Peugeot 3008 již registruje více než 506 000 prodaných vozů a překročil tak o více než 50 % stanovený cíl. Kompaktní crossover v sobě podle Peugeotu spojuje to nejlepší z SUV, hatchbacku a MPV.
foto: Peugeot
Crossover, který ve světové premiéře nabídl spojení dieselového a elektrického motoru, nyní prošel faceliftem. Pro technologii HYbrid4 se od uvedení této verze rozhodlo 10 % zákazníků modelu 3008. V rámci evropského trhu 6 % zájemců o hybridní vůz zvolilo právě 3008 HYbrid4.
Nový 3008 a 3008 HYbrid4 si zachovaly všechny své přednosti a současně elegantně přebraly současný styl stvrzený novými světly. Ta oba vozy jsou při pohledu zepředu i zezadu přesně identifikovatelné.
Nová technologická výbava posiluje dynamiku a snadné ovládání obou vozů. U Head-up displeje je zobrazení jednotlivých funkcí barevně odlišeno pro okamžité zjištění potřebných informací. Kamera pro snadné couvání informuje o všem, co se nachází v bezprostřední blízkosti za vozem, a tím výrazně usnadňuje například parkování.
Intenzivní a elegantní vzhled
Kompaktní crossover 3008 v sobě dosud nevídaným způsobem spojuje různé automobilové světy: dynamiku hatchbacku, prostornost MPV a zvýšenou architekturu SUV. Jeho kompaktní rozměry (délka 436,5 cm, šířka 183,7 cm) nabízejí výrazný a elegantní styl.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Peugeot 3008, který přebral stylistické principy značky, dává důrazně najevo svůj charakter a vlastnosti: nabízí kvalitní a moderní styl, robustnost, komfort za všech okolností, radost z řízení, schopnost přizpůsobit se.
Robustnost je patrná na první pohled, ochranné prvky vzbuzují důvěru, provedení je velmi přesné. Karoserie je obehnaná strukturovanými oblouky kol, blatníky s expresivními záhyby, nerezovými ochrannými lištami nárazníků ve 3D provedení a prahovými lištami. Světlo, které se na nich odráží, potvrzuje příslušnost vozu ke crossoverům.
3008 spočívá na kolech, u kterých se spojuje lehkost a robustnost. Ramena kol elegantně zdůrazňují prvky s diamantovým leskem. Tato ramena jsou v provedení šedá Anthra ve velikosti 16 a 17’’, černě lesklá jsou ve velikosti 18’’.
Charakter zcela přepracované čelní strany je výraznější díky rafinovaným kontrastům. Maska chladiče a lišty kolem mlhovek působí, jako by byly z jednoho chromovaného kusu vystupujícího z karoserie.
Přívod vzduchu tvořený dvěma tenkými chromovanými lištami posiluje přirozeně impozantní vzhled 3008. Dodává mu také stabilitu. Lišty kolem mlhovek přebírají svůj tvar od nejnovějších koncepčních vozů značky. Jejich plášť přináší díky svému plastickému zpracování další ochranu.
Nové technologické světlomety s živým pohledem vypadají, jako by byly zapuštěny do karoserie. Jsou detailně propracovány, využívají jemný kontrast materiálů. Světelný zdroj je zabudovaný do černé masky obkroužené chromovanou lištou.
Opírá se o směrová a denní světla, která tvoří LED diody typu flat guide. Všem součástem nakonec dodává jednotící vzhled boční zalomená chromovaná lišta. U vyšších verzí výbavy je do světlometů zabudována bi-xenonová čočka s automatickým samonatáčením.
Této přední elegantní čelní straně dominuje logo, od kterého vede přes celou kapotu mírné zvlnění, na něž přirozeným způsobem navazuje čelní sklo a střecha. Její plný tvar naznačuje pohodlnou prostornost interiéru. Chromované prvky na horní liště oken, prahové liště a vnějších zpětných zrcátkách prozrazují vysokou úroveň kvality.
Logo lva je umístěno i na víku zavazadlového prostoru, kde ho doplňuje jméno značky. Nová světla s tmavou maskou přinášejí nový světelný podpis. Používají 3 plovoucí drápy tvořené LED diodami, které vystupují ze světla a vytvářejí 3D efekt.
Majitelé si mohou přizpůsobit 3008 svému vkusu. Mají na výběr širokou škálu devíti odstínů, mimo jiné novinku, červenou Rubi, nebo třívrstevný perleťový bílý odstín. Vůz 3008 HYbrid4 má v nabídce šest odstínů včetně šedé Shark.
Místo řidiče, počátek nového zážitku
Po otevření dveří zákazníka překvapí a okouzlí kabina. Světlo přiváděné prosklenou panoramatickou střechou odkrývá místo řidiče nabízející dokonalou ergonomii. Pozice při řízení jako v hatchbacku přinese řidiči pocit, který v jiném crossoveru tohoto segmentu nezažije.
V ose pohledu se na výsuvné polykarbonátové lamele nad palubní deskou zobrazují informace o rychlosti vozu (okamžitá rychlost, stav a nastavení tempomatu/omezovače rychlosti) i vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, kterou přináší systém Distance Alert.
Pro snazší odečítání dostala každá funkce svou barvu: bílá informuje o okamžité rychlosti, oranžová o omezovači rychlosti, zelená o tempomatu konečně červená o údajích systému Distance Alert.
Poblíž je na palubní desce umístěn výsuvný displej autorádia s navigací, palubního počítače a parkovacích asistentů, na kterém se také zobrazuje obraz přenášený kamerou pro snadné couvání.
Jednotlivé parametry Head-up displeje a systému Distance Alert se snadno ovládají impulsními ovladači Toggle Switches.
Ovladače umožňující řídit pohyb vozu jsou seskupeny na středové konzole, která zasahuje až k zadním sedadlům. Řidič může velmi rychle a intuitivně ovládat zde umístěnou řadicí páku, elektrickou parkovací brzdu i Grip Control.
Do konzoly byly laserově počítačově řízeným nástrojem vypáleny drážky. Paprsek vykreslil postupně odstupňované čáry pomocí depigmentace horní vrstvy, současně byly zachovány vlastnosti podkladu.
Nové čalounění
U úrovně výbavy Active se objevuje nové strukturované čalounění nazvané Grikol. Látku tvoří vzájemně propletená vlákna, která působením světla mění vzhled z matného na lesklý a naopak. Úroveň výbavy Allure nabízí elegantní technické čalounění spojující různé materiály.
Středová část sedáku a opěradel je potažena látkou Grikol, na postranní části sedáku a opěradla, horní části opěradla a opěrce hlavy bylo použita syntetická kůže TEP, kterou jsou pokryty i loketní opěrky a výplň dveří. Toto čalounění je na výběr ve třech odstínech: Guérande, Mistral a Ikoïa, která se používá jen u vozu 3008 HYbrid4.
Za příplatek je také možné pořídit si paket kožené nebo celokožené čalounění. Ve druhém případě se kůže objevuje i na výplních dveří a palubní desce. Nabídka celokoženého čalounění zahrnuje i elektricky ovládané sedadlo řidiče.
Komfort a praktičnost
Komfort je dopřán všem cestujícím ve voze. Přispívá k tomu velmi kvalitní akustika a velká prosklená plocha, díky níž je kabina zaplavená světlem. Panoramatická střecha nabízí 5m² prosklené plochy. Zatmavení skla chrání před prudkým sluncem a horkem, přes střechu lze také zatáhnout elektricky ovládanou clonu.
V noci nahrazuje přirozené světlo osvětlení v prostoru pro nohy vepředu a tlumené osvětlení interiéru využívající LED diody ve stropě. Světlo doprovází uživatele vozu i venku, pomocí funkce Follow me home, která ponechává 30 vteřin rozsvícená potkávací světla, aby se posádka dostala například do domu, nebo pomocí doprovodného osvětlení, které svítí po otevření dveří. Časový interval si uživatel může nastavit podle vlastní potřeby.
Řidič se ve svém ergonomickém kokpitu nachází v dynamické poloze inspirované hatchbackem. Tato v tomto segmentu zvláštnost je umožněna třemi kardanovými klouby, díky nimž lze nastavit přirozenější polohu volantu.
Spolucestující na předním sedadle si jízdu vychutnává zejména díky zvýšené pozici, ze které má výhled do okolí, a madlu spojujícímu středovou konzolu s palubní deskou. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici velký prostor pro nohy, díky proudnicovému tvaru sedadel před nimi.
U všech sedadel se používá pěna různé tloušťky podle místa kontaktu. Opěradla a sedáky jsou tedy velmi pohodlné, zatímco postranní části jsou pevnější, aby zajistily lepší držení těla.
Technologická výbava pro větší bezpečnost
Peugeot 3008 nabízí řadu technologií zlepšujících bezpečnost, jako je tempomat a omezovač rychlosti.
Systém Distance Alert, který využívá radar 24 GHz zabudovaný do přední části vozu, vypočítává neustále vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, kterou vyjadřuje ve vteřinách. Jakmile je vzdálenost od vpředu jedoucího vozu nižší než bezpečný interval, který si řidič předem zvolil, je varován prostřednictvím Head-up displeje.
Ve městě informuje systém měření volného místa k zaparkování řidiče o tom, zda rozměry parkovacího místa vyhovují pro zaparkování. Crossover pak provede snadno manévr s využitím dvou funkcí.
Přední a zadní parkovací asistent informuje řidiče o vzdálenosti, která dělí vůz od překážky. Pomocí vyobrazení na displeji a zvukových signálů měnící se frekvence podle vzdálenosti řidič zjistí, kolik místa má k zaparkování.
Manévry usnadňuje i nové zařízení – kamera pro snadné couvání, která oblast za vozem zobrazuje na displeji, kde je tvar vozu naznačen pomocí barevných čar.
Po zastavení se při vypnutí motoru automaticky zatáhne elektrická brzda. Počítač spojený s ESP řídí brzdnou sílu podle svahu, ve kterém vůz stojí. Systém zůstává po dobu znehybnění vozu v pohotovostním režimu, aby případně brzdnou sílu přizpůsobil. V případě zastavení bez vypnutí motoru lze elektrickou brzdu spustit velmi snadno ručně, protože její ovladač se nachází na konzole, neustále na dosah ruky.
Jakmile při nastartování řidič sešlápne pedál akcelerátoru, elektrická parkovací brzda se automaticky uvolní. Toto technologické řešení krom toho umožnilo použít kompaktní ovladač a uvolnit tak prostor pro velkou odkládací přihrádku.
Peugeot 3008 je sériově vybaven funkcí Hill Assist, pomoc při rozjezdu do svahu, která zvyšuje uživatelský komfort, ale i bezpečnost. Při rozjíždění ve svahu udrží toto zařízení sevřenou brzdu po dobu dvou vteřin po uvolnění brzdového pedálu. Tato prodleva umožní řidiči vůz pohodlně rozjet bez obav, že se vůz rozjede nežádoucím směrem, ať už dozadu, či dopředu, například při podélném parkování.
Odkládací přihrádky u všech míst
V interiéru vozu najdeme řadu odkládacích přihrádek o celkovém objemu téměř 50 litrů. Pod přední loketní opěrkou se ukrývá trvale větraná odkládací přihrádka o objemu 13,5 l, do které lze například uložit láhev 1,5 l.
Cestující na předních sedadlech mají k dispozici kapsy ve dveřích o objemu 7 l, uzamykatelnou přihrádku o objemu 3,7 l pod volantem a uzavíratelnou přihrádku o objemu 4,1 l před sedadlem spolujezdce, dále síťku napravo od středové konzoly.
Odkládací přihrádky mají k dispozici i cestující vzadu: v podlaze pod zadními sedadly se nacházejí dvě praktické uzavíratelné přihrádky o objemu 3,3 l vlevo a 3,8 l vpravo, kapsy ve dveřích o objemu 2,5 l a konečně síťky na předních sedadlech.
Dobře promyšlená modularita
Horní a spodní část víka zavazadlového prostoru, která unese až 200 kg, ukrývají velmi dobře přístupný a variabilní zavazadelník. Systém Multiflex umožňuje měnit zavazadlový prostor vozu 3008 podle potřeb díky nastavitelné výšce dna kufru (3 polohy) a sklopitelným zadním sedačkám.
Tato variabilní podlaha je vyrobena z kompozitního materiálu, takže váží jen 3,5 kg a dobře se s ní manipuluje. Je opatřena čtyřmi oky na upevnění síťky.
Zadní lavice Easy Flate nabízí velkou modularitu. Sedadla lze pomocí ovladače v zavazadlovém prostoru nebo v horní části opěradel jedním pohybem sklopit do podlahy. Sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit do polohy stolek. Tato možnost je praktická pro odložení různých předmětů nebo pro převoz dlouhého nákladu.
Zavazadlový objem tak lze měnit od 512 l (432 dm3 podle normy VDA) pod zadním platem po 1 604 l (1 241 dm3 podle normy VDA) včetně odkládacích přihrádek na obou stranách zavazadlového prostoru. Po sklopení předního sedadla lze převážet předměty o délce 262 cm.
Zavazadlový prostor nabízí také řadu praktických drobností. Pevný kryt se otevírá společně s víkem a uvolňuje tak okamžitě prostor k nakládání. Lze ho také vyjmout a složit pod mobilní podlahu. V levé stěně je zabudovaná přenosná svítilna, která se po vložení na místo automaticky nabíjí a vydrží svítit 45 minut.
3008 HYbrid4, první crossover „full-hybrid diesel“
Spojením dieselového motoru 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k) a elektromotoru 27 5W (37 k) vznikla zcela nová technologie HYbrid4. Ta přináší výraznou úsporu paliva a emisí CO2, ale také pohon všech čtyř kol. Spalovací motor totiž pohání přední a elektromotor zadní kola.
Celkový dosažený výkon je 147 kW (200 k), maximální točivý moment je 300 Nm vepředu a 200 Nm vzadu. Dynamické výkony jsou na vysoké úrovni, vůz je současně šetrný k životnímu prostředí, protože spotřeba činí pouhých 3,4 l/100 km, emise 88 g CO2/km.
Režimy jízdy
Tato nejprodávanější hybridní dieselová technologie na světě se velmi snadno používá, řidič si může zvolit ze 4 různých režimů:
Režim „Auto“: celý systém je řízen elektronicky s ohledem na optimální využití spalovacího a elektrického motoru. Dynamické prvky hybridního dieselového pohonu – dieselový pohon vpředu, pohon 4×4 nebo zadní elektropohon, jsou využívány automaticky a pro řidiče tudíž velmi jednoduše. V tomto režimu je také nejnižší celková spotřeba paliva i emise CO2.
Režim „ZEV“ (Zero Emission Vehicle = vůz s nulovými emisemi) aktivuje přechod k rozšířenému elektrickému režimu. Z vozu se v tomto režimu stává dokonalý městský společník, protože dojde k úplnému vymizení škodlivých emisí a hluku.
Řidič si může tento režim zvolit pro diskrétnější jízdu ve městě, nebo aby si užil komfortu a příjemně tichého chodu. Jakmile je míra dobití baterií nedostačující pro jízdu v plně elektrickém režimu, spalovací motor se sám nastartuje a automaticky se přepne funkčního režimu Auto.
Režim 4×4 (4WD) má za úkol zvýšit mobilitu vozu a zařídí, aby oba motory fungovaly společně co nejčastěji. Při nízkých rychlostech může být na přední nápravu převáděno až 40 % točivého momentu, přičemž rozdělení závisí na adhezních podmínkách a chodu motoru. Elektronické počítače se snaží o co nejpřesnější dávkování pohonu zadních kol, aby spotřeba energie byla co nejnižší
Režim „Sport“ upřednostňuje dynamiku, umožňuje řazení vyšších rychlostních stupňů při vyšších otáčkách než v režimu Auto a mobilizuje veškerý dynamický potenciál vozu 3008 HYbrid4, aby dosáhl maximálních výkonů.
Výkonnost je v tomto režimu dokonale ovládána a využita: spojení spalovacího a elektrického motoru zvyšuje živost a dynamiku (efekt Boost), které pohon 4×4 optimálním způsobem rozděluje na všechna 4 kola a dosahuje tak vynikající stability a jízdních vlastností, které ocení všichni milovníci sportovní jízdy.
3008 HYbrid4 nese na předních dveřích, masce chladiče a víku zavazadlového prostoru označení použité technologie. Po celém voze jsou rozesety leskle černé prvky: na mřížce masky chladiče, na aerodynamickém spojleru, na bočních lištách. Tento odstín se opakuje na 17″ kolech s diamantovým výbrusem, které rovněž nesou laserově vypálený podpis HYbrid4.
Účinná dynamika
Crossover 3008 nabízí chování, které díky propracované aerodynamice (Cx 0,296), nízké hmotnosti (od 1 399 kg) a velmi kvalitnímu nápravovému systému nadchne řidiče i celou posádku.
Pro výrobu vozu 3008 byly za účelem snížení hmotnosti použity THLE (velmi vysokopevnostní ocel) nebo UHLE (ultra vysokopevnostní ocel) v množství 12,5 % váhy vozu, hliník u kapoty a kompozitní materiály u předních blatníků.
Know-how Peugeot
Tyto vlastnosti vycházejí z podvozku s přední nápravou modifikovaného obráceného typu McPherson s odděleným zkrutným stabilizátorem, jehož technologie umožňuje přesné vedení stopy a dobrou úroveň filtrace přenosu. Zadní náprava je složena ze zkrutné příčky, dvou ramen a integrovaného stabilizátoru, má příznivé vnější rozměry a vysokou pevnost.
Široký rozchod kol přímo přispívá k přesnosti řízení a komfortu díky stabilitě, kterou poskytuje, ať už při jízdě po rovné silnici, nebo po uvolnění pedálu či při brzdění v zatáčce.
Dynamic Rolling Control pro optimální kontrolu příčných výkyvů karoserie
Tato technologie byla vyvinuta ve spolupráci s KYBSE® za účelem zlepšení kontroly příčných výkyvů. Tento pasivní hydraulický systém zlepšuje dynamické vlastnosti a současně zachovává vysokou úroveň komfortu. Oba zadní tlumiče jsou spřaženy centrálním modulem, který se skládá z plovoucího pístu a kompenzační komory, celek je nastaven na 20 barů.
Při příčném výkyvu, tedy v zatáčkách nebo při vyhýbavém manévru nastane v systému hydraulický přenos mezi pravým a levým tlumičem, aby se podvozek udržel v co největší rovině. Dojde tak ke zlepšení komfortu a aktivní bezpečnosti.
V přímém směru jízdy ve fázi stlačování, jsou tlumiče zatíženy stejnou měrou. Plovoucí píst se pohybuje pod tlakem jejich dekomprese, tím dochází k optimální míře tlumení, aby byl zachován maximální komfort cestujících.
Dynamic Rolling Control je k dispozici s motorem 2.0 HDi FAP, s manuální i automatickou převodovkou.
Velký výběr motorů
Nejnižší emise u dieselových motorů činí pouhých 110 g CO2/km, spotřeba 4,2 l/100 km a nabídka zahrnuje 3 typy převodovek, které jsou všechny šestistupňové: manuální, automatické nebo pilotované s funkcí postupného zabírání.
U benzínových motorů je nabídka také široká, nejnižší emise jsou 115 g CO2/km, nejnižší spotřeba 6,7 l/100 km, motory jsou spojeny se 3 různými převodovkami: pěti nebo šestistupňovou manuální a automatickou šestistupňovou.
Dieselové motory:
1.6 e-HDi FAP 115 k, robotizovaná převodovka ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): od 4,2 l/100 km – spotřeba 110 g CO2/km
1.6 HDi FAP 115 k, manuální šestistupňová převodovka: od 4,8 l/100 km – spotřeba 125 g CO2/km
2.0 HDi FAP 150 k, manuální šestistupňová převodovka: 5,3 l/100 km – spotřeba 139 g CO2/km
2.0 HDi FAP 163 k, automatická šestistupňová převodovka: 6,1 l/100 km – spotřeba 159 g CO2/km
Benzínové motory:
1.6 VTi 120 k, manuální pětistupňová převodovka: 6,7 l/100 km – spotřeba 155 g CO2/km
1.6 THP 156 k, automatická šestistupňová převodovka: 6,9 l/100 km – spotřeba 159 g CO2/km
1.6 THP 156 k, automatická šestistupňová převodovka: 7,6 l/100 km – spotřeba 175 g CO2/km
1.6 THP 163 k, automatická šestistupňová převodovka: 8,4 l/100 km – spotřeba 193 g CO2/km
Hybridní diesel:
2.0 HDi FAP 163 k + elektromotor 37 k, robotizovaná převodovka ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): od 3,4 l/100 km – spotřeba 88 g CO2/km
Grip Control pro lepší pohyblivost
Tento systém, patentován skupinou PSA, umožňuje používat vůz 3008 díky posílené pohyblivosti i v podmínkách s nižší přilnavostí povrchu. Systém Grip Control využívá elektronické prvky, kterými je již vůz vybaven, je spojen s pneumatikami Michelin Latitude Tour HP Mud & Snow v rozměru 215/60 R16.
Multifunkční a pružný systém se přizpůsobí danému terénu. Působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si, zda zařízení bude fungovat v režimu Standard, nebo zda ovladačem na středové konzole zvolí jeden z režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek, ESP Off.
Systém Grip Control je nyní k dispozici u motoru 1,6 THP 156 k s automatickou šestistupňovou převodovkou, vedle motorů 1.6 THP 156 k s manuální šestistupňovou převodovkou, 1.6 THP 163 k s automatickou šestistupňovou převodovkou, 1.6 e-HDi 115 k s robotizovanou převodovkou ETG6, 1.6 HDi 115 k s manuální šestistupňovou převodovkou a 2.0 HDi 150 k s manuální šestistupňovou převodovkou.
tak z testu vychadzalo to
tak z testu vychadzalo to auto tak ze hybrid uz pri beztak uspornom diesli moc paliva neusetri a za taku cenu sa velmi neoplati..
co sa tyka reklamy ktoru spomina diskutujuci vyssie, preco to nespravite ako ostatne ine stranky ktore maju reklamu v pevnom stlpci a len sa pohybuje so scrollovanim dolu a nevyskakuje to textu ???
tak jsem si chtel clanek
tak jsem si chtel clanek precist a porad mi na tabletu pres text skace reklama cezu, nenavidim tuhle modu obtezujicich reklam, hold dalsi web ktry podlehl mode, aktualne jsem uz odepsal , hybrid nasleduje. Hodne stesti.