
Štítek: A123


Co se stalo s A123 Systems po bankrotu?
V minulosti jsme informovali, že americký výrobce pokročilých lithium-železo-fosfátových baterií zkrachoval a o jeho majetek má zájem Johnson Controls. Nakonec však větší nabídku (256,6 miliónu dolarů) dala čínská skupina Wanxiang Group, konkrétně její odnož Wanxiang America. Vojenskou divizi firmy pak získala společnost Navitas Systems.

Fisker přerušil výrobu plug-in hybridu Karma kvůli bateriím
Společnost A123Systems, americký výrobce pokročilých baterií pro elektrická auta, zkrachovala. Ač už dnes bankrot není co býval, jak trefně poznamenal jeden z našich čtenářů, přesto přináší problémy. Automobilka Fisker Automotive údajně kvůli němu musela přerušit výrobu plug-in hybridu Fisker Karma.

Americký výrobce baterií A123 Systems zbankrotoval
Už začátkem června 2012 americký výrobce pokročilých baterií A123 Systems varoval své investory, že mu zbývají finance na pět měsíců fungování. Ukázalo se to jako víc než přesný odhad: firma aktuálně ohlásila bankrot. Její výrobu v oblasti automotive odkoupí Johnson Controls.

Nová technologie baterií by mohla snížit cenu elektromobilů
Americká společnost A123 informovala o vyvinutí nové technologie, díky které by lithium-iontové baterie mohly pracovat v extrémních teplotách, aniž by takovéto zatížení mělo negativní vliv na jejich životnost. Generální ředitel A123 David Vieau tvrdí, že by nová technologie mohla mít pozitivní dopad na ceny elektrických a hybridních vozidel, a také telekomunikačních technologií.

Hybridní autobusy Tata budou pohánět baterie A123
A123 je předním americkým výrobcem baterií pro hybridní automobily. Dodává pro značky Fisker Automotive, BMW, General Motors a nově také pro indickou automobilku Tata Motors. Ta na nich bude stavět hybridní autobusy a užitková auta.

GM bude brát baterie od domácí A123
Automobilka General Motors minulý týden uzavřela nový kontrakt se společností A123 na výrobu bateriových systémů, které se budou používat v budoucí generaci elektromobilů či obecněji elektrických aut vyrobených tímto automobilovým gigantem.

MIT testuje rychlé nabíjení elektrických vozidel
Vědci z Massachusetts Institute of Technology předvedli rychlodobíjecí systém navržený za účelem podpořit zavedení elektrických automobilů do běžného provozu. Jejich projekt si klade za cíl pozitivně změnit veřejné vnímání ohledně praktičnosti těchto vozidel.

Fisker chce na burzu, Karma hybrid v březnu 2011
Automobilka Fisker Automotive představila na autosalonu v Paříži s velkou slávou první vůz Fisker Karma plug-in hybrid vyrobený v továrně. Zároveň byl na místě taé šéf Henrik Fisker, aby pohovořil o svých budoucích plánech.

Nejrychlejší auto na baterky – rychlost 500 km/h
Pustý americký stát Utah. Hory, poušť a Církev Ježíše Krista Svatých posledních dnů. A solná plošina Bonneville. Legendární Burt Munro tam v roce 1967 vytvořil světový rekord na motocyklu. Během následujících desítek let se solná poušť stala domovem mnoha dalších rekordů. Včetně nejrychlejšího auta na baterky.

Dodávka Modec sa dostáva do USA, teraz s batériami A123 Systems
Amerika skutočne potrebuje elektrifikáciu. Ťažké dieselové „trucky“ ničia ovzdušie a pár hybridov od General Motors tento fakt nezruší. Preto sa spoločnosť Navistar spojila s malou „elektromobilkou“ Modec. Uvidíme, ako si priekopník medzi elektrododávkami v „krajine neobmedzených možností“ poradí.

Dodge Circuit – sportovní elektromobil
Na Detroitském autosalonu automobilka Chrysler živě odhalila první ze svých elektromobilů. Jde o sporťák pojmenovaný Dodge Circuit, který využívá baterií firmy A123 a elektromotoru o výkonu 200 kW. Maximální rychlost údajně 192 km/h při dojezdu maximálně 320 km, to nezní špatně. Chrysler by jej rád měl na trhu už kolem roku 2010, ale bohužel zatím nejsou k dispozici žádné další podrobnosti.
Continental začne vyrábět li-ion baterie
Automobilový svět se mění. Německý Continental, dříve synonymum kvalitních pneumatik a dalších kvalitních automobilových součástek, nehodlá zaspat nový vývoj. Podobně jako konkurence v podobě gigantu Bosch se hodlá vydat také do nových oblastí výroby. Plánuje totiž spustit produkci lithium-iontových baterií. Ty bude dodávat automobilkám BMW a Mercedes-Benz pro jejich hybridní automobily, které budou představeny během roku 2009. „Hybridy by se v příštích pěti letech mohly pro Continental stát miliardovým byznysem,“ řekl Karl-Thomas Neumann, hlava oddělení motorů v Continentalu, britskému deníku The Guardian. Continental se v oblasti výroby li-ion baterií rozhodl spolupracovat s osvědčenou firmou A123, kromě toho se má stát jedním z dodavatelů pro chystaný Chevy Volt od General Motors. V současné době je největším problémem li-ion baterií jejich cena, ale Neumann věří, že tento problém se brzy vyřeší. „Nové poznatky a ekonomika masové výroby nám jistě umožní výrazně snížit výrobní cenu baterií,“ řekl.