Elektrický Mercedes-Benz třídy B míří do USA, dojezd 185 km

Automobilka Mercedes-Benz patřící pod německý koncern Daimler potvrdila, že začátkem roku 2014 uvede v USA elektromobil . V Evropě se elektrické auto do prodeje dostane až později. Na vývoji se podílela Tesla Motors.

Elektrický Mercedes-Benz třídy B půjde do prodeje nejprve v USA. Není divu. Elektrická auta se tam prodávají výrazně lépe než v Evropě.
foto: Mercedes-Benz

Pětimístné auto pohání 100kW elektromotor (134 koní), který pohání přední nápravu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne díky tomu elektrický Mercedes-Benz třídy B pod 10 vteřin. Max. rychlost je omezena na 160 km/h.

Pohonný systém a baterii dodala koncernu Daimler společnost Tesla Motors. Podobně tomu bylo nedávno v případě tandemu Tesla-Toyota u elektrického Toyota RAV4 EV a dříve u elektromobilu Smart .

Mercedes-Benz třídy B Electric Drive Mercedes-Benz třídy B Electric Drive Mercedes-Benz třídy B Electric Drive

Dojezd elektrického Mercedesu by měl ve městě podle amerických standardů dosahovat 185 km. Podle evropské normy NEDC dokonce 200 km. To vše díky 28kWh baterii.

Pro Mercedes jde o velkou premiéru za velkou louží. Žádný model Mercedes-Benz třídy B tam zatím nebyl k dispozici, ačkoliv v Evropě se prodává už od roku 2005. Elektrický verze je založena na druhé generaci vozu z roku 2011.

Představení výrobní verze elektromobilu Mercedes-Benz třídy B proběhlo na autosalonu v New Yorku. Podrobnější specifikace ani cena zatím nebyly oznámeny.

tisková zpráva

8 Comments on “Elektrický Mercedes-Benz třídy B míří do USA, dojezd 185 km”

    1. Pátrali jsme po tom, ale
      Pátrali jsme po tom, ale nejsme si jistí. Můžeme jenom spekulovat, zda nejde o zastaralou fotografii palubní desky Mercedes-Benz B E-Cell o kterém se uvažovalo také s ve verzi s range extenderem, a tak by mohlo jít o stav nádrže range extenderu. Ale je to skutečně jen dohad.

      1. No já si myslím že foto
        No já si myslím že foto není zastaralé. A vzhledem k to mu že to má i e-golf, tak bych tioval, že ten budíček bude ukazovat „aktuální schopnost akumulátoru podat výkon“. Vysvětlím: akumulátor má za sebou např. několik prudkých zrychlení a je zahřát. Další velký odběr proudu by mohl vést k jeho poškození. Elektronika takový odběr proudu samozřejmě nedovolí a odběr (výkon) sníží. A právě o tom jaký mám k dispozici max okamžitý výkon akumulátoru informuje ten malý budíček E-cell(u e-golfu eMAX). No a tento údaj s dojezem nesouvisí. Toliko moje hypotéza.

Napsat komentář