Po letech vývoje se do výroby dostávají hned dva očekávané elektrické hypersporty: Rimac Nevera a Pininfarina Battista Hyper GT.
Elektromobil Rimac Nevera je pokračovatelem úžasných elektrických sporťáků Rimac Concept_One (2012) a Rimac Concept_Two od chorvatské automobilky Rimac Automobili (2018). To je ta, ve které před 4 lety koupilo 10% podíl Porsche, následně investoval i Hyundai a nakonec vznikla značka Bugatti Rimac spojením s legendární italskou značkou patřící do stáje Volkswagen/Porsche.
Rimac Nevera se nejprve objevil ve videohře PUBG a teď se konečně „auto pro šejky“ začíná zhmotňovat také v realitě. Po pěti letech vývoje a testování, třech generacích technologií pohonu, 18 prototypech, 45 fyzických crash testech a více než 1,6 milionu hodin výzkumu a vývoje sjela z nové výrobní linky společnosti Rimac první plně sériová verze modelu Rimac Nevera. Nyní bude ruční výroba modelu Nevera pokračovat tempem až 50 kusů ročně, které budou dodávány zákazníkům po celém světě. Číslo 000 ale zůstane samotnému Maté Rimacovi, zakladateli automobilky.
Cena Rimac Nevera se přitom pohybuje vysoko přes $2 mil., tedy přes 70 milionů korun. Auto slibuje zrychlení 0-100 km/h pod dvě sekundy a výkon téměř 1500 kW. Dojezd je dle EPA až 462 km. Je to ale jen jedno z mnoha „aut pro vyvolené“, které se chystá na silnice. Dalším novým modelem je očekávaný Pininfarina Battista Hyper GT, jehož koncept se představil v roce 2019 a slibuje taktéž výkon kolem 1400 kW. Vyrobí se ho pouze 150 kusů.
Auto se začíná vyrábět v Itálii, ale je dílem mnichovské společnosti Automobili Pininfarina GmbH, která pro změnu od roku 2015 patří pod indickou automobilku Mahindra & Mahindra. Samotnou značku „Pininfarina“ přitom založil už v roce 1930 Battista “Pinin” Farina. Původně mělo auto přijít na trh už v roce 2020, ale čínský koronavirus a následné problémy uvedení pozdržely.
V současné době se chystá pouhých pět kusů speciální edice Battista Anniversario, které vyjdou každý na $2,9 mil. (běžná verze vyjde na $2,5 mil.). Sestavení každého kusu trvá 10 týdnů a 1340 hodin ruční práce. Auto využívá 120kWh baterii, shodou okolností stejnou, jako Rimac Nevera. Podobné bude i zrychlení 0-100 km/h pod dvě sekundy. Auto slibuje výkon 1400 kW a 2360 Nm točivého momentu. „Simulovaný“ WLTP dojezd má být až 500 km.
zdroj: Automobili Pininfarina, Rimac Automobili
Je videt, ze se stale vic automobilek venuje vyvoji a vyrobe BEV, nez zastaralemu konceptu s neucinnym, smrdicim, hlucnym a poruchovym motorem na ropne svinstvo. Vsak bude brzo to ropne svinstvo jen obcasne k sehnani a casem uplne vymizi. Proc dovazet vsechnu energii pro dopravu ze zahranici? Elektrina je domaci zdroj. Navic cisty a stabilni bez valek, vydirani a podporovani teroristu.
Přesně. Moje řeč. A teď přijdou hateři ……3…..2….1…
Šéf Pentagonu říká ať Ukrajinci nebombardujou russácký rafinérie že prej to zvedne ceny ropy. Kurňa, zrovna ať je bombardujou, tím dřív přejdem na elektriku a už nebudem muset bejt závislý na tý smradlavý ropě a na diktátorskejch řežimech a jejich zkurvenejch válkách.
To pomuze nastupu masove elektromobility. Prodavacky z Lidlu uz hromadne objednavaji.
A proč by ne?…. Posledně si objednaly bedny koksu 😃
To je fakt :-). To jste me dostal. 🙂
Ano, presne tak. pomuze to masove elektromobilite stejne tak, jako prvni ABS instalovany za nehorazne penize do Mercedes-Benz třídy S pred 40 lety pomohlo masovemu rozsireni tohoto systemu o dvacet let pozdeji. Staci si videt dal nez jen na spicku nosu.
Elektricke Pininfariny kupuji prodavacky z Lidlu uplne stejne jako ty benzinove. Rekl bych, ze obchodni obrat s touto cilovou skupinou je trvale stabilni.
To je na závodění pro miliardáře. Po silnicích se musí jezdit podle předpisů.
Na silnice by to každopádně ani nemělo moc velký dojezd za ty prachy. Takže fakt spíš jenom na to závodění. Pokud vůbec to ti majitelé vytáhnou někdy z garáže.
jj