Chorvatská automobilka Rimac Automobili konečně na ženevském autosalonu představila svůj nový supersport. Rimac Concept_Two umí zrychlit na 100 km/h během 1,85 sekundy.
foto: Rimac Automobili
Nový Tesla Roadster slibuje zrychlení 0-96 km/h za 1,9 sekundy, čtvrt míle za 8,9 sekundy. Max. rychlost 400+ km/h. Baterie o kapacitě 200 kWh a dojezd asi 1000 km. Plus točivý moment 10 000 N.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2018: Rimac představí nový elektrický supersport se 120kWh baterií, robotickým řízením
Neuvěřitelné parametry se rozhodla poměřit společnost Rimac Automobili. Na ženevském autosalonu představila svůj závodní elektrický supersport Concept_Two. Ten je vybaven čtyřmi elektromotory, výkonem 1914 koní a toč. momentem 2300 Nm.
To vše je podpořeno 120kWh baterií (lithium-mangan-nikl) složenou z 6960 článků 2170, tedy podobných, které využívá Tesla Model 3.
Maximální rychlost auta má být 415 km/h, čtvrtmíli „dá“ za 9,1 sekundy. Podle NEDC je dojezd na jedno nabití 650 km. To je méně než připravovaný nový Tesla Roadster.
Kde se chce Rimac Concept_Two výrazně odlišit, to je doba, po kterou bude možné udržovat plný výkon. Podle Maté Rimaca dokáže Concept_Two dokončit dvě kola na Nürburgring s minimálním poklesem výkonu.
Kromě toho auto časem nabídne také autonomní řízení úrovně 4. Prozatím bude alespoň k dispozici virtuální kouč, který vám ukáže, jak na závodech správně jezdit.
Cena tohoto jedinečného vozu se s velkou pravděpodobností bude pohybovat vysoko nad $1 mil. Vyrobit se má pouze 100 kusů.
THIS is the NEW Rimac C_Two! | EXCLUSIVE FIRST
THIS is the NEW Rimac C_Two! | EXCLUSIVE FIRST LOOK
https://www.youtube.com/watch?v=XvjvYzzBh-k
Rasťo Chvála a jeto Garáž.TV reportáž o Rimac Concept
Rasťo Chvála a jeto Garáž.TV reportáž o Rimac Concept Two so Ženevy v Slovenčine
youtube.com/watch?v=fxqBmW_4yfQ
Díky
Díky Super
https://www.youtube.com/watch?v=fxqBmW_4yfQ
http://www.rimac-automobili.com/en/supercars/c_two/
Pěkné vozítko. Je osobně na něm nevidím nic šíleného.
Pěkné vozítko. Je osobně na něm nevidím nic šíleného. Takovouto elektrickou výzbroj může mít dnes každý supersport, kdyby byla vůle. Technologicky je to špička, ale nic převratného v tomto voze není. I ta baterie využívá články 21700 s kapacitou 4700-5000mAh, tedy opět již přes rok běžně dostupnou komponentu.
Dvě z mála ohlášených věcí, které považuji za „převratné“ jsou 200kWh baterie nacpaná v představeném konceptu Roadsteru 2 a pak ca 100kWh baterii, která snese 350kW dobíjení. Osobně ale velmi pochybuji že obě technologie již dnes plnohodnotně fungují.
Tak som trochu počítal a vyšlo mi, že na jeden článok
Tak som trochu počítal a vyšlo mi, že na jeden článok pripadá 205W pri 55,5A !
A celkovo ťahať zo 120kW-ej baterky viac ako 1,4MW?! Tak to sa mi zdajú aj tak obdivuhodné parametre. Celkový prúd neviem ale ak by bolo napätie 800V, tak to bude niekde okolo 1800A. A to sú podla mňa čísla, čo si zaslúžia minimalne obdiv.
Motory budú, predpokladám, indukčné 400-500kW, to sa vyrobiť dá.
cituji: „dokončit dvě kola na Nürburgring s minimálním
cituji: „dokončit dvě kola na Nürburgring s minimálním poklesem výkonu“ co jim staci na to, aby pokorili roadster od tesly jakozto superelektromobil. ehm no, jak to rict. elektromobilita ma proste jeste poradny kus cesty pred sebou.
Ty taky.
Ty taky.
kde jsou ty casy, kdy jsem marne premyslel proc me ten kuk tak
kde jsou ty casy, kdy jsem marne premyslel proc me ten kuk tak urazi? dnes mam odpoved na tuhle otazku davno zodpovezenou: protoze kuk.
Tesla roadster uz neuvadi 0-100 za 1.9 ale 2.1
Tesla roadster uz neuvadi 0-100 za 1.9 ale 2.1
Hračka pěkná i když parametry jsou téměř
Hračka pěkná i když parametry jsou téměř nevyužitelné. A netuším proč všichni furt závodí o největší hausnumero krouťáku, když seriózní hodnota není ani jedna z nich.
Já krouťákům vůbec nerozumím a doufám že u toho
Já krouťákům vůbec nerozumím a doufám že u toho zůstane :)))
–
–
Pěkný až na ty obludný dveře. Tadle garážovka a Tesla
Pěkný až na ty obludný dveře. Tadle garážovka a Tesla R2 donutili tajtrlíka Marchioneho aby se chyt za frňák, přestal žvanit a začal dělat elektrický Ferári. Po německý hrdosti urtpěla debakl i ta italská :)))
Schválně jak dlouho bude odolávat německý Lambo a jak brzo se Begatti přesune do oddělení parních strojů?
Je to jen pár let co se mladej Chorvat Rimac ptal na DIY
Je to jen pár let co se mladej Chorvat Rimac ptal na DIY elektroauto diskuzích jaký je nejvhodnější napětí pro baterii a teď jeho auto nedá spát zavedeným výrobcům. Před nedávnem výrobci autosoučástek před ním zavírali dveře a teď sám dodává technologii pro Koenigsseg nebo staví závodní speciály.
Italům už začínají zbývat jako jejich unikátní
Italům už začínají zbývat jako jejich unikátní technické speciality asi jen ty výborné špagety a makaróny.
By mě fakt zajímalo z čeho budou v EU žít, myslel jsem, že při nejhorším z plážových městeček pro bohatší co můžou pracovat z domova, nebo důchodce co půjdou za teplem.
Ale když tam teď mají nejvíc migrantských černošských gangů v Evropě tak asi i to dost těžko.
Tvoje představy vo Itálii jsou na úrovni Pepy z Kolbenky.
Tvoje představy vo Itálii jsou na úrovni Pepy z Kolbenky. Jdi radši dát králíkům a hlavně nepřepínej. Jen zapneš autopilota a bez nervů se nechás odvízt ke svejm oblíbenejm serpentýnám.
A co netuším?
Itálie nezaměstnanost přez 10%, u mladých
A co netuším?
Itálie nezaměstnanost přez 10%, u mladých skoro 20%.
Velmi vysoké předlužení hned po Řecku nejhorší výhled.
Nedokázala umravnit ani vlastní bílé mafie, a už jim tam začínají masově řádit i hnědé arabské a černé nigerijské.
Pro někoho je na tom trochu lépe než Španělsko, ale ve Španějsku byli zvyklí na luxusní život jen 10-20 let, takže se ještě zvládli po krizi vrátit ke starému skromějšímu udržitelnému stylu, a hlavně Španělsko má šanci pořád přednostně lákat odbornější pracovníky a techniky z víc jak 300 milionového španělsky hovořícího kulturního světa.
+ Fiat, dnes v Evropě nejohroženější velká automobilka,
+ Fiat, dnes v Evropě nejohroženější velká automobilka, celkově by autosvětu vůbec nevadilo kdyby FiatChrysler zanikl. Kupci by si už teď zachraňovali rádi pod sebe jen Ferrari, Jeep a továrny Iveco.
Závodní auto jako autonomní? Proč pak bude někdo sedět
Závodní auto jako autonomní? Proč pak bude někdo sedět vevnitř?
Jinak level 4 a 5 bez AI nepůjde. Na moje slova dojde.
Samozřejmě přece si to nebudeš všude vozit na podvalníku
Samozřejmě přece si to nebudeš všude vozit na podvalníku aby si v tom nemusel trpět když se prodíráš zácpou rychlostí 5 km/h ;D
Pěkný, už budou asi prodaný předem.
Pěkný, už budou asi prodaný předem.