Ford se může radovat. Nové hybridní vozy Ford C-MAX Hybrid a Ford C-MAX Energi se pevně uchytily v žebříčku nejprodávanějších alternativ v USA. Prodávají se 3x rychleji, než v roce 2000 tehdy uváděné novinky Toyota Prius a Honda Insight.
foto: Ford
Ford C-MAX se stal nejrychleji prodávaným hybridním autem v USA po uvedení na trh. Během prvních dvou měsíců, října a listopadu, se prodalo celkem 8030 těchto aut.
Pro srovnání, až dosud tenhle rekord držela Toyota Camry Hybrid, které se během května a června 2006 prodalo 7300 kusů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
GE nakoupí 2000 plug-in hybridů Ford C-MAX Energi
Ford C-Max Energi, nejúspornější plug-in hybrid na americkém trhu
Během listopadu se prodalo 4848 kusů hybridů C-MAX, tedy Energi a Hybrid. Celkem má už automobilka na kontě 8999 prodaných vozů. Během prosince se očekávájí další tučné prodeje, takže se nejspíš podaří překonat rekord modelů Toyota Prius a Honda Insight z roku 2000, který činí 9350 aut.
Dealeři Fordu údajně zaznamenávají velmi pozitivní reakci na hybridní C-MAXy. Bezesporu těží i z toho, že dodnes si spousta Američanů z ideologických/patriotských důvodů odmítá kupovat zahraniční, především japonská, auta.
V okamžiku, kdy zajímavý a cenově dostupný hybrid vyrábí i americká automobilka už pro ně není problém do této technologie investovat. Prius a potažmo celá Toyota má tedy ve Fordu v USA zcela zásadního konkurenta.
Jako hlavní důvod nákupu hybridu Ford uvádějí zákazníci spotřebu. Ani USA se nevyhnulo zvyšování ceny benzinu a spotřeba je tak dnes něco, na co hledí prakticky každý kdo kupuje nové auto.
Ford C-MAX Hybrid v tomto ohledu zaujme na první pohled: podle webu fuelly.com, který plní lidé svými vlastními informacemi o tankování a ujetých kilometrech, je průměrná spotřeba 45 aut na 145 600 ujetých km kolem 5,9 l/100 km.
V případě modelu Ford C-MAX Energi je to 4,3 l/100 km, nicméně v databázi jsou zatím pouze dvě auta.
No to jste asi trefil
No to jste asi trefil hřebík na hlavičku. Počkáme, co odpoví.
5,9 – Za to mi můj
5,9 – Za to mi můj dieselový C-Max jezdí taky a spotřeba plug-in hybridů je nerelevantní, protože závisí na ujeté vzdálenosti! Zajímalo by mne, jaká je spotřeba na druhých 100 km.