Podle americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) dosáhla automobilka Hyundai ve Spojených státech významného prvenství. Jde totiž o značku s nejlepší průměrnou spotřebou automobilů. Takže ani Toyota, ani Honda, ale vzmáhající se jihokorejský gigant. Podle výsledků EPA mají jeho auta průměrně 7,81 l/100 km.
V žebříčku následuje Honda (7,9 l/100 km), Volkswagen (7,94 l/100 km), Toyota (8 l/100 km) a Kia (8,4 l/100 km). Spojené státy legislativně schválily, že do modelového roku 2016 musejí automobilky dosáhnout na průměrnou spotřebu svých vozů o hodnotě 6,6 l/100 km a tohle vypadá, že výrobci mají vykročeno správným směrem.
Konkrétně Hyundai toho chce dosáhnout za pomoci technologií jako je přímé vstřikování, přeplňování, hybridní pohon a lithium-polymerové baterie. Prvním hybridním automobilem Hyundai bude sedan Sonata, který na trh půjde příští rok.
Hyundai Motor America skrze svého šéfa Johna Krafcika aktuálně představil nový Hyundai Sonata na autosalonu v Los Angeles. Na trh přijde v lednu 2010 zprvu v jediné motorizaci, a to 2,4l čtyřválec s přímým vstřikováním o výkonu 198 koní. Později se pak přidá hybridní verze, která bude jako první produkční automobil na světě vybavena lithium-polymerovou baterií. Další podrobnosti bohužel zatím neznáme.
LPG v soucasnosti stoji
LPG v soucasnosti stoji kolem 12 kc…jeste asi pred tydnem dvema jsem kupoval i za 10,80 kc.
Neznam hybrida ktery by se seriove vyrabel a jezdil za 2,5 l a i kdyby jezdil,tak proste musis pripocitat cenu baterii!
Bohuzel,zatim nejsou ty bateripacky nejlevnejsi a to se projmita zasadne do ceny kilometru.
Treba Toyota Prius jezdi v realnem provozu kolem 4-5 litru….ale zase plus cena baterii!!O tom se bohuzel moc nemluvi.
Sam jsem pro tyhle technologie,osobne bych nejradeji elektromobil kvuli jeho spolehlivosti a brutalnimu zatahu od nulovych otacek(Tesla je uplne uzasna),ale bohuzel zatim cena baterii je velkou nevyhodou….a to i hybridu,protoze je neco jinyho jit jednou za 4-5 let vymenit startovaci beterii ktera stoji podle typu auta asi 2000,- a nebo vymenit bateripack v radech 50-200 tisic korun.
Jeste malickost…osobne
Jeste malickost…osobne nejsem pro hybridy…nic to neresi…prilis mnoho soucastek.
Nejlepsi reseni je elektromobil diky jeho jednoduchosti a tim i minimalnim servisnim nakladum.Bez duvodne se nerika ze nejcastejsi zavada na elektromobilu je defekt pneumatiky!
A zatim je proste problem jen v cene baterii,protoze dojezd i rychlost nabijeni uz problem u novych typu baterii neni.
Jen mam proste pocit ze to spis prave kvuli male poruchovosti a minimalni potrebe servisu(neni zapotrebi menit olej,filtry atd.) automobilky moc nechteji!
Jde taky o to jaká auta
Jde taky o to jaká auta vyrábí a jak je kdo využívá. Např.dodávka žere víc, ale když je vytížená tak to určitě vychází líp než když jede 1člověk v 5místném autě. Pokuď nic nevezu tak je nejúspornější fichtl se spotřebou pod 3l/100km :-). Nebo elektroskútr
Hm, já mám se svým Ford
Hm, já mám se svým Ford Focus Combi průměrnou spotřebu 5,4l/100 km. A po dálnici to jde pod 5 🙂 Takže holt se budou muset výrobci zaměřit na diesel …
Skoda Fabia Combi 1.4 diesel
Skoda Fabia Combi 1.4 diesel – priemer 4,8l/100km pri 180000km 😉
Skoda Octavia 1.9TDI –
Skoda Octavia 1.9TDI – 4,8/100km pri 160000 km 😉
ale neni to o mereni pindiku 🙂 jen to potesi…
Audi A8 4,2 V8 – 16/100km
Audi A8 4,2 V8 – 16/100km ….pri 180000km ;-0 to neni mereni pindiku.:-)) Nastesti mam v kufru 120l nadrz na plyn,takze financne na kilometr(kdyz nepocitam drahej servis)jsem na tom podobne.Jen asi jezdim o neco rychleji 😉
16l plynu? To mas naklady na
16l plynu? To mas naklady na 1km ne stejne, ale nejmin ctyrnasobne proti hybridu.
No to je ale blbost!Tady
No to je ale blbost!Tady predemnou psali ze s dieselovimi auty maji spotrebu 5 litru nafty,kdyz vezmu cenu 27 kc dojdu k cene 1,35 kc na 1 km…a ted kdyz vezmu 16 litru plynu s cenou 12 kc tak dojdu k 1.92 na 1 km…..Krome plne elektrickych vozidel,kde se cena pohybuje pod korunou na kilometr,tak pri zapocteni baterii vychazi treba Tesla kolem 1,50 na kilometr.
Vim to,protoze jsem se o Teslu zajimal a chtel ji koupit,ale pri cene 2,6 milionu a nakladech jsem uznal ze to zase tak vyhodny neni.A to jsem byl puvodne rozhodnutej jit do ni a i absolvoval ve Vidni predvadeci jizdu.Moc se mi libilo ze prime naklady na kilometr byli okolo 40-50 hal. na kilometr.Ale pak jsem spocital ze baterie stoji 10 tisic dolaru a pri tisici cyklech(tolik odhaduji) to znamena 200 tisic km(sice se da najet na jedno nabiti az 400km,ale ve zkutecnosti tak 250 a nikdo to nebude vyjizdet az do nuly,tak proto 200km na nabiti)
Takze i s cenou za vymenu pocitam asi 200 tisic korun za bateripack ktery najede 200 tisic kilometru,jednoduchym vypoctem dojdu k tomu ze jsem nucen pripocitat korunu na kilometr!!A to uz pak to ekologicky auto tak krasne nevychazi!
Ale zase muzu rict ze me nadchnuli jizdni vlastnosti Tesly a jelikoz vychazi z Lotusu Elise rozhodl jsem se koupit Lotuse za cenu kolem milionu,coz je min nez polovina ceny Tesly…myslim ze ten milion neprojezdim,protoze Lotus ma kombinovanou spotrebu nekde okolo 8 litru(vazi asi 700kg,tak se neni i na tak rychli auto co divit)
Az budes zase byt chytry,tak se nejdriv o vec trosku zajimej at neplacas nejaky blbosti 😉
A ted klidne do me…myslim ze si to co tvrdim umim obhajit
Zalezi, jak se na to divas.
Zalezi, jak se na to divas. LPG stoji spis 16, pri 16l/100 to vychazi asi 2,50 Kc/km, benzin stoji 27, pri 2.5l jsou naklady 0.75 Kc/km. To je 3.4x vic. A 2.5 litru je prave spotreba poslednich full hybridu.
Odpovedel jsem bohuzel
Odpovedel jsem bohuzel blbe,takze odpoved mas nahore….