Společnost A123Systems, americký výrobce pokročilých baterií pro elektrická auta, zkrachovala. Ač už dnes bankrot není co býval, jak trefně poznamenal jeden z našich čtenářů, přesto přináší problémy. Automobilka Fisker Automotive údajně kvůli němu musela přerušit výrobu plug-in hybridu Fisker Karma.
foto: Fisker Automotive
Podle Reuters se už 6. prosince bude konat aukce k odkoupení zbývajícího majetku A123Systems. Největšími zájemci jsou Jonson Controls a čínská Wanxiang Group, zájem ale mají i Siemens či NEC.
Prodej ale musí v každém případě nakonec posvětit vláda USA. Ta totiž A123 poskytla zdroje, které měly ve Spojených státech pomoct s rozvojem průmyslu výroby pokročilých baterií. Což se, bohužel, příliš nevydařilo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Fisker přišel kvůli bouři o 300 aut
V New Jersey shořelo 16 plug-in hybridů Fisker Karma
Henrik Fisker: na řadě je SUV plug-in hybrid a možná i lodě!
Vážné problémy s financemi ostatně v průběhu uplynulých dvou let zažívala i začínající automobilka Fisker Automotive. Výrobu plug-in hybridu Fisker Karma se jí sice podařilo úspěšně rozjet a rozšířit do světa, ale financování celého podniku je i nadále problematické.
Mimo jiné i proto, že také Fisker Automotive americká vláda v začátku pomohla – příslibem výhodné půjčky $529 mil. Část se již automobilce podařilo vyčerpat, ale aktuálně americké ministerstvo energetiky automobilce k další části půjčky přístup zapovědělo.
A možná i právě to je (jedním z) důvodem proč automobilka přerušila výrobu plug-in hybridu Fisker Karma.
Ehm, víte, že Fisker už
Ehm, víte, že Fisker už má přeloženy servisní knížky a manuály do češtiny? Já už je měl v rukách.
väčná otázka, ako sa dá
väčná otázka, ako sa dá energia vyťažiť, uskladniť, premeniť na pohyb, v ktorej vhodne mobilne uskladniť je pre elektrinu dlhodobo veľký neriešiteľný problém lebo jej vtedy potrebujeme skutočne veľa ak cestujeme.
podľa mňa drahé, alebo nemožné a čo možné je, potrebuje skutočne veľa kyslíku, zle odoláva mrazu, vyžaduje veľa miesta.
živé kone alebo všade naťahané drôty.
Tak možné je všelicos, u
Tak možné je všelicos, u Fiskera montují prý až 25 těchto aut denně, což znamená při použité baterii 20,1kWh celkem 314×25čl = 7850čl/den = 235 500čl/měs. Výrobní kapacitu A123 se mi nepodařilo dohledat. Ale vzhledem k tomu, že byla snížena dle článku 11 toho jejich bankrotového řádu, tak to problém nejspíš opravdu bude.
Já měl pocit, že to převzetí Johnson-Controls už je potvrzeno a proběhlo ale evidentně ještě ne a buď čekají na nejlepší nabídku, nebo spíše stále vymýšlí důvod jak legálně vyřadit toho číňana ze soutěže, protože určitě nabídl nejlepší cenu.
V každém případě přerušení výroby u Fiskera je ohlášeno zdá se, zatím jen na jeden měsíc.