Toyota Auris HSD

Autosalon IAA Frankfurt 2009: nový hybrid Toyota Auris HSD

Toyota odhalila informační oponu nad svým novým hybridem Toyota Auris HSD. Koncept představí už za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu. O pohon hybridního auta se stará 1.8l čtyřválec doplněný o systém hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive stejný jako v Priusu.

Energii ventilačnímu systému dodávají solární panely umístěné ve střeše automobilu. S touhle vychytávkou přišel už letos představený Prius třetí generace a údajně je o tuto „fíčurku“ překvapivě vysoký zájem. Ostatně, přijít k autu do kterého celý den pere sluníčko a cítit se vevnitř jako v bavlnce, kdo by to nechtěl. ČÍST DÁL…

Toyota Auris HSD Toyota Auris HSD Toyota Auris HSD
Volkswagen - automobil se spotřebou 1 l na 100 km

Autosalon IAA Frankfurt 2009: elektromobil od Volkswagenu

Podle německého magazínu Stern, který vyzpovídal hlavu vývoje automobilky Volkswagen Ulricha Hackenberga, se už v roce 2013 dočkáme malosériové výroby prvního elektromobilu této značky. S výkonem 81 až 90 koní a dojezdem mezi 100 km a 200 km půjde o ideální auto do města.

Naživo by se elektrické auto od VW mělo předvést na autosalonu IAA Frankurt 2009 už za pár dnů. Půjde o upravenou verzi konceptu mikroauta Volkswagen Up! Kromě něj VW předvede také nejnovější verzi svého auta se spotřebou 1 l/100 km. Ve skutečnosti má však mít spotřebu 1,49/100 km.

Tentokrát bude „jednička“ vyrobena z klasičtějších materiál, o pohon se postará dvouválcový diesel o výkonu 36 koní plus částečně hybridní systém pohonu. Řidič a pasažér sedí za sebou. Celková hmotnost unikátního auta je asi 500 kg. V minulosti se Volkswagen dušoval, že tahle kára by mohla být na trhu už v roce 2010. Uvidíme co nám poví letos ve Frankfurtu.

Toyota Prius plug-in hybrid

Autosalon IAA Frankfurt 2009: Toyota ukáže plug-in Prius

Těšíme se na autosalon do Frankfurtu jak malá děcka. Čeká nás tam doslova záplava zajímavých elektromobilů, hybridních aut a dalšího „zeleného harampádí“, jako kdyby už normální auta ani neexistovala. Jen dobře! Toyota se chystá pochlubit se svým tolik očekávaným modelem Toyota Prius plug-in hybrid.  

Žádné překvapení se však nekoná, pořád jde o plug-in hybrid s dojezdem pouhých 20 km na elektřinu. Zajímavá je max. rychlost na elektřinu, která by měla dosáhnout až na 100 km/h. Hodnotu emisí hybridního auta udává Toyota na hodnotě 60 g/km. Automobilka slibuje, že už počátkem roku 2010 spustí globálně program, ve kterém si zájemci budou moct auto vypůjčit. Zároveň se stanou testovacími králíky.

Toyota Prius plug-in hybrid Toyota Prius plug-in hybrid Toyota Prius plug-in hybrid
Mercedes-Benz Vision S 500

Autosalon IAA Frankfurt 2009: Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid do zásuvky

zaskočil všechny příznivce oznámením o tom, že na představí Mercedes-Benz Vision S 500. Třiapůllitrový benzinový šestiválec doplněný o elektromotor o výkonu 60 koní by měl ujet 30 km čistě na elektřinu, a to díky zhruba o enerii 10 kWh. Průměrná spotřeba auta by měla být 3,2 l/100 km!

Luxusní do zásuvky se má pochlubit emisemi pouze 74 g/km, což je pro tuto třídu auta vskutku unikát. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne automobil během 5,5 sekundy. „Vision 500 plug-in hybrid je novým krokem na naší cestě k mobilitě s nulovými emisemi,“ komentoval novinku Dr. Dieter Zetsche, šéf Damimleru a . Prozatím však není jasné, kdy se auto objeví v sériové výrobě. Těšíme se, až se na něj budeme moct podívat osobně za týden ve Frankfurtu!

„Máme všechny klíčové technologie pro takové auto snů, proto si myslím, že by mohlo být součástí už příští generace třídy S. Důležité teď je, aby naše vývojová činnost byla doplněna rozsáhlou infrastrukturou, která nám umožní naplno využít potenciálu tohoto inovativního systému pohonu, doplnil Thomas Weber, který je zodpovědný za výzkum a vývoj.

Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500
Hyundai i10 Electric

Autosalon Frankfurt 2009: představení elektromobilu Hyundai i10

Jihokorejská automobilka hodlá na představit elektrické auto Hyundai i10 Electric. Jde o miniaturní městský , který má jít především proti konkurenci v podobě , resp. (což je vlastně to samé) či .

Původní benzinová verze mini je vyráběna exkluzivně v Indii od roku 2007 pro domácí trh i vývoz. Hyundai i10 Blue Drive (nebo také „Electric“) se poprvé veřejnosti představí na letošním IAA. Namísto 1.1l nebo 1.2l benzinu v něm ale uvidíme elektromotor o výkonu 49 kW.  

Hyundai i10 Electric Hyundai i10 Electric Hyundai i10 Electric
Saab 9-5

Autosalon Frankfurt 2009: prémiový sedan Saab 9-5

Švédský Saab na letošním autosalonu Frankfurt představí nový prémiový sedan Saab 9-5. Ten kromě inovovaného interiéru zahrnujícího například head-up displej, především nabídne pět různých motorových variací. Dvoulitrový benzinový (220 koní) agregát je připraven pro ty, kteří nehodlají experimentovat. Dále bude v nabídce 2.0l BioPower, 2.0 turbodiesel (160 koní), 2.8l V6 turbo (300 koní) a 1.6 benzinové turbo (180 koní). Diesel se může pochlubit emisemi 139 g/km. Dvoulitrový BioPower motor zase může pálit bioethanol E85. V prodeji bude skandinávský inspirovaný konceptem Aero X už během příštího roku.

galerie: Saab 9-5
Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5
Audi R8 ePerformance koncept

Autosalon Frankfurt 2009: Audi představí elektromobil, možná R8?

Elektromobily jsou všude okolo nás! Že se v budoucnosti bude jezdit na elektřinu je prakticky jisté. Na vlnu elektromobilismu hodlá na autosalonu ve Frankfurtu naskočit také Audi, které spustilo malou promo stránku www.electricityuntamed.com.

Najdete tam pár zajímavých hlášek týkajících se elektřiny, několik vtipných nebo poučných videí, ale celé je to především jakási předehra k očekávanému odhalení. Podle zjištění francouzského motoristického magazínu L’Automobile by se elektromobil Audi měl jmenovat R8 ePerformance a být založený na modelu Audi R8.
Audi R8
Že půjde o spíše sportovní koncept potvrzuje jak první obrázek na webu, tak i celé pojetí stránky, která upozoňuje především na extrémní výkon elektřiny. Samozřejmě, že v případě Audi jde především o reakci na kroky konkurence v podobě BMW a Mercedes-Benz. I tyto německé automobilky by ve Frankfurtu mohly odhalit své koncepty elektromobilů.

Lexus LF-Ch hybridní kompakt

Autosalon Frankfurt 2009: Lexus přiveze nové hybridy

Lexus, luxusní značky automobilky Toyota, se v oblasti hybridních automobilů snaží o ucelenou nabídku. Svou strategii hodlá potvrdit i na letošním autosalonu ve Frankfurtu, kde představí hned několik novinek. Předně to bude světová premiéra konceptu LF-Ch, nového plně hybridního kompaktu.

LF-Ch spojuje stylový design a plně hybridní technologii v praktickém 5dveřovém kompaktním modelu, který dokonale plní potřeby těch nejnáročnějších zákazníků prémiového segmentu kompaktních vozů. Díky plně hybridnímu systému může LF-Ch využívat k jízdě i čistě elektrický pohon, který zejména ve městě umožňuje prakticky bezhlučnou jízdu a navíc s nulovými emisemi.
Lexus LS 600h
Mezi další zajímavosti bude patřit i představení inovované modelové řady LS. Zkrátka nepřijdou ani příznivci modelů GS, IS či IS F, které budou vystaveny v upravených verzích pro modelový rok 2010. Lexus LS 600h, celosvětově jediný plně hybridní vůz v prémiovém segmentu luxusních sedanů a zároveň vlajková loď modelové řady LS, poutá pozornost řadou designových úprav, ale taktéž četnými vylepšeními plně hybridního systému pohonu Lexus Hybrid Drive.
Lexus GS 450h
Modelová řada GS 2010 přináší další posílení bezpečnostních vlastností, nové barvy exteriéru i interiéru či vylepšený audio – navigační systém. Postavení modelu GS 450h jako vlajkové lodi modelové řady GS bylo dále zdůrazněno speciálním stylingem. GS 450h zůstává i nadále celosvětově prvním a zároveň jediným plně hybridním modelem v prémiovém segmentu střední třídy.

Toyota Auris HSD Full Hybrid koncept

Autosalon Frankfurt 2009: Toyota ukáže Auris Hybrid a Prius plug-in hybrid

Světové premiéry se na letošním autosalonu Frankfurt dočká úplně nový koncept Toyota Auris Hybrid. Podle automobilky se jedná o důležitý mezník, kdy se Toyotě podařilo vměstnat její plně hybridní pohon do mainstreamového modelu. To je podle ní první krok k tomu, aby se pohonný systém Hybrid Synergy Drive (HSD) mohl rozletět po celé modelové šíři.

Dále Toyota předvede plug-in hybrid Toyota Prius (PHEV). Už počátkem roku má být 150 těchto vozů v Evropě testováno v letkách vybraných firemních zákazníků. Dalším novinkou ve Frankfurtu budou dva modely miniaturního vozítka Toyota iQ. Totiž iQ for Sports a iQ Collection.
plug-in Toyota Prius na autosalonu Frankfurt
Toyota iQ Collection

BMW Vision EfficientDynamics

Autosalon Frankfurt 2009: BMW Vision EfficientDynamics koncept

Jak vypadá auto budoucnosti podle představ bavorské automobilky si budeme moct prohlédnout už za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. BMW tam kromě jiných vozů představí také futuristický koncept Vision EfficientDynamic. Jde o plug-in diesel hybrid, jehož cílem je spojit výjimečný výkon modelu BMW M3 s vynikající spotřebou. BMW slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,8 sekund a kombinovanou spotřebu 3,75 l/100 km.

Dieselový tříválec o objemu 1.5l a výkonu 163 koní ke potvrzením spekulací o tom, že v budoucnu by BMW chtělo své motory zmenšovat. Nový pohonný systém je dalším stupněm rozvoje hybridního pohonu využitého v nově ohlášeném modelu ActiveHybrid 7. Jeho součástí jsou také dva elektromotory o výkonu 80 a 33 koní, celkový výkon systému je 356 koní.

BMW Vision EfficientDynamics BMW Vision EfficientDynamics BMW Vision EfficientDynamics

Nový koncept Vision EfficientDynamics využívá podle BMW podobného rozložení jako plug-in hybrid Chevy Volt. O šťávu se stará lithium-polymerová baterie, která prochází středovým tunelem v podvozku. Celková kapacita je 10,8 kWh při váze 85 kg. Pokud zapojíte auto do standardní evropské 220V zásuvky, plně se nabije za 2,5 hodiny. Dojezd čistě na elektřinu je 50 km, dalších 640 km poskytuje a nádrž na 25 l. Spotřeba elektřiny tohoto konceptu je 28,16 kWh na 160 km.

Podívejte se na vskutku „německé“ video přímo v článku, nebo si prohlédněte úžasnou galerii tohoto konceptu!

Volkswagen Polo

Autosalon Frankfurt 09: Volkswagen Polo se spotřebou 3,3 l

na letošním nejspíš nepředvede, zato ale chystá jiné překvapení. Třídveřový , který v verzi nabídne spotřebu 3,3 l/100 km. Hbitý třídveřový mazlík se začne prodávat už tento podzim, v jeho cena začne na 12 150 euro (v hrubém přepočtu 300 000 Kč).

Celkem se v nabídce objeví šest verzí a tři modifikace podle výbavy (Trendline, Comfortline, Highline). Jde o tři benzinové a tři dieselové motory. Benzinové se chlubí výkonem 44 kW, 51 kW a 63 kW. Volitelně je v nabídce také automatická sedmirychlostní převodocka. Chystá se také TSI motor s přímým vstřikováním a výkonem 77 kW.

Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Nejnižší diesel verzí má být 1.2 Trendline za výše zmíněnou cenu s výkonem 55 kW a spotřebou 3,3 l/100 km. Vyšší TDI motory mají výkon 66 kW a 77 kW. I zde má v budoucnu přijít čtvrtá verze, tedy 1.2l TDI Polo BlueMotion, které bude představno na začátku roku 2010. Rozměry automobilu jsou 3970 mm, 1682 mm na šířku a 1485 na výšku. Kufr má objem od 280 do 952 l. Kromě třídveřové verze se v nabídce objeví také pětidveřová.

Citroen DS3

Citroen DS3 – první zástupce nové řady

Pár týdnů před začátkem autosalonu Frankfurt se Citroen chlubí novou modelovou řadou DS. Její první zástupce, Citroen DS3, spojuje podle automobilky „technologii a eleganci“. Co ale hlavně, je „uživatelsky přizpůsobivý“. Jinými slovy, každý zákazník si může auto přizpůsobit podle vlastní nátury například výběrem různých barev.

V nabídce budou tři motory splňující normu Euro V. Dvě HDi jednotky s výkonem 110 nebo 90 koní a tři benzinové motory o výkonech 150, 120 nebo 95 koní. Rozměry automobilu jsou 3,95 m, 1,71 m a 1,46 m na výšku. Citroen se také zaměřil na snížení hmotnosti a jak je u něho zvykem i co nejnižší emise. V tomto ohledu nejlepší diesel verze o výkonu 90 koní nabízí 99 g/km (110hp verze pak 115 g/km, tři benzinové motory mají emise od 136 do 160 g/km). O pohyb auta v noci se starají LED světla a do kufru můžete naskládat až 285 l zavazadel.

galerie: Citroen DS3
Citroen DS3 Citroen DS3 Citroen DS3
Peugeot RCZ

Autosalon Frankfurt 2009: co chystá Peugeot?

Francouzská automobilka chystá na letošní řadu zajímavých novinek. Třiašedesátý ročník akce se pro nese v duchu „emocí a zodpovědnosti“. Může se pochlubit hned několika modely s velmi nízkými emisemi, např. – 99 g/km, Peugeot 107 – 106 g/km, Hatchback – 120 g/km či – 130 g/km. Na autosalonu představí nové modely a Peugeot RCZ. K tomu navíc přiblíží také svůj hybridní pohon nazvaný HYbrid4.

galerie: Peugeot RCZ
Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ
Herpa - Trabant jako elektromobil pro autosalon Frankfurt

Autosalon Frankfurt 2009: elektromobil Trabant od hračkářské firmy

Legendární bakelitový dopravní prostředek se má letos vrátit ve velkém stylu. Autosalon Frankfurt přivítá modernizovanou verzi Trabantu, New Trabant nebo také newTrabi. Postará se o něj německá společnost Herpa Miniaturmodelle GmbH, jejímž hlavním oborem činnosti malé modely aut.

Právě takhle ostatně vznikl nápad na nový Trabant – jako malá hračka. Prototyp prezentovaný ve Frankfurtu už ale má být v poměru velikostí 1:1. „Přání a očekávání mnoha nadšených fanoušků tohoto kultovního auta budou v prototypu zohledněna. Nový Trabant bude snadno ovladatelným, přitažlivým automobilem s historií, šarmem, inovacemi i přívětivou ekonomikou provozu,“ říká Klaus Schindler, otec celého nápadu na nový Trabant. Co hlavně, půjde o elektromobil.
Herpa - Trabant jako elektromobil pro autosalon Frankfurt
Zažije „Trabi“ podobnou renesanci jako New Beetle? Na jedno nabití má ujet 250 km a vyrábět by se údajně mohl začít už v roce 2012. Pokud ovšem firma získá „adekvátní investice“. Po Frankfurtu nejspíš budou všichni moudřejší.
Herpa - Trabant jako elektromobil pro autosalon Frankfurt

Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt

Autosalon Frankfurt 2009: Lexus představí nový koncept

Lexus odhalil první oficiální skicu konceptu nového vozu, který bude představen na 63. ročníku frankfurtského autosalonu IAA (17.-27. 9. 2009). Řadou zcela nových technických řešení a originálním designem chce Lexus rozvířit vody v segmentu prémiových kompaktů.

Model je určen především pro evropské showroomy. Chce na ostří nože soutěžit s ostatními prémiovými hatchbacky jako Audi A3 nebo BMW řady 1. Kapotu si model vypůjčí od modelu Toyota Corolla s náhonem na přední kola a různými čtyřválci. Blog Inside Lane dokonce získal první fotografie konceptu.
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt
Kromě verzí se čtyřválcovými motory se ale chystá také nejvyšší verze modelu, která má být vybavena stejným hybridním pohonným systémem jako nový Lexus HS 250h. Výrobní verze konceptu má být odhalena na autosalonu Ženeva 2010, tedy pár měsíců po Frankfurtu.
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt