ABB představuje rychlonabíjecí stanice pro elektromobily

Jan Horčík - 09 Listopad 2010

Společnost ABB přichází jako jedna z prvních s řešením pro inteligentní pro . Technologii představila odborné veřejnosti před týdnem na konferenci v .   
elektromobily - dobíjecí stanice - rychlodobíjení ABB

Společnost ABB má v úmyslu pokrýt celé portfolio včetně malých stanic pro domácí použití. Největší pozornost je pochopitelně věnována technologicky nejnáročnějším aplikacím, tedy velmi rychlým a středně rychlým nabíjecím stanicím, které slouží k nabíjení elektromobilu ve velmi krátkém čase. Takové představila firma ABB už letos na .

Nabíjení u nejvýkonnějšího modelu trvá přibližně pět minut což je časové plně srovnatelné s běžným tankováním u klasických . Jedná se o špičkovou a spolehlivou technologii vyráběnou ve a na , jejíž rozšíření do je v současnosti limitováno pouze stávající distribuční sítě, legislativou či samotnou výrobou vozidel na a v neposlední radě poptávkou široké motoristické veřejnosti. Další otázkou je případná podpora na úrovni .

V se již dostalo této technologii podpory na vládni úrovni. Prezident a jeho vláda podpoří a . Podle prezidenta Obamy by se mělo do roku po USA prohánět milion . Pomoci to má jak ekonomice, tak ekologii.

Společnost ABB je připravena reagovat na požadavky trhu v oblasti a plně podporuje rozšiřování této čisté technologie v oblasti i . Kromě uvedených aktivit má ABB také zájem spolupracovat na projektech s případnými poskytovateli samotné služby nabíjení elektromobilu a uvažuje o rozšíření ABB právě o .

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

´Hlavne se brutalne zdrazi elektrika a nejvic to odnesou lidi kteri ani ten automobil mit nebudou!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zlatej vodík v Top gearu mají pravdu :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je zase kokotina. porad dokola. Uvedomte si konecne ze nemuzete odebirat ze site vykon cca 500kw. to jest 1250 A pri 400V.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde odebírat i víc! Pokud by jste napsal, že běžné sítě pro domácnosti pak bych nepolemizoval. Ale kdo by potřeboval doma nabíjet elektromobil za 5 minut? Mimochodem 500 kW trafačka není nijak veliká a s ohledem k tomu, že síť je třífázová tak to vychází 725A na fázi. Na takové proudy nejsou potřeba v průmyslových měrítkách nijak výjimečné průřezy vodičů.

Průřezy vodičů jsou nutné všude stejné, to je fyzika. V průmyslových měřítkách se používají hlavně úplně jiná napětí a pak jde samozřejmě přenášet větší výkony bez navyšování průřezu vodiče.

Pak taky nezapomínejte na tu drobnost, že pod v autě pod kapotou ten výkon musíte nějak usměrnit a přeměnit na napětí, které vyžadují akumulátory. Radši ani ani nepředstavuju, jak by takový kus elektroniky vypadal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, jak jsem to studoval ve schematech Mitsubishi imiev / Peugeot ion, elektromobil si vozí s sebou pomalou on-board nabíječku pro několikahodinové nabíjení z běžné jednofázové zásuvky 230V.

Naopak přípojka pro rychlonabíjení jde rovnou na baterku, takže ta výkonová elektronika je součástí rychlonabíjecí stanice. Proto je taky aktuální sjednocení konektorů a standardů (rychlo)nabíjení elektromobilů.

Koukal jsem, že to má napětí akumulátoru 330V a nabíjení je pochopitelně stejnosměrné. Tudíž nároky na kabeláž poměrně značné, pokud to má být opravdu rychlonabíjení. Z toho se dá už dost přesně spočítat, jaké jsou skutečné možnosti nabíječe a co už je pouze z říše sci-fi.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil