácí a navíc také „Quick Drop“ systém pro výměnu baterií během tří minut. Dá se předpokládat, že půjde o stejnou stanici pro výměnu baterií, kterou nedávno předvedla společnost Project Better Place v . S PBP aliance Renault-Nissan v oblasti elektromobilů dlouhodobě spolupracuje.

Ferrari ukáže koncept hybridu

Lamborghini bude hybridní, Ferrari bude hybridní, kdo nebude hybridní, jako by nebyl. Ředitel maranellské automobilky Amedeo Felisa nedávno znovu potvrdil, že Ferrari se jak jen může snaží vyvíjet nové motory a více než kdy předtím zdůraznil význam hybridního pohonu. Aby společnost splnila přísné emisní podmínky Evropské unie pro rok 2014, snaží se jít třemi cestami. Jednak jsou to přeplňované motory, pak biopaliva a v neposlední řadě už zmíněný hybridní pohonný systém. Felisa dal najevo, že koncept hybridního Ferrari se objeví na veřejnost již bzry. „Nebude to ještě na autosalonu ve Frankfurtu, ale krátce potom, dost možná na nějakém americkém autosalonu.“ Co třeba autosalon v Los Angeles letos v listopadu?

Citroen DS5

Diesel-hybrid Citroen DS5 vyjede v roce 2011

Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005 představil francouzský Citroen studii C-Sportlounge. Letos na autosalonu Ženeva to pak byl krásný miniaturní Citroen DS3, který jako by z oka vypadl vozům Mini. Model DS3 má do Evropy dorazit během roku 2010 s dieselovými i benzinovými motory od 1,2l do 2,0l. Malé ekologické auto tedy Citroen má, co dál? Na světlo světa přichází Citroen DS5, diesel-hybrid poháněný stejným pohonným systémem jako nedávno zmiňovaný crossover Peugeot 3008. HYbrid4 je pohonný systém využívající elektromotoru a dieselového HDi motoru. Mateřská společnost PSA říká, že řidiči se mohou těšit na výrazné snížení spotřeby paliva i emisí (až o 35%). V showroomech se má Citroen DS5 objevit už během roku 2011, stejně jako model Peugeot 3008. Půjde o první osobní auta vybavená diesel-hybridním pohonem.

BMW Z2

Ekologické vozy BMW už letos ve Frankfurtu?

Automobilový magazín BimmerFile spekuluje, že už letos v září bychom se na autosalonu ve Frankfurtu mohli dočkat nových ekologických modelů značky BMW. Pro následujících několik let chystá bavorská automobilka až 20 nových vozů. BimmerFile tvrdí, že jejich budoucnost leží v systému Efficient Dynamics, tedy snižování spotřeby i hmotnosti vozů a nasazování řady nových technologií. Například sporťák BMW Z2 (kódově označený „Vision Concept“) bude založen na nové generaci podvozku s možností pohonu předních, zadních i všech čtyř kol. To by znamenalo snížení ceny vývoje budoucích modelů BMW. Model Z2 má vážit pod 1000 kg a být dostupný s několika různými pohonnými systémy, od 1,6l motoru původně určeného pro vozy Mini, a po nový dvoulitr s výkonem 250 koní. Co je ale zajímavější, údajně (informace mají pocházet ze „spolehlivých“ zdrojů) nabídne BMW svůj sportovní model také jako hybrid, plug-in hybrid a diesel! Potvrzují se tak nedávné spekulace. BMW údajně pojmenuje tyto systémy podle dosavadního klíče využívání slova „Drive“, tedy „eDrive“ pro elektrický pohon (plug-in?), případně „sDrive“, „xDrive“ a „iDrive“. Aby byla zachována nízká hmotnost automobilů, dojde na využití kompozitů a odlehčených materiálů v motoru, pohonném systému i konstrukci. Jako první přijde na trh kabriolet, později také coupé. Produkční verze se však na trh nedostanou dříve než v roce 2013.

Loremo

Loremo chystá tři modely, už letos!

Loremo je německá společnost zabývající se vývojem revolučního, velmi lehkého automobilu, který se už minulý rok představil na autosalonu ve Frankfurtu a zároveň je jedním z účastníků soutěže Automotive X Prize. Firmě jde práce od ruky, a tak už letos chce představit tři prototypy a zahájit ostré testování na silnicích. Tři prototypy proto, že každý z nich bude poháněn odlišným typem alternativního pohonu. Loremo EV bude čistý elektromobil. Pro jeho sériovou produkci už je údajně vše připraveno a může začít každým měsícem. Sportovnější verze Loremo GT je vybavena (proti původně předpokládanému dieselu) dvouválcovým zážehovým motorem německé výroby o obsahu 850 ccm. Loremo GT půjde do výroby už tento rok a poskytne výkon 45 kW. Tvůrci automobilu obhajují přechod od dieselu k benzinu především jednodušší legislativou, možností pozdější jednoduché konverze na CNG či LPG, menší váha i menší rozměry motoru a také nižší cena. Třetí verzí úsporného vozu Loremo je hybrid vybavený 700 ccm benzinovým motorem a spotřebou 1,9 l/100 km.

Toyota iQ

Toyota iQ jako plug-in hybrid

Na Pařížském autosalonu, který se uskuteční během podzimu, má být konečně odhalena definitivní podoba výrobní verze městského miniautíčka Toyota iQ. Stane se tomu zhruba rok poté, co Toyota představila tento koncept na autosalonu ve Frankfurtu. Podle očekávání dostane tři metry dlouhá Toyota iQ motor o objemu 1 l, ale navíc se údajně také chystá plug-in hybrid Toyota iQ s motorem o obsahu 500 ccm. Hybridní automobil Toyota iQ prý přijde na trh v roce 2010. Což, vezmeme-li v úvahu vlažný přístup automobilky Toyota k lithium-iontovým bateriím, které jako jediné připadají pro Toyota iQ hybrid v úvahu, je dost odvážný plán.

Volkwagen EGO

Volkswagen představuje svou vizi roku 2028

Německý koncern Volkswagen spustil na adrese www.volkswagen2028.com prezentaci, ve kterém ukazuje jak bude podle něj vypadat automobilový svět v roce 2028. V zajímavém, i když typicky rádobyamerickém, mírně křečovitém krátkém filmu se můžete podívat na „běžné sobotní odpoledne“ á la Volkswagen a pak si postupně projít jednotlivé oblasti, na které se automobilka hodlá zaměřit. Především jsou to automobily jakožto živý prostor, kdy už cestování není otravou, ale kvalitně stráveným časem. Samozřejmostí je síťové propojení všech automobilů, a tedy i naprostá bezpečnost provozu, žádné zácpy, žádné nehody. Volkswagen si budoucí vozy představuje zcela bez emisí, v nejbližší době chce předvést nové elektromobily, brzy uvede na trh také hybridy a v testovacích verzích už má dostupné i automobily na palivové články. V prezentaci jou zdůrazněny čtyři koncepční automobily – Room, tříkolka ONe, Volkswagen up! poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu a nakonec sportovněji laděné dvoumístné ego. To bylo k vidění také v úvodním filmečku, kde bylo možné změnit jeho povrchovou úpravu podle přání pasažérů.

Frankfurt 2007 - Suzuki Kizashi

Frankfurt 2007 – reportáž

Frankfurt nad Mohanem se na dva týdny stal středem pozornosti celého automobilového světa. Obrovská plocha výstaviště uprostřed moderního velkoměsta pojmula stánky prakticky všech světových značek. Ty představily několik zajímavých premiér, ale především jasně dávaly najevo, že trendem doby je zelená – alternativní způsoby pohonu a snižování spotřeby.