Elektromobil Nissan Leaf v testu: dojezd 185,6 km!

Dopisovatel magazínu Plugin Cars Nick Chambers měl možnost otestovat v „reálném světě“. Jak se tedy chová v běžném provozu? Chambers ujel v skvělých 185,6 km!  

Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Automobilka už dříve tvrdila, že elektromobil Nissan Leaf bez problémů zvládne 160 km. Později vydala rosáhlejší tabulku ve které rozepsala podle různých podmínek. Například je jasné, že když se budete s Leafem naloženým pěti dospělými lidmi škrábat do kopce rychlostí 60 km/h, určitě neujedete 100 km. Spíš tak 60-70 km.

Chambers otestoval dojezd Leafu tak, že vyrazil z hlavního sídla severoamerické pobočky Nissan v Nashville, Tennessee, namířil si to do slavného lihovaru Jack Daniel’s a pak zpět. Jel v různém terénu a různými rychlostmi – proplétal se městečky s rychlostním limitem 50 km/h, ale i meziměstkými silnicemi s max. rychlostí 90 km/h.

Jak sám říká, nejel nijak agresivně, většinou cca 8 km/h pod rychlostním liitem, nicméně téměř po celou dobu cesty měl zapnutou klimatizaci. Posledních dvacet kilometrů, kdy už to vypadalo, že baterie dojde, rychlost přeci jen snížil. Jak upozorňuje, museli byste být naprostí ignorantni abyste si nevšimli upozornění, která varují před docházející .

Dokonce i navigační systém na vás bude mluvit a ptát se vás zda si přejete být nasměrováni k nejbližší . Pokud nebudete na výzvy reagovat, Nissan Leaf přejde sám do tzv. želvího módu, kdy bude omezovat akceleraci i maximální rychlost tak, abyste měli možnost dojet k .

Chambers dokázal s autem průměrně ujet 8,16 km na 1 kWh. Celkem tedy využil 22,76 kWh z celkové enegie baterie 24 kWh. Nissan umožňuje maximální využití baterie na 95%, tohle je asi 94,9%. Jak je vidět, Nissan ždíme svůj Leaf skutečně nadoraz a vyplácí se to. Většinou autem budou jezdit max. 2 lidi + nákup ve městě a s takovou je 150-180 km víc než dostatečných. Nissan to má dobře spočítané!

5 Comments on “Elektromobil Nissan Leaf v testu: dojezd 185,6 km!”

  1. To, proc si myslim, ze Leaf
    To, proc si myslim, ze Leaf neni dobre navrzeny elektromobil, jste hezky shrnuli v posledni vete „Většinou autem budou jezdit max. 2 lidi + nákup ve městě „. Ano. Leaf dostacuje svymi vykony pro mestske jezdeni, ale je konstruovan jako mensi rodinny automobil, vcetne rozmeru a hmotnosti, ktere k tomu patri. Kdyby to auto postavili optimalne pro mestske jezdeni, tak bud bude mit o poznani delsi dojezd, nebo se stejnam dojezdem bude baterie o poznani mensi, tudiz levnejsi. Toto auto je postaveno spise podle prani marketingovcu, pozadujicich elektromobil jako „normalni rodinny vuz“ aby presvedcili zakazniky, ze elektromobily jsou „normalni“ auta. Cimz tomu autu technicky dost uskodili a nakonec tak mozna uskodili vsem elektromobilum, protoze od tohoto modelu si spousta lidi slibuje vice nez on muze dat.

  2. Možno by bol vhodný ešte
    Možno by bol vhodný ešte jeden prevodový stupeň do kopca.
    Viem, že elektromotor nemá problém s krútiacim momentom, ale myslím si, že by sa takto usporilo dosť energie z batérie.
    Elektromotor by odoberal menej ampérov čo by malo aj priaznivý dopad na čiastočný pokles napätia batérie pri maximálnej záťaži. Nárast hmotnosti takejto prevodovky by nebol príliš veľký v podstate sa jedná o dve ozubené kolesá naviac a možno by mohla byť automatická…
    Účinnosť elektromotoru by sa asi príliš nemenila, podľa toho, čo som čítal, je u trojfázových motorov temer konštantná.
    Čo na to skúsenejší elektromobilisti?

Napsat komentář