Daimler představil plány elektrické mobility

Po Norsku se už i v Německu začíná diskutovat o možné zákazu prodeje fosilních aut. Koncern Daimler aktuálně představil velký plán investic do nových typů pohonů.

Auta s hybridním, plug-in hybridním, vodíkovým i plně elektrickým pohonem. To jsou velké plány Daimleru na příští dva roky.
foto: Daimler

Německý koncern Daimler, který už nějakou dobu prodává elektromobily Smart ED (brzy představí 4. generaci) a Mercedes-Benz B ED, se chystá investovat do rozvoje hybridních, plug-in hybridních, vodíkových a plně elektrických pohonů celkem 8 mld. euro během následujících dvou let.

Daimler znovu potvrdil, že během následujících několika let uvede čtyři nové elektromobily značky Mercedes-Benz, mimo jiné i SUV konkurující Tesla Model X (odhalení se očekává letos v říjnu na ). Už příští rok uvede také první vodíkové auto Mercedes-Benz GLC.

S novými plány odhalil Daimler také novou platformu pro elektrická euta EVA („Electric Vehicle Architecture“). Jde v podstatě o skateboard, který Tesla využívá u svých elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X už od roku 2012. Pomalu se stává standardem napříč automobilovým průmyslem.

Auta na baterie značky Daimler budou vždy poháněna bateriemi, resp. články, které vyrábí dceřinná společnost ACCUmotive. Už v minulém roce ohlásil Daimler investici €500 mil. do druhé továrny v Kamenici.

Daimler slibuje dojezd svých elektromobilů kolem 500 km na jedno nabití a rychlonabíjení CCS. První představení se odehraje v Paříži a na trhu mají být auta do konce této dekády.

Co se týká plug-in hybridů, rozšíří Daimler nabídku značky Mercedes-Benz o GLC Coupé 350 e a E 350e. Očekávaný dojezd na elektřinu je kolem 35 km.

Kromě toho chce Daimler uvést na trh i další komerční vozidla – dodávky a snad i nákladní auta či autobusy. V oblasti elektrobusů ostatně německému koncernu hodně ujel vlak, když čínské BYD Auto nedávno oslavilo 10 000 vyrobených elektrobusů.

Daimler chce jít příkladem s ohledem na e-mobilitu, a tak rozdá svým manažerům elektromobily a dalším svým zaměstnancům nabídne za výhodné ceny vozy Smart fortwo ED, B 250 e, GLE 500 e a C 350 e. Kromě toho také průběžně investuje do rozvoje nabíjecí infrastruktury.

Už od příštího roku nabídne Daimler u faceliftu plug-in hybridu Mercedes-Benz S 500 e také možnost bezdrátového indukčního nabíjení. Teprve od roku 2018 chce ale u všech svých začít zavádět CCS! (s výkonem 150 kW a výhledově 350 kW)

tisková zpráva

8 Comments on “Daimler představil plány elektrické mobility”

  1. Říkal ímán onehda při
    Říkal ímán onehda při kázání v mešitě, že máme dávat bacha, do čeho strkáme bomby. Že ta baterková auta vůbec nevybuchují. To je škoda materiálu a práce. Dýzly taky nic moc, jen benzíny vzplanou solidně. Ale úplná pecka jsou prý nejnovější vynálezy nevěřících psů, vodíky. To je pak šlupka jako blázen a materiál do něj stačí donést v dámské kabelce, žádné hokejové tašky. Bratři v Mnichově už jich mají 50 a teď mapují, kam všude to jezdí. Pokrok holt nezastavíš…. :-)))))

        1. Samozřejmě, že staví
          Samozřejmě, že staví Mercedes gigatovárnu a VW taky. Copak vy nesledujete zprávy? Vždyť už to dávno hlásili. Všichni teď stavěj gigatovárny na baterky. Šmarjá nechrápejte tu.
          http://www.hybrid.cz/daimler-investuje-500-mil-do-druhe-tovarny-na-baterie
          http://byznys.ihned.cz/c1-65309680-volkswagen-zvazuje-stavbu-obri-tovarny-na-vyrobu-baterii-pro-elektromobily-nechce-byt-zavisly-na-asii

      1. Proc by to delali? Vlastni
        Proc by to delali? Vlastni ocelarnu nebo fabriku na plasty taky automobilky nemaji… Kilo-Mega-giga tovarnu na baterky si postavi firmy, ktere baterky delat umi v okamziku, kdy na ne budou mit odbyt.

        Koneckoncu u bozskeho T to neni jinak 🙂 Fabriku postavi Panasonic a jen se na ne bude tisknout Tesla misto Panasonic…

Napsat komentář