ekoindikátory

Toyota: ekoindikátory standardem

Toyota na svém firemním blogu nazvaném Open Road podrobněji popsala techlogii „eko indikátorů“. Ty momentálně využívá pouze v některých hybridních modelech, ale brzy je hodlá kontovat do všechy svých vozů – Toyota Prius, Lexus i Highlander Hybrid.

Budou řidičům poskytovat informace o tom zda řídí efektivně, jakou mají okamžitou spotřebu, jaký je výkon regenerativních zdrojů a podobně. Podobné iniciativy vyvíjejí i další automobilky, například Nissan.

Mazda 2

Mazda 2 je nový kompaktní vůz vycházející z designového programu Zoom-Zoom. Pětidveřový vůz je menší a lehčí, ale o to hbitější. Přitom klade také důraz na ekologii a spotřebu paliva. Zatím je k dispozici v několika benzinových verzích od 1.3 l do 1.5 l, začátkem příštího roku přibude také naftová verze Mazda 2 1.4 MCD+. Všechny modely jsou vyráběny v Japonsku.

Novější auto = nižší silniční daň

Podnikatelům se od příštího roku začne vyplácet pravidelná obnova vozového parku. Podle novely zákona o silniční dani, kterou připravilo ministerstvo financí, by totiž výrazně klesla silniční daň u nákladních aut mladších než šest let (o 40%). U vozů mladších tří let dokonce o 48%. Předmětem daně by se staly automobily nad 3,5 tuny. Ministerstvo financi argumentuje tím, že nové vozy mají nižší emise.

Celý článek na Novinky.cz

Je to dobrý krok vpřed nebo bude pravidelný nákup nových vozů ještě větší zátěž pro životní prostředí?

Lexus LS 600h

Lexus LS 600h v současné době představuje nejluxusnější hybridní vůz na trhu. Jeho spalovací motor 5,0 l V8 je doplněn výkonným elektromotorem, které dohromady poskytují jízdní komfort hodný nejvyšší třídy. Se svojí spotřebou se jistě neřadí k ekologicky nejšetrnějším hybridním vozům, ale ve své třídě zcela určitě. Tomu samozřejmě odpovídá i další vybavení a cena.

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Automobilky General Motors, DaimlerChrysler a BMW společně vyvinuly tzv. dvoumódový (two-mode) hybridní motor. Ten je mnohem menší než běžné hybridní motory a měl by se vejít do prostoru automatické převodovky. Dvoumódový se nazývá proto, že je optimalizován jak pro pohyb ve městě (jako většina ostatních současných hybridů), tak zároveň i na dálnici, na což už většina hybridních automobilů není připravena. Ušetřit má až čtvrtinu paliva.

Nový hybridní Mercedes-Benz ML450 se předvede samozřejmě na autosalonu ve Frankfurtu. Jde o SUV, které využije vysokého točivého momentu a síly nového dvoumódového hybridního motoru. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat kolem 7,7 l/100 km. Mercedes-Benz ML450 by se měl začít prodávat v roce 2009.

Solární taxi

Solarní taxi přijede do Prahy již zítra

Ve středu 11.7. dorazí do Prahy Louis Palmer se svým solárním taxi. Jedná se o jednu z prvních zastávek na více než roční cestě kolem světa, při které by měl urazit úctyhodných 50 000 km, navštívit 50 zemí a to vše na pěti kontinentech. Celou dobu bude jeho vůz poháněn výhradně slunečními paprsky. Rozhodl se tak bojovat proti globálnímu oteplování.

Polovina energie pochází přímo ze na přívěsu vozu, zbytek je vyroben na střeše Swisscomu v Könizu a poté zpřístupněn k odběru v průběhu cesty. Solární taxi tak využívá 100% obnovitelné energie a nevypouští žádné emise do atmosféry.

Přijďte Solartaxi podpořit

Oficiální přivítání expedice proběhne v Praze zítra kolem 14:30 před Fakultou elektrotechnickou ČVUT v Dejvicích, roh ulic Technická a Šolínova asi 150 m od stanice Metra Dejvická.

Po příjezdu je připravena multimediální prezentace o samotné expedici a použitých technologiích. V průběhu odpoledne budou veřejnosti k dispozici jak členové posádky, tak elektromobily z Czech EV clubu a malá tématická výstava.

Solartaxi

Ani mimopražští zájemci o Solartaxi nemusí zoufat, ve čtvrtek se přesune Louis Palmer do Jihlavy a Brna.

Žaloba kvůli spotřebě hybridní Hondy

Hudebník John True z jižní Kalifornie žaluje automobilku Honda. Předpokládal, že v době vzrůstajících cen pohonných hmot mu pomůže snížit náklady na dopravu. A právě spotřeba paliva je předmětem sporu. Honda v reklamě uváděla až 50 mil na jeden galon paliva (mpg), což odpovídá hodnotě 4,7 l/100km. Dosáhl však přinejlepším 34,6 mpg, v přepočtu 6,8 l/100km.
Příčinou je zřejmě to, že využívá automobil pro daleké cesty a nedostane se s ním prakticky vůbec do města. Hybridní pohon se pak stává spíše přítěží. „O tom však v reklamě Honda nic neříká“, uzavírá hudebník.

Amity: první tri-fuel hybrid z Indie

Indická Amity School of Engineering and Technology představila Amity – první tri-fuel hybrid na světě, kde se o pohon stará kombinace baterie-LPG-benzín. Dvoumístný překoná na jedno nabití baterie vzdálenost 80 – 90 km, při využití všech zdrojů něco přes 400 km. Na jeden litr paliva Amity ujede 35 – 40 km, což zhruba odpovídá 2,5 – 2,8 l/100km. Z dostupných zdrojů však není zcela zřejmé, jak byla spotřeba určena. Značnou nevýhodou u Amity je maximání rychlost 50 km/h. Celý koncept malého by se ale měl dočkat vylepšení a teprve potom jít do výroby.

Toyota prodala milion hybridů

Automobilka Toyota, jasný lídr mezi světovými automobilkami v oblasti alternativních paliv, oznámila, že celosvětově prodala již přes milion hybridních automobilů. Přitom první model byl představen před deseti lety. momentálně vyrábí hybridní automobily v Japonsku, Číně a nově také v USA (Georgetown, Kentucky).
Ne všechny hybridní vozy se prodávají stejně dobře. Jasně vede Toyota Prius. Jen v USA hodlá příští rok prodat Toyota kolem 250 000 těchto vozů. Na druhou stranu modelů Lexus RX400h a Toyota Highlander Hybrid se prodalo od roku 2005 pouze 85 000, resp. 67 000 kusů.

Něco mezi Segway a Smart

Už před nějakou dobou představili vědci z MIT svou vizi vozítka jménem CityCar. Šlo o miniaturní městské vozidlo budoucnosti. Aktuálně se v magazínu Newsweek objevila jeho poslední verze vytvořená ve spolupráci s General Motors a Frankem Gehrym. Jedná se o s motory ukrytými v kolech, minimálními rozměry a možností pohybovat se venku v jakémkoliv počasí. Využití se předpokládá především ve velkých městech, kde by fungovaly půjčovny vozítek CityCar.

Nová Honda Accord: diesel místo hybridu

Aktuální model vozu Honda Accord v hybridní verzi se neprodává tak, jak by si Honda představovala, a tak plánuje změny. Nechystá se představit hybridní verzi nového modelu Honda Accord 2008, namísto toho se hodlá soustřeďovat na hybridní pohon pro menší auta jako je Honda Civic, případně čistě hybridní řešení (první by se mělo objevit za dva roky). Větší modely jako Accord namísto toho dostanou nový dieselový motor, a to v roce 2009.

Toyota Prius se solární střechou

Přesně na tohle nejspíš spousta majitelů vozu Toyota Prius čeká. Mnozí z nich doufají, že samotná automobilka Toyota zahrne střešní solární články do nového modelu vozu (i když, aktuálně se objevily dohady, že dokonce nepůjde ani do výkonnějších lithium iontových baterií, které ještě nejsou tak bezpečné jako dosud využívané nikl-kadmiové).
Automobilku Toyota mezitím předběhla společnost Solar Electrical Vehicles, která montuje solární střechy nejen do vozu , ale také Highlander Hybrid a Ford Escape Hybrid. poskytuje zhruba 200-300 W výkonu a dobíjí doplňkovou baterii vozů. Díky tomu může Toyota Prius ujet pouze na elektrický mód asi 32 kilometrů.