Chorvatská automobilka Rimac Automobili se stává miláčkem světových automobilek. Nedávno koupilo 10% podíl Porsche, teď navazuje spolupráci s Hyundai-Kia.
foto: Rimac Automobili
Spolupráce Hyundai/Kia a Rimac Automobili se, jak jinak, zaměří na vysokovýkonností elektromobily. A nejen elektromobily, podle tiskové zprávy půjde také o auta na vodík.
Základem budoucího partnerství je investice €80 mil. směřující od Hyundai do Rimac Automobili. Resp. €64 mil. jde z Hyundai, zbytek z Kia.
foto: Rimac Automobili
První prototypy společně vyvinutých nadupaných elektromobilů/vodíkových aut se mají objevit už příští rok. Hyundai je chce nabízet v rámci nové značky N. Rimac už dříve dodával technologie elektrického pohonu např. pro Aston Martin, Jaguar a Koenigsegg. Čínský výrobce baterií Camel Group do v polovině roku 2017 něj investoval $36 mil.
Automobilka Rimac byla založena v roce 2009 tehdy jedenadvacetiletým Mate Rimacem, který začal přestavovat své BMW M3 z roku 1984 na plně elektrický pohon podle diskusí na internetu. Dnes má jeho automobilka na kontě plně elektrické supersporty Rimac Concept_One a Rimac Concept_Two.
No ja nevim, ale jak slysim „chorvatske“ otvira se mi nuz v
No ja nevim, ale jak slysim „chorvatske“ otvira se mi nuz v kapse… takze za me palec dolu 😉
A proto si u nich koupilo Porše 10% podíl 😀
A proto si u nich koupilo Porše 10% podíl 😀
Rimac, from zero to hero.
Rimac, from zero to hero.
No Rimac je příkladem toho, že elektromobilita umožňuje
No Rimac je příkladem toho, že elektromobilita umožňuje vyrobit EV skoro od piky i menším (startup – garážovým firmám) Samozřejmě měli na začátku pár míčů v Eurech kapitálu. Ale pokuď by měli vyvinout komplet novou spalovací popelnici, tak se šance blíží limitně k nule.
Super .. fajn kluci. Palec nahoru.
To je důvod proč nás možná brzo převálcuje Čína s
To je důvod proč nás možná brzo převálcuje Čína s levnějšíma autama.
Sice klobouk dolů před tím klukem, ale oni svět
Sice klobouk dolů před tím klukem, ale oni svět nezachrání. Dělají a podle mne vždy dělat budou jen malosériovky. Ale fakt, že business postavili jako dodavatelé velkých automobilek.
Komentář pod fotkou je fakt super. Asi jako u nás ve
Komentář pod fotkou je fakt super. Asi jako u nás ve firmě. Jeden maká a 7 manažerů jej „motivuje“.
To je exkurze a ne manažeři.
To je exkurze a ne manažeři.
A kdy on chtěl „zachraňovat svět“???
Co je mi známo tak si
A kdy on chtěl „zachraňovat svět“???
Co je mi známo tak si jenom chtěl postavit rchlý auto na sprint což se mu beze zbytku povedlo a zbytek je jen historie 😀
Na tom zamrzí snad jen to, že to není v Čechách.. Paráda.
Na tom zamrzí snad jen to, že to není v Čechách.. Paráda.