Již sedm elektromobilů používají při své práci pražští energetici. Dnes Pražská energetika, a. s., (PRE) převzala do svých služeb elektrickou dodávku Mercedes-Benz Vito E-CELL. PRE využívá elektrovozidla převážně pro služební potřeby na území hlavního města.
foto: PRE
PRE má v současnosti v Praze a Ostravě v provozu celkem patnáct nabíjecích stanic pro elektromobilisty.
PRE podporuje elektromobily
„Počítáme s nasazením užitkového elektromobilu při našich servisních pracích na energetické síti v Praze. Věříme, že tato malá pojízdná dílna velmi dobře poslouží nejen našim potřebám, ale i požadavkům velkoměsta pro ekologický provoz,“ řekl Tomáš Gleich, vedoucí sekce provozu sítí, která se stará o opravy a údržbu elektrické sítě v Praze.
Vito E-CELL se vyrábí jak v provedení skříňovém, tak v podobě kombi pro přepravu až sedmi osob. Jedná se o první, sériově vyráběný elektromobil v této kategorii.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Praze otevřeny dvě dobíjecí stanice pro elektromobily
První skutečně rychlonabíjecí stanice otevřena v Praze
Ostrava má novou dobíjecí stanici pro elektromobily a elektrokola
„Jako významný distributor elektrické energie se společnost Pražská energetika věnuje také elektromobilitě. Mám na mysli především budování sítě dobíjecích stanic, takzvaných ePointů“ vysvětlil mluvčí PRE Petr Holubec s tím, že společnost při šíření povědomí o elektromobilech spolupracuje s předními automobilovými značkami.
Elektromobil Mercedes-Benz Vito E-Cell je vybaven elektromotorem o výkonu 60 kW s točivým momentem 280 N. m. Výkonné lithium-iontové akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozidla, jejich napětí činí 360 V a kapacita je 36 kWh.
Akumulátory se dobíjejí ze sítě 380/400 V a nabíjecí proces zcela vybitých akumulátorů trvá přibližně 5 hodin. Doba dobíjení se v praxi úměrně zkracuje mírou vybití.
Několik stovek elektrických dodávek Vito E-CELL již křižuje mnohé světové metropole, kde už dohromady najezdily více než 500 000 km.
Car2Go v Praze?
Na tiskové konferenci u příležitosti převzetí vozidla padla také informace o možnosti využití zkušeností ze systému sdílení aut Car2Go společnosti Daimler v Českém prostředí.
Před nedávnem jsme informovali, že systém sdílení a půjčování elektromobilů a CNG aut pro Prahu připravuje občanské sdružení Future Age ve spolupráci s dalšími partnery.
Jedním z těchto partnerů je i PRE a díky svému napojení na Daimler by tak teoreticky budoucí systém mohl nést právě značku Car2Go.
To by dle našeho názoru bylo výhodné i z toho důvodu, že jde o prověřený systém fungující už dnes v řadě světových metropolí. Kdokoliv by pak do Prahy přijel, nemusel by zdlouhavě hledat místní systém sdílení aut, ale okamžitě poznal, že může využít právě Car2Go.
Navíc, vzhledem k tomu, že nejrozšířenější je Car2Go v sousedním Německu, se jeho aplikace v Praze přímo nabízí.
Zda se tak ale skutečně stane, o tom zatím není rozhodnuto. Hlavní město Praha teprve nechává zpracovat studii která má rozhodnout o nejvhodnějším systému.
blbost , Sloboda je na
blbost , Sloboda je na obrázku vpravo..
Na jedné studii pro DPP
Na jedné studii pro DPP jsme dělali, další jsou k dispozici, je to v ČR poměrně známé téma a máme tu i dost expertů.
Co tu nemáme, je politická odvaha a peníze, které zmizly na jiných „odvážných“ projektech (a druhá půlka v kapsách těch, kteří si myslí, že je kradené peníze učiní šťastnými a respektovanými).
výstižně napsáno
výstižně napsáno