Štítek: šetrná auta
Energy Return Wheel – bezdušová budoucnost nastupuje
Kola automobilů se za posledních sto let příliš nezměnila. V poslední době se však s novými koncepty automobilových kol doslova „roztrhl pytel“. Důkazem nechť je bezdušové kolo Energy Return Wheel jenž v současné době propaguje americká firma Britek.
Závod ŠKODA Economy Run hledá nejšetrnější jezdce
ŠKODA podpoří i v letošním roce soutěž ŠKODA Economy Run. Ve 30. ročníku soutěže o nejhospodárnější jízdu s modely značky ŠKODA půjde i tentokrát o to, absolvovat předepsanou trať s co nejnižší spotřebou. Na okruh v okolí Mladé Boleslavi vyjede tento víkend 62 soutěžních posádek. Start a cíl soutěže, pořádané Automotoklubem Mladá Boleslav, je v Kosmonosech.
PSA představuje nové technologie pro auta budoucnosti
Skupina PSA Peugeot Citroën se účastní druhého ročníku akce „Rencontres pOur l’Automobile de Demain“ (Setkání pro automobil zítřka – ROAD), kterou na okruhu ve Versailles Satory organizuje ve dnech 26. – 28. května Société des Ingénieurs de l’Automobile (Společnost automobilových inženýrů – SIA). Tato třídenní akce je zaměřená na lepší pochopení problematiky čistých aut budoucnosti.
Nová Kia Picanto – ešte pikantnejšia
Najmenšie auto značky Kia tento rok oslávi svoje ôsme výročie predstavenia, pričom súčasná, modernizovaná verzia sa vyrába tri roky. To je už najvyšší čas na nástupcu, ktorý by podľahol novým trendom a samozrejme bol o čosi lepší. Kia už nastávajúci model pripravila a chce ho predstaviť na ženevskom autosalóne.
Ford: budoucnost je v elektromobilech
Další automobilkou, která zhurta naskakuje na rozjíždějící se vlak jménem elektromobilita, je Ford. Na autosalonu v Detroitu představil nejen Ford Focus Electric, ale tak nové modely Ford C-Max Energi a C-Max Hybrid.
Nové jednotné taxi pro New York
Zastupitelé města New York se rozhodli vyhlásit soutěž nazvanou „taxi zítřka“, s cílem najít bezpečné a zároveň i ekologicky úsporné auto, které oděno do typicky žluté barvy bude brázdit ulice města.
Rok 2020: cena barelu ropy $300, ropný zlom přichází
Charles Maxwell pracuje v ropném průmyslu už přes 50 let. V obsáhlém rozhovoru pro magazín IndexUniverse předpovídá, že v roce 2020 bude barel ropy stát $300. To nezní příliš optimisticky. Lidé se podle něj budou must připravit na změny. Má to však i svá pozitiva: ropný zlom bude spustí vlnu technologických inovací, především v oblasti energetických úspor.
Peugeot 207 HDi 99g
Francouzské a německé automobilky dnes mají s úspornými diesely největší zkušenosti. Peugeot se rozhodl je zúročit v nové verzi šetrného malého rodinného auta Peugeot 207 HDi 99g. Emise se podařilo stlačit až na 99 g CO2 na km, což odpovídá kombinované spotřebě 3,8 l/100 km.
Automotive X Prize zná vítěze
Zatímco v České republice probíhalo vyhlašování soutěže ElectricMotion.cz o stavbu elektromobilu, za velkou louží se hrála mnohem vyšší liga. Právě nedávno skončila soutěž Automotive X Prize o 10 mil. dolarů pro toho, kdo postaví nejúspornější automobil.
Volkswagen Passat ujel 2456 km na jednu nádrž
Volkswagen Passat ujel na jednu nádrž 2456,872 km. Vytvořil tak nový rekord v dojezdu na jednu nádrž u sériově vyráběného osobního automobilu, který je zapsán v Guinessově knize rekordů.
Stop & Start
Systém pro hospodárnější chod motoru. Označuje se jako Stop & Start, případně také Start-Stop, Stop & Go a podobně. Jeho princip je jednoduchý: řídící systém automobilu rozpozná kdy se auto nepohybuje a ani v blízké době nebude a dá pokyn k vypnutí motoru. To znamená např. na křižovatkách nebo při stání v kolonách.
Avion – auto se spotřebou 2 l/100 km z roku 1984
Před 26 lety postavili Craig Henderson a Bill Green prototyp automobilu s extrémně nízkou spořebou. Jmenoval se Avion. Doufali, že jej prodají automobilkám dychtícím po šetrných autech. Jenže se spletli. A tak Henderson další čtvrtstoletí svůj Avion vylepšoval.
Test: ekologické Volvo C30 1.6d DRIVe
V rámci průzkumu českého trhu se šetrnými auty jsme pro vás otestovali další kus. Volvo C30 1.6d DRIVe vybavené systémem Stop&Start. Jedná se o nejekonomičtejší model značky Volvo. Testovací vůz, jenž se nám dostal do ruky, byl ještě v předfaceliftové verzi. Rozdíly proti nejnovejší verzi jsou však pouze kosmetického charakteru.