Honda Insight Sports Modulo Concept

Honda Insight Sports Modulo – hybrid na ostrý spôsob

netreba predstavovať. Auto nižšej strednej triedy doplnené o hybridný systém IMA postačujúce bežnému zákazníkovi teraz prešlo ostrým ladením karoséria a čiastočne aj interiéru. Pre informáciu, Sports Modulo je firma, ktorá toto auto upravila. Sústreďuje sa na športové úpravy vozidiel , ako S2000, , alebo Civic Type-R. Čo sa ale na Insighte vlastne zmenilo?  

Honda Insight Sports Modulo Concept Honda Insight Sports Modulo Concept Honda Insight Sports Modulo Concept
Nissan V-Platform

Nissan v Ženevě představí náhradu za Micru

Autosalon v Ženevě začíná pomalu čeřit mediální vody. Nissan ukázal první nákresy nové generace svého malého městského autíčka, které nahradí model Nissan Micra, už před pár týdny. Oficiální odhalení podle nejnovějších informací proběhne právě v Ženevě příští březen. Mezitím automobilka masíruje veřejné mínění s tím, jak revoluční, šetrné a levné nové auto bude.  

VTM Science: zanedbatelný ekologický přínos aut s hybridním pohonem

Zajímavý krátký článek aktuálně vyšel na webu magazínu VTM Science. Zanedbatelný ekologický přínos aut s hybridním pohonem. Zde je úryvek:

Vláda kanadské provincie Ontario nedávno zvýšila příspěvek na nákup hybridního automobilu na deset tisíc dolarů. To představuje dotaci 0,43 dolaru na každý litr benzínu, který automobil s hybridním pohonem během své patnáctileté životnosti spálí. Takto uspořená tuna oxidu uhličitého vyjde státní kasu a potažmo i daňové poplatníky na 195 dolarů. Na trhu s emisními povolenkami se dneska platí za tunu oxidu uhličitého od 3 do 40 dolarů. Z ekonomického hlediska je dotace na nákup hybridního automobilu velice neefektivní. (celý článek)

Ford Focus EV

Amerika půjčí miliardy na elektromobily a zelená auta

Americké Ministerstvo energetiky začalo rozdávat výhodné půjčky na vývoj elektromobilů a dalších typů ekologických aut. Prvním, kdo se může radovat jsou Tesla Motors, kteří dostanou $465 mil. z projektu Výroby pokročilých automobilů. Sto milionů z toho bude využito na stavbu továrny na elektrické pohonné jednotky, tedy elektromotory a baterie – nejen pro Teslu, ale také pro partnery. Ne nadarmo nedávno Daimler investoval do Tesla Motors asi 50 mil. dolarů. Zbytek, $365 mil., půjde na výzkum, vývoj a především rozjezd továrny, která bude vyrábět elektrický sedan Tesla Model S. Spekuluje se o továrně v Kalifornii. Sedan by se mohl začít vyrábět už do konce roku 2011.

Dalším kdo od americké vlády získává významnou půjčku je Nissan. Ten si vydupal $1,6 mld., které využije na rozšíření své továrny ve městečku Smyrna. Tam pak chce ročně vyrábět 150 000 elektromobilů a 200 000 baterií. Dnes přitom továrna vyrábí stále hůř se prodávající modely jako Pathfinder, případně Nissan Altima či Maxima. Pětimístný elektromobil přitom půjde do výrobu už během příštího roku v Japonsku a teprve koncem roku 2012 se má rozjet výroba ve Spojených státech. Navíc budou Nissan a spolupracující NEC prodávat své baterky komukoliv, kdo bude mít zájem.
Nissan Cube EV
Posledním, ale zároveň největším příjemcem půjček je . Ten si uždíbne plných $5,9 mld. na vývoj ekologických aut. Ikonická americká automobilka pak plánuje v nejbližších letech uvést na trh 13 nových úsporných modelů. Půjde jak o elektromobily, tak i šetrnější benziny. Ford díky penězům promění dvě továrny a vylepší spotřebu takových modelů jako je Ford Focus. Automobilky Chrysler a General Motors neměly na výhodné půjčky nárok vzhledem k tomu, že se nacházejí ve stavu bankrotu.

Citroen C1 ev'ie

Británie miluje elektromobily, přemýšlí o nich 7 milionů řidičů

Britský Královský automobilistický klub (RAC) provedl průzkum mezi zhruba 1000 domácích motoristů. Hlavní otázka zněla: Přemýšleli byste o nebo plánujete pořízení elektromobilu během příštích pěti let? Pětina odpovědla Ano, přemýšlel bych o něm nebo Ano, plánuji pořídit. V Británii je dnes 33,8 milionu řidičů, z toho pětina je zhruba 6,75 milionu. Už před časem britská vláda ohlásila finanční podporu všem, kdo projeví zájem o koupi elektromobilu. Vzápětí se v Británii začal prodávat elektromobil Citroen C1. Ředitel nadace RAC Stephen Glaister však upozorňuje, že existuje nebezpečí uspěchání celého procesu. „Vláda aktivně prosazuje pořízení elektromobilů dlouho předtím, než je mohou výrobci masově nabídnout,“ řekl. „RAC plně podporuje představení ekologických automobilů. Ale elektromobily nejsou krátkodobé řešení. Co by měla vláda nyní dělat je zlepšovat silniční síť a podporovat automobilky ve vylepšování současných technologií. To znamená zvyšovat kapacitu silnic pro snížení poplatků a emisí oxidu ohličitého, zaměřit se produkci čistších benzinových a dieselových motorů a výrobu menších a lehčích automobilů.“ Vskutku?!

Chrysler chce investovat půl miliardy dolarů do elektromobilů

Nejmenší z velké trojky amerických automobilek, , žádá po americkém Ministerstvu energetiky 224 milionů dolarů. Chce je spolu s další stejnou částkou z vlastní kapsy využít k investicím do rozvoje výzkumu a výroby a . Pokud by automobilka finance získala, vyrobila by demonstrační letku zmíněných vozů (365 vozů, na každý den v roce jedno?!), postavila výzkumné a výrobní centrum poblíž Michiganu a uspíšila nástup nových technologií na trh. Má-li jít vše podle zmíněného plánu, bude výrobní komplex dokončen kolem roku a Chrysler bude vyrábět 20 000 ročně. Chrysler se ovšem nyní oficiálně nachází v bankrotu. Již tento týden soudce rozhodne o schválení plánu na odprodej částí firmy evropskému , který lační i po dalších nákupech. Už předtím ale Chrysler ohlásil vývoj vlastních elektromobilů v různých segmentech trhu, například sportovní . Ve své divizi vyrábí Chrysler sousedský elektromobil Peapod.