Opel Meriva, Volvo S60/V60, Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max a elektromobil Nissan Leaf. To jsou letošní nominace vybrané z 41 kandidátů na ocenění evropské auto roku 2011.
Jde především o ocenění snahy automobilek Renault a Nissan (které fungují v alianci Renault Nissan Alliance) o rozvoj elektromobility. V popisu auta se doslova píše, že „nepopiratelný společenský přínos této alternativy má prozatím v krátkodobém období zastání mnohem víc v politických slibech než od potenciálních zákazníků.“
Těm, kteří elektrické auto nominovali je jasné, že širšího přijetí se elektromobily nedočkají dříve, než tento typ aut nabídne levnější baterie s vyšším dojezdem. Ale mohou zasít prvotní změnu v názorech spotřebitelů. „Tento průkopník je praktickým návrhem z pohledu použitelnosti a výkonu.“
Upozorňují, že jde o ekvivalent běžného kompaktu, který však nabízí vynikající „aurální“ vlastnosti. Tedy že je tichý. Což na druhou stranu může jít proti např. bezpečnosti provozu. Zprvu zvýšenou cenu elektromobilu by měly částečně vyřešit vládní dotace. Zároveň text na stránce nominace upozorňuje na další důležitou věc, a to je existence veřejné dobíjecí infrastruktury, které by měla pomoct dostat Leaf i za centra měst a předměstí.
Nechápem načo sa neustále
Nechápem načo sa neustále medializuje tichosť elektromobilov v súvislosti s bezpečnosťou. Električku tiež za určitých okolností nepočuť – podobne aj trolejbus.
Podstatné je kto sedí za volantom!!!
Nehovoriac o tom, že väčšina chodcov absolútne nesleduje čo sa deje na ceste bez ohľadu či je vozidlo počuť, alebo nie takže to aj tak zostáva na vodičovi.
V spúste krajín má chodec prednosť takže fakt, či vozidlo vydáva nejaké zvuky, alebo nie je bezpredmetné.
Bezpečnosť závisí od toho, ako dodržujeme predpisy a ako sa venuje vodič riadeniu vozidla.
To je samozřejmě pravda.
To je samozřejmě pravda. Navíc Nissan už ukázal, že Leaf bude vydávat zvuky.