Automobilka Mercedes-Benz patřící pod německý koncern Daimler potvrdila, že začátkem roku 2014 uvede v USA elektromobil Mercedes-Benz třídy B. V Evropě se elektrické auto do prodeje dostane až později. Na vývoji se podílela Tesla Motors.
foto: Mercedes-Benz
Pětimístné auto pohání 100kW elektromotor (134 koní), který pohání přední nápravu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne díky tomu elektrický Mercedes-Benz třídy B pod 10 vteřin. Max. rychlost je omezena na 160 km/h.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mercedes-Benz třídy B jako elektromobil už se testuje
Mercedes-Benz třídy B se možná dostane do USA. Ale jen jako elektromobil
Autosalon Paříž 2012: Daimler přivezl trojici nových elektromobilů
Pohonný systém a baterii dodala koncernu Daimler společnost Tesla Motors. Podobně tomu bylo nedávno v případě tandemu Tesla-Toyota u elektrického SUV Toyota RAV4 EV a dříve u elektromobilu Smart Fortwo.
Dojezd elektrického Mercedesu by měl ve městě podle amerických standardů dosahovat 185 km. Podle evropské normy NEDC dokonce 200 km. To vše díky 28kWh baterii.
Pro Mercedes jde o velkou premiéru za velkou louží. Žádný model Mercedes-Benz třídy B tam zatím nebyl k dispozici, ačkoliv v Evropě se prodává už od roku 2005. Elektrický verze je založena na druhé generaci vozu z roku 2011.
Představení výrobní verze elektromobilu Mercedes-Benz třídy B proběhlo na autosalonu v New Yorku. Podrobnější specifikace ani cena zatím nebyly oznámeny.
vtipné je, že se stejnou
vtipné je, že se stejnou 28kWh baterií má mít koncept mitsubishi CA-miev dojezd až 300km. Někdo v japonsku měl velký oči.
Nebo hodně dobrý BMS :).
Nebo hodně dobrý BMS :).
Co ukazuje ten malý
Co ukazuje ten malý budíček v pravém velkém budíku? Má označení E-cell. Je to poslední snímek galerie.
Díky
Zeby stav nabiti baterii?
Zeby stav nabiti baterii? Nevim, jenom strilim 🙂
Oni jsou tam malé budíčky
Oni jsou tam malé budíčky dva. Stav baterek 0 až 1 (obdoba palivoměru) a ten druhý E-cell. Stejné to je i u VW e-golfu, kde ten druhý je označen eMAX.
Co ty druhé budíčky ukazují nevím. No třeba to někdo vysvětlí.
Pátrali jsme po tom, ale
Pátrali jsme po tom, ale nejsme si jistí. Můžeme jenom spekulovat, zda nejde o zastaralou fotografii palubní desky Mercedes-Benz B E-Cell o kterém se uvažovalo také s ve verzi s range extenderem, a tak by mohlo jít o stav nádrže range extenderu. Ale je to skutečně jen dohad.
Odpovídal by tomu i rozdíl
Odpovídal by tomu i rozdíl v názvech „Electric Drive“ vs. „E-Cell“.
No já si myslím že foto
No já si myslím že foto není zastaralé. A vzhledem k to mu že to má i e-golf, tak bych tioval, že ten budíček bude ukazovat „aktuální schopnost akumulátoru podat výkon“. Vysvětlím: akumulátor má za sebou např. několik prudkých zrychlení a je zahřát. Další velký odběr proudu by mohl vést k jeho poškození. Elektronika takový odběr proudu samozřejmě nedovolí a odběr (výkon) sníží. A právě o tom jaký mám k dispozici max okamžitý výkon akumulátoru informuje ten malý budíček E-cell(u e-golfu eMAX). No a tento údaj s dojezem nesouvisí. Toliko moje hypotéza.