Ford od roku 2014 nabídne svá elektrická auta i v Evropě

Konečně! Toyota od příštího roku dostane v Evropě řádnou konkurenci v podobě automobilky Ford. Ta má doma v se svými novými hybridy a plug-in hybridy překvapivý úspěch. Jak si povedou Ford C-MAX Energi, Ford Mondeo Hybrid a Focus Electric na starém kontinentu?

Ford C-MAX Energi plug-in hybrid. V srpnu 2013 se ho jen v USA prodalo přes 600 kusů.
foto: Ford

  • Ford zařadí do své nabídky pro Evropu hned tři různé elektrifikované modely
  • V roce 2014 přijde plug-in hybrid C-MAX Energi a Mondeo Hybrid; Focus Electric se již vyrábí a k prvním zákazníkům zamíří příští týden
  • Podle průzkumu zadaného Fordem většině Evropanů záleží na životním prostředí, ale nemají jasno v tom, jak se chovat ekologicky
  • Celkem 54 procent dotazovaných pokládá klimatické změny za největší problém, kterému svět čelí; 52 procent říká, že by si život bez auta neumělo představit; 38 procent neví přesně, jak žít šetrněji k životnímu prostředí
  • Z průzkumu rovněž vyplynulo, že 72 procent respondentů pokládá elektrifikované automobily za ohleduplnější k životnímu prostředí; 28 procent by o pořízení elektrifikovaného vozu uvažovalo

Společnost Ford Motor Company oznámila, že od roku 2014 bude mít v nabídce pro Evropu vedle vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory také tři různé elektrifikované modely.

V příštím roce dorazí na evropské trhy nový plug-in hybrid C-MAX Energi a Mondeo Hybrid. Obě novinky se připojí k elektromobilu Ford Focus Electric, který se vyrábí v německém Saarlouis a zákazníci si ho mohou objednávat již nyní.

„Ford využívá svých globálních znalostí a zkušeností k uvedení řady elektrifikovaných automobilů, které dohromady utvářejí široký a lákavý výběr,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Evropským zákazníkům velmi záleží na životním prostředí a stále více z nich vnímá elektrifikované automobily jako způsob, jak vyvážit obavy o ně s potřebou vlastnit automobil.“

Ford je druhý největší výrobce hybridních vozů na světě. V USA, kde automobilka loni prodala přibližně 46 000 elektrifikovaných automobilů, se její podíl v tomto segmentu za jediný rok zečtyřnásobil.

Nabídku elektrifikovaných vozů Ford pro evropský trh budou tvořit:

Ford Focus Electric s vyspělým elektromotorem o výkonu 105 kW. Vůz vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h a na jedno nabití ujede až 162 km. Zabudovaná 6,6kW nabíječka nabije sadu kapalinou chlazených lithium-ion akumulátorů o kapacitě 23 kWh za tři až čtyři hodiny, pokud je zapojena do sítě pod proudem 32 A.*

Ford C-MAX Energi, první sériově vyráběný plug-in hybrid značky Ford. Tento model kombinuje hybridní hnací ústrojí s vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 7,6 kWh. V čistě elektrickém režimu ujede asi 30 km a po homologaci by měl vykazovat emise CO2 v kombinovaném cyklu pod 50 g/km. Plné nabití z nabíjecí stanice trvá méně než tři hodiny.

Ford Fusion Hybrid kombinuje spalovací motor s elektromotorem a akumulátorem. V elektrickém režimu vyvine rychlost až 136 km/h. Při rozjezdech a v nižších rychlostech využívá elektrický pohon, zatímco při vyšším zatížení vstoupí do hry spalovací motor, který dobíjí akumulátor. Fusion Hybrid se bude v Evropě prodávat jako Mondeo Hybrid. Ford očekává kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km a emise CO2 nižší než 99 g/km.

Ford Focus Electric a C-MAX Energi jsou již integrované do dopravní struktury německého Kolína nad Rýnem, kde se účastní výzkumného projektu „colognE-mobil“. Projekt financovaný částkou 13,2 milionu eur (v přepočtu asi 339 milionů Kč) by se mohl stát vzorem při zavádění infrastruktur pro elektromobily v dalších německých městech.

Elektrifikované modely se v nabídce Fordu zařadí po bok mimořádně úsporných vozů poháněných zážehovými a vznětovými motory, k nimž patří mimo jiné:

  • Focus ECOnetic se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km**
  • Focus 1.0 EcoBoost 74 kW v nové verzi plánované na začátek příštího roku, která bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 99 g/km
  • Sedm motorizací Fiesty s emisemi CO2 pod 99 g/km

Motor 1.0 EcoBoost kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje nižší spotřeby bez kompromisů v otázce dynamiky. V letech 2012 a 2013 zvítězil nejmenší EcoBoost v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).

Fordem sponzorovaný průzkum ukázal, že většině Evropanů záleží na životním prostředí. Mnoho z nich pokládá klimatické změny za největší problém, kterému dnešní svět čelí. Z odpovědí šesti tisíc respondentů rovněž vyplynulo, že lidé přesně nevědí, jak žít ekologicky šetrnějším stylem, většina se nechce vzdát vlastnictví automobilu a že elektromobily jsou obecně považovány za šetrnější k životnímu prostředí.

Ford zadal realizaci průzkumu přední konzultační společnosti „The Futures Company“***, aby získal přesnější představu o postojích veřejnosti ke vztahu mezi osobní mobilitou a životním prostředím. Průzkum ukázal, že:

  • 72 procent pokládá elektrifikované automobily za ekologicky šetrnější
  • 54 procent považuje klimatické změny za největší problém dnešního světa
  • 52 procent by si neumělo představit život bez auta
  • 38 procent neví přesně, jak vést ekologicky šetrnější životní styl
  • 28 procent by uvažovalo o pořízení automobilu s elektrifikovaným pohonem
  • 23 procent chce do budoucna cestovat ekologičtějším způsobem

První elektrický automobil vyrobil Ford přesně před 100 lety. Jednalo se o elektrizovanou verzi Fordu Model T, která se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, kteří chtěli přivést na svět „levný a praktický elektrický automobil“, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů.

„Ford má velkou tradici ve zpřístupňování inovativní techniky co nejširšímu okruhu lidí a má také jednu z nejúplnějších nabídek automobilů s emisemi CO2 pod 99 g/km,“ řekla Barb Samardzich.

* Celková doba nabíjení se odvíjí od klimatických podmínek a způsobu využívání vozidla. Uváděné časy jsou přibližné a mohou se lišit v závislosti na jízdním stylu, zatížení spotřebičů, stavu akumulátoru a teplotě vzduchu. Dobu nabíjení ovlivňuje rovněž konstrukce rozvodné sítě. Uváděné hodnoty dojezdu na jedno nabití byly naměřeny v souladu s technickými požadavky a specifikacemi evropské směrnice 715/2007 v aktuálním znění a normy UN-ECE 101 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba elektřiny zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

*** Průzkum realizovala The Futures Company v červenci a srpnu 2012 mezi 6028 respondenty z Dánska, Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie.

tisková zpráva

4 Comments on “Ford od roku 2014 nabídne svá elektrická auta i v Evropě”

  1. Ford uvažuje o elektrickém
    Ford uvažuje o elektrickém autě? Pokud by reálně o tom uvažoval, nejdříve by každému prodejci FORDU v ČR udělal dobíjecí stanici… To by potom byla síť. A můžete mi někdo říci co mají evropské automobilky s dojezdem +-160 km? Začíná to být jako cena nafty na dálnici(+-PŘEDEM DOMLUVENÁ).

    1. Ale dobíjecí stanice
      Ale dobíjecí stanice nejsou otázkou výrobců a prodejců!!!! To je možnost pro podnikatelské subjekty. Rozhodně vítám elektromobilní konkurenci, jen by jsem vítal větší rozšíření těchto vozidel v ČR. V tak malém státě jakým je ČR s tak hustou zástavbou je dojezd podružnou záležitostí. Nezávidím lidem jež denně musí dojíždět osmdesát km, zvyknout si po dojezdu dobíjet „za hubičku“ je věcí každého.

      1. Na 100% vím,že nejste
        Na 100% vím,že nejste podnikatel. Jinak byste věděl,že v současné době a ještě dlouho to nemůže být byznys. Jsou to velké investice a návratnost tak 100let.
        Rychlodobíjecí stanice (protože jiné nemají smysl)má smysl stavět jako přidruženou službu ,kde již je dostatečná přípojka na př. u benzinek ,nebo Mc Donaldů,aby po dobu nabíjení si posádka mohla dát třeba občerstvení.
        Řešení bych viděl cestou státní dotace (na př.z emisních povolenek)těmto firmám , protože jinak je stavět nebudou,protože ani pro ně to není byznys.
        Prodejci aut by se také mohli podílet,pokud chtějí prodávat více elektromobilů – jako to dělá Tesla.
        A dojezd je podstatnou záležitostí – už jen proto,že stavba rychlodobíjecích stanic je prakticky nulová a tak zbývá nabíjet doma .

    2. He he, částečně tak tomu
      He he, částečně tak tomu bude. Ona ta baterka je na vozidle jednou z nejdražších komponent. Na rozdíl od Tesly, která s novou technologií logicky zacílila mezi zákazníky, které částky navíc za pořádný dojezd neřeší, protože jim jde hlavně o funkčnost, ostatní automobilky jdou kontroverzní cestou „ať je to hlavně levné“. A vymlouvají se na průzkumy běžného nájezdu smrtelníka za den a dále ukazují na střídmost. Možná jim to i zapadá do toho, že se jim do e-moblity moc nechce. Chcete větší dojezd? Máme diesel nebo nanejvýše CNG.

      Mimochodem, dnes se mě opět ptal člověk, co mě viděl přijíždět na elektroskútru, na dojezd. Odpověď moje byla typická – s lithiem vesměs kolik hodláte investovat do baterií, takový bude dojezd.

      Takže ano, shodují se na 100 mílích/160km (ale to ještě jen v optimálních podmínkách), moc neprodávají, resp. jejich k jejich vozidlu musíte mít ještě jedno, jezdíte-li delší vzdálenosti (dokud nebude pořádná síť RNS).

Napsat komentář