Porsche koupilo 10% podíl v chorvatské automobilce Rimac

V kroku nápadně podobném případu Tesla-Toyota/Daimler si Porsche AG kupuje 10% v chorvatském výrobci elektrických supersportů, společnosti Rimac Automobili.

Elektromobil Rimac Concept_Two se poprvé představil letos na autosalonu v Ženevě. Umí zrychlit na čtvrt míle za 9,2 sekundy. Max. výkon 1408 kW, max. rychlost 412 km/h. Baterie o kapacitě 120 kWh a dojezd asi 650 km (NEDC). Plus točivý moment 2300 Nm.
foto: Rimac Automobili

Porsche má už příští rok uvést na trh svůj první elektromobil v podobě Porsche Taycan založeném na konceptu Porsche Mission E. Spojení s Rimac Automobili dává pro stuttgartskou automobilku velký smysl.

Ačkoliv finanční detaily transakce nebyly zveřejněny, je jisté, že Porsche chce využít vývojářského potenciálu, který Chorvati ukázali při vývoji supersportu Rimac Concept_One, resp. nedávno představeném Rimac Concept_Two.

Rimac, původně garážový projekt založený v roce 2009 v Záhřebu, už dnes zaměstnává 400 lidí a funguje také jako dodavatel komponent pro stavbu elektrických aut. Porsche získává nákupem 10% podílu také vliv na značku elektrických kol Greyp.

Mate Rimac, zakladatel automobilky, roli dodavatele komponent v komentáři k získání podílu ještě zdůraznil. „Spolupráce s Porsche AG je důležitým krokem v naší strategii stát se předním dodavatelem EV technologií globálním OEM výrobcům.“

tisková zpráva

16 komentářů u “Porsche koupilo 10% podíl v chorvatské automobilce Rimac”

    1. zkontroluj měnu, ale to není podstatné. Co se divíš? Dnes
      zkontroluj měnu, ale to není podstatné. Co se divíš? Dnes máme hento tržní prostředí. A řecko se posralo. Místo aby zavedlo drachmu, tak vyhodili ministra financí. Škoda. Mohl to být výživný dlouhý nos na mutr. „sorry, neměli jste nám pučovat. Jste v tom stejně jako my. Jedeme 50 na 50“ a bez úroků!

  1. Klobúk dolu pred Rimac-om. Toto umelecké dielo je zrejme
    Klobúk dolu pred Rimac-om. Toto umelecké dielo je zrejme najsilnejší elektromobil súčasnosti. Neprekoná ho ani Tesla Roadster II. Tá bude mať max. výkon niekde do 1 MW.
    Zaujímalo by ma aký typ motorov používajú. Neviem sa k tomu nikde dopátrať.
    Na závodoch Pikes Peak by si asi VW s tou svojou atrapou ani neškrtol. Mimocodom Rimac má aj perfektne zvládnutý thermal management celého pohonného systému. Možno by stálo za to, tu o tom urobiť obsiahlejší článok s viac detajlami.

Napsat komentář