
Výrobce elektromobilů Mia zkrachoval, kupte si kousek!
S elektromobilem Mia jsme si svého času docela užili. Malá pojízdná krabička ve které řidič sedí uprostřed ale nakonec mnoho lidí nezaujala a její francouzský výrobce nakonec zkrachoval.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
S elektromobilem Mia jsme si svého času docela užili. Malá pojízdná krabička ve které řidič sedí uprostřed ale nakonec mnoho lidí nezaujala a její francouzský výrobce nakonec zkrachoval.
Osud automobilky Fisker Automotive nabírá nečekané zákruty. V aukci totiž její zbankrotované torzo odkoupila čínská společnost Wanxiang, největší čínský výrobce automobilových komponent. Ta už vlastní i výrobce baterií A123 Systems, který také zbankrotoval – a který dodával baterie právě pro Fisker.
V minulosti jsme informovali, že americký výrobce pokročilých lithium-železo-fosfátových baterií zkrachoval a o jeho majetek má zájem Johnson Controls. Nakonec však větší nabídku (256,6 miliónu dolarů) dala čínská skupina Wanxiang Group, konkrétně její odnož Wanxiang America. Vojenskou divizi firmy pak získala společnost Navitas Systems.
Automobilka Fisker Automotive je dalším z mnoha snů, které zkrachovaly. O jeho zbytky se teď hlásí podnikatelé z celého světa. Nejprve to vypadalo na Číňany, teď má podle německých zdrojů zájem tamní investiční fond Fritz Nols AG.
Automobilka Fisker Automotive je největší investiční debakl americké vlády posledních let. Už měsíce kolují éterem spekulace, že zájem o koupi krachujícího výrobce plug-in hybridu Fisker Karma mají Číňané. Dnes je jasné, že nejen oni. Firmu chce totiž údajně koupit zpět i původní zakladatel Henrik Fisker!
Konečně. Podobně jako u Fisker Automotive, i v případě Better Place bylo jen otázkou času, kdy bude vyhlášen bankrot. Shai Agassi, zakladatel firmy, byl “odejit” už před půl rokem. Následovaly další personální čachry a propouštění. V izraelském Tel Avivu firma aktuálně požádala o likvidaci. Důvod? Nedostatek financí.
Podnikatelský magazín VentureBeat.com přinesl obsáhlý článek, který mapuje celou historii automobilky Fisker Automotive. Od roku 2005 až dodnes podává velmi přesné svědectví o neschopnosti Henrika Fiskera a jeho podřízených vybudovat funkční společnost.
Better Place a Fisker Automotive jsou firmy, které svůj boj prohrály. Teď už se jen čeká kdy zbankrotují. Automobilka Fisker propustila 75 % zaměstnanců. Šlo o “strategický krok směrem k maximalizaci hodnoty klíčových aktiv Fiskeru”.
Společnost A123Systems, americký výrobce pokročilých baterií pro elektrická auta, zkrachovala. Ač už dnes bankrot není co býval, jak trefně poznamenal jeden z našich čtenářů, přesto přináší problémy. Automobilka Fisker Automotive údajně kvůli němu musela přerušit výrobu plug-in hybridu Fisker Karma.
Kanadská společnost Azure Dynamics, která pro automobilku Ford přestavovala dodávky Ford Transit Connect na verzi Electric, čelí bankrotu. Přestavby elektromobilu byly pozastaveny.
Další příběh se smutným koncem. Mladý start-up Aptera Motors sliboval hybridní a elektrickou tříkolku Aptera. Jenže sliboval ji tak dlouho, až firmě nakonec došly peníze. Paul Wilbur, šéf firmy, aktuálně rozeslal rozlučkový dopis.
Britský výrobce elektrických náklaďáků Modec zkrachoval. Prozatimnímu správci firmy se nepodařilo najít pro firmu vhodného kupce.
Americký výrobce elektroskútrů Vectrix během první poloviny roku 2009 propustil většinu zaměstnanců a v září 2009 vyhlásil bankrot. Elektrické skútry vyráběné v Polsku se mohly pochlubit velmi dobrými vlastnostmi, ačkoliv některým zákazníkům údajně dělaly NiMH baterie problémy v podnebí s vyššími teplotami. Tak či onak, zdálo se, že s bankrotem se po Vectrixu slehla zem.