Ženeva: elektromobil Magna Steyr Mila EV

O tom, že kanadská/rakouská automobilka Magna Steyr, jeden z největších světových výrobců automobilových součástek, chce vlastní elektromobil, jsme už psali. Informovali jsme i o prvním konceptu Mila Alpin. Ženevský autosalon roku 2009 byl svědkem odhalení jejich první skutečného elektromobilu Magna Steyr Mila EV. Jde o automobil od základu vybudovaný pro elektrický pohon. Tímhle základem je podvozek, který Magna nabízí OEM výrobcům, aby na něm mohli stavět své vlastní „produkty“. Podvozek je okamžitě připraven k výrobě, takže na něm lze ihned začít stavět nová auta, a to nejen na elektřinu, ale třeba i na vodík, zemní plyn nebo s hybridním pohonem. Ukázkový pětidveřový elektromobil Magna Steyr Mila EV je dlouhý 4 metry, vybaven elektromotorem o výkonu 67 koní poháněným lithium-iontovými bateriemi přímo od Magna Steyr plus střešením solárním panelem. Dojezd má být až 150 km při průměrné době nabíjení 2 hodiny 30 minut. Mimochodem, Magna v současné době spolupracuje s automobilkou Ford na nové produkční verzi elektromobilu založeného na modelu Ford Focus, a tak není divu, že i Magna Steyr Mila EV jej tak trochu připomíná.

Magna Steyr Mila EV

Magna Steyr Mila EV
Magna Steyr Mila EV

4 Comments on “Ženeva: elektromobil Magna Steyr Mila EV”

  1. Mitsubischi a Teslaroadster
    Mitsubischi a Teslaroadster sa už predávajú – na teslu je poradovník. Samozrejme je to pre bežného motoristu drahé vozidlo. Väčšie šance má Mitsubischi – predpokladám, že sa ceny pohnú nadol akonáhle pôjdu na trh viaceré firmy naraz.
    Mitsubischi má výhodu v tom, že má vlastnú výrobu akumulátorov.
    Môže sa to všetko rozbehnúť dosť rýchlo, je kríza a toto je zaujímavá medzera na trhu. Nehovoriac o tom, že spústa krajín je závislá na rope, ktorá sa kupuje z politicky nestabilných oblastí. Elektrina sa dá vyrobiť viacerými spôsobmi – záleží na možnostiach lokality.
    A nakoniec vysoká účinnosť elektrického pohonu v konečnom dôsledku znamená úsporu energie….

Napsat komentář