Zatímco Evropa si na malá a především maloobjemová auta typu Volkswagen Up!, Fiat 500 nebo Škoda Citigo teprve zvyká, v Japonsku jsou jako doma už desetiletí. Říká se jim “kei car” a nejnovějším zástupcem je model Honda N-One, který se právě začal prodávat.
foto: Honda
Když Honda na autosalonu v Tokiu 2009 představila retro-futuristický, ale milý koncept Honda EV-N, viděli jsme v něm jen zajímavou studii. O tři roky později se ale ukazuje, že byla až překvapivě blízko budoucímu výrobnímu modelu.
Ten, pojmenovaný Honda N-One, bohužel není čistým elektromobilem, ale “pouhým” kei car. Jde tedy o malé úsporné auto vybavené 0,66l tříválcem DOHC s atmosférickým plněním nebo turbem (47 kW) a automatickou CVT převodovkou. Můžete si dokonce vybrat, zda chcete náhon na jednu nebo obě nápravy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen Up! dostane dieselový dvouválec
Elektromobil Toyota Scion iQ EV míří do USA, zatím pouze k pronájmu
Honda tvrdí, že výkonově se malinkaté turbo hravě vyrovná běžnému 1,3l benzinovému motoru. N-One je prémiovým zástupcem řady N, která zahrnuje také nákupní košíky N-Box a N-Box+. Svým roztomilým vzhledem a řadou možností si auto především barevně nadesignonvat je jasně určeno jen a pouze pro japonský trh.
Nádrž na benzín je umístěna uprostřed karoserie. Osvětlení zajišťují LED světlomety. Vůz je vybaven všemi nezbytnými systémy jako ABS, EBD, VSA a novinkou je ESS. Ten při nouzovém brždění rozbliká všechny čtyři směrová světla. Spotřeba podle velmi benevolentního japonského cyklu JC08 je 3,7 l/100 km.
Honda N-One je stylové čtyřmístné auto, výrazně inspirované modelem N360 z roku 1967. Uvnitř se automobilka i přes malé rozměry snaží o maximální prostornost a zároveň unikátní provedení. Také vpředu tedy najdeme “lavici” namísto klasických sedaček. Výškově nastavitelný volant je samozřejmostí.
Zadní sedadla je, podobně jako v např. v Honda Jazz Hybrid, se nazývají “Magic Seats”. Lze je sklopit zcela naplocho a vytvořit tak rozměrný ložný prostor. Honda si klade za cíl prodávat alespoň 10 000 těchto modelů měsíčně. Cena začíná na 1 150 000 jenů (asi 287 500 kč).
Sorry ale žádnou CVT
Sorry ale žádnou CVT (continuos variable transmission – převodovka s plynulým přev. poměrem) NEMÁ double overhead camshaft (zdvojenou vačkovou hřídel na hlavě válců)… to se stalo motoru… jinak sice hezká ale drahá nákupní taška
Šotek! Byl zachycen a před
Šotek! Byl zachycen a před zraky všech popraven.