Deset let stará chorvatská automobilka Rimac Automobili přebírá otěže značky Bugatti. Společnému podniku Bugatti Rimac bude šéfovat Maté Rimac, který začínal tak, že na online fórech hledal informace o tom jak přestavět své staré BMW na elektrický pohon.
Bugatti Rimac bude sídlit v Záhřebu a spadat pod Rimac Group. V podniku spojí Rimacovy mladé síly a 110 let zkušeností značky Bugatti, která dnes spadá pod německý koncern Volkswagen. Výrobní závod Bugatti zůstane ve francouzském Molsheimu. Významnou roli samozřejmě budou ve společném podniku hrát zástupci mateřské společnosti Porsche.
Vlastnická struktura je vůbec zajímavá: kontrolní podíl 55 % drží v Bugatti Rimac společnost Rimac Group. V ní má 35% podíl samotný Maté Rimac, Porsche drží 22 %, Hyundai má 11 % a další investoři 32 %. Vývoj, výroba a prodej elektrických komponent pro elektromobily, pro které je dnes Rimac ve světě elektromobility také dobřé známý, bude nově spadat pod novou entitu Rimac Technology 100% vlastněnou Rimac Group. Dobře vše ilustruje následující diagram:
Rimac si nově u Záhřebu za €200 mil. staví tzv. Rimac Campus, kam se časem přesune i hlavní sídlo Bugatti Rimac. Otevírat se bude v roce 2023 a stane se hlavní základnou elektromobilů značek Rimac Automobili a Bugatti. Bugatti Rimac má dnes 435 zaměstnanců, celá Rimac Group pak přes 1300 zaměstnanců.
TIP: Rimac Nevera: elektrický sporťák s ultimátní cenovkou, ze které padá čelist, má maximálku 415 km/h!
Celý projekt dokazuje, v jak velkém problému se „staré“ automobilky ocitly a jak odvážný krok koncern Volkswagen učinil. Pod vedením Herberta Diesse se z Volkswagenu skutečně začíná, ač pomalu a postupně, stávat firma, která chce a bude mluvit do globálního vývoje elektromobility.
:)))) Rimac? to je už naprosto zbytečný
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/grafika-ukazuje-scenare-budoucnosti-tretina-lidstva-v-podminkach-sahary-179386