Norská environmentální organizace ZERO si vzala do parády dva prototypy vodíkových aut Hyundai ix35 FCEV. A aby ukázala, že je to reálná alternativa, rozhodla se s nimi přejet z Osla do alpského univerzitního města Grenoble ve Francii.
foto: Hyundai/ZERO
Celkem jde o vzdálenost 2160 km. Auta na vodík značky Hyundai by ji však měla zvládnout pouze s pěti zastávkami u vodíkových čerpacích stanic. A to v Hamburku, Kolíně, Freiburgu, Karlsruhe a konečně Grenoblu.
Hyundai aktuálně oznámil, že do roku 2014 chce vyrobit tisíce aut na vodík. Jihokorejská automobilka v této oblasti chvátá výrazně kupředu proti své konkurenci v podobě japonské automobilky Toyota, německému Daimleru nebo americkým General Motors.
Faktem je, že taktéž Německo a Skandinávie už v oblasti vodíkové infrastruktury podnikají zásadní kroky kupředu. Zejména Daimler na vodík, resp. vodíkové palivové články, velmi sází.
Keby sa to auto predávalo
Keby sa to auto predávalo za cenu do 20 000€, tak to začína byť skoro konkurencia pre elektromobily!
Mně by stačilo auto na CNG
Mně by stačilo auto na CNG za cenu stejnou jakou má standardní benzínová verze. Nebo za příplatek max. 20 tisíc.
Ono to auto na CNG má
Ono to auto na CNG má nižšie nároky na prevádzku, než auto na vodík, takže si myslím, že to vodíkové auto by malo byť buďto lacné, alebo by mal byť vodík mnohonásobne lacnejší, aby sa niekomu oplatilo do takého čohosi investovať. Ono je reálnejšie, že dosiahnete návratnosť aj v elektromobile za 40 000€ než v aute na palivové články, hoci by stálo 25 000 €, pretože náklady na prevádzku vodíkového auta sú porovnateľné s nákladmi na prevádzku benzínového spaľovaču, ak nie vyššie.
fandím jim, určitě si
fandím jim, určitě si přeju aby se jim to povedlo líp jak GM ;))