Nejnovější elektrický přírůstek do rodiny superbiků s jednoduchým názvem Mission R, se představil 17. prosince na Long Beach International Motorcycle Show. Společnost Mission Motors ze San Franciska tak představila svůj už druhý funkční prototyp závodní elektrické motorky. Vážně tak aspiruje na vítězství v letošním závodě elektromotorek TTXGP.
Na začátku všeho byla trojice nadšených konstruktérů. Forrest North, Edward West a Mason Cabot se rozhodli zřídit si vlastní podnik a zabývat se přestavbou klasických motorek na elektrické. Hned první přestavba superbiku Ducati 900ss na elektrickou verzi dopadla úspěšně a měla vynikající ohlasy. Proto se společnost rozhodla pustit do výroby vlastního prototypu s názvem Mission One Electric Superbike.
Té se podařilo poměrně úspěšně umístit ve výše zmíněném závodě TTXGP (4. místo v kategorii Pro). A navíc získat pro Mission Motors primát nejrychlejší elektrické motorky na světě, když na slavné solné planině Bonneville dosáhla rychlost 257,7 km/h. V případě zájmu si můžete tento elektrický skvost předobjednat za 69 000 dolarů.
Nyní však již přejděme k samotné Mission R, která má ambice přeskočit v žebříčku nejrychlejších elektrických motorek svou starší sestru. Zajistit by to měl kapalinou chlazený, asynchronní třífázový elektromotor s výkonem 141 koní, točivým momentem 156 Nm při 0 – 6400 ot./min a maximální rychlostí 256 km/h. Hmotnost motorky je 247,2 kg.
Energii mu bude dodávat 14,4kWh lithium-iontová baterie a rekuperační energie vznikající při brzdění. Dalšími lákadly tohoto výjimečného superbiku jsou wi-fi, 3G připojení a využití lehkých materiálů v karoserii.
TTXGP, první závod bezemisní motorek na světě, odstartoval 12. června 2009 na okruhu Isle of Man. Za jeho vznikem stál Institut strojírenství a technologií, IET a především Azhar Hussain, podnikatel a nadšenec. Prvním vítězem soutěže se stala elektrická motorka ze stáje Agni Motors, na kterém se představil jezdec Rob Barber.