Na letošním autosalonu v Paříži v říjnu představí Daimler již čtvrtou generaci malého elektromobilu Smart ED. Opět bude k dispozici ve verzi coupé a kabriolet.
foto: Daimler
Nová, v pořadí již čtvrtá generace elektromobilu Smart ED, se v USA začne prodávat koncem letošního roku. V Evropě bude na trh uvedena začátkem roku 2017.
Proč mají Spojené státy přednost? Malé luxusní vozítko je tam stále oblíbenější, ale co hlavně: čtvrtina v USA nově prodaných Smartů jsou ty elektrické!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TEST: Smart ED Cabrio – třetí generace bez střechy
Nová generace Smart ForTwo ED v roce 2016, potvrzen i ForFour
Tou nejzajímavější zprávou ale je, že se dočkáme také verze Smart forfour ED, tedy plně elektrického čtyřmístného Smartu! A Daimler se díky tomu bude moct pochlubit, že jako jediná automobilka na světě má jednu plně elektrifikovanou řadu…
Čtyčmístná verze Smart forfour ED půjde do prodeje pouze v Evropě, taktéž začátkem roku 2017. Veškeré další technické podrobnosti si Daimler schovává až na pařížský autosalon.
Co víme je toto: elektromotory do nového elektrického Smartu bude pro Daimler vyrábět továrna Renault Clèon v severní Francii. Baterie zajistí Accumotive s využitím článků od LG Chem.
Smart Forfour je dvojče
Smart Forfour je dvojče Twinga že? Nemáte někdo zprávy zda se nechystá i EV verze. Nebo Renault bude zatím spoléhat na Zoe?
Kdysi se o elektrickém Twingu mluvilo, ale od té doby se po
Kdysi se o elektrickém Twingu mluvilo, ale od té doby se po projektu slehla zem a Renault spoléhá na Zoe.
No skoda ze EV sabotuje
No skoda ze EV sabotuje toyota, takove iQ je idealni mestska vozitko (nesrovnatelne pohodlnejsi a pouzitelnejsi nez smart, neni problem v nejm pohodne ujet i par set km)
ona ho sabotuje jen naoko,
ona ho sabotuje jen naoko, Toyota dokonce ciste EV prodava, sice jen v Cine a Japonsku, ale prodava, bude to jen otazkou casu kdy Toyota nejake baterkove EV predstavi celosvetove, pokud nastanou nekde po svete kde Toyota prodava sva auta zakaz prodeje fosilnich aut, nezbude jim nic jineho nez tam nabidnout prave to EV
a vodikove EV bude zavisle na siti cerpacek s vodikem, takze tam kde nebudou mit cerpacky s nim proste neuspejou
Vyhledej si Toyota EQ ….
Vyhledej si Toyota EQ …. IQ v elektrice. Do EU se nedováží. Ani se jim nedivím. IQ se také moc neprodává.
Myslím, že bych se do
Myslím, že bych se do něho dokázal zamilovat. Jak se říká: „Co je malé, to je pěkné. A když není, tak toho aspoň není moc.“
To vypadá jak neforemnej
To vypadá jak neforemnej čínskej knedlík.
Že jo? To bylo první, co
Že jo? To bylo první, co mě napadalo, že to vypadá jako ta poloplastová čínská mini auta, co jezdí 45km/h a stojí jako CityGO.
Starej Smart měl šmrnc,
Starej Smart měl šmrnc, todle vypadá, jako když to vopíchali včely.
Tak toho moc tedy nevíme,
Tak toho moc tedy nevíme, ale když jsem jezdil jako testovací řidič, nebylo to nic moc svezení (prostorově a pohodově) ani ve verzi benzínové….
V nějakém testu tomu dali
V nějakém testu tomu dali nějaké úplně minimální hodnocení, hlavně kvůli spotřebě 6,5l/100km.
Optickej klam, že s menší
Optickej klam, že s menší velikostí linearné klesá i spotřeba u spalováků dost nefunguje, ale lidem to nevymluvíte.
Ale s menší velikostí
Ale s menší velikostí obvykle jde ruku v ruce i nižší hmotnost a ta už má na spotřebu vliv zásadní. Je prostě divné, že malé dvoumístné autíčko bere citelně víc než třeba to zmiňované CityGO nebo dokonce i mnohem větší Yaris.
Než začnu psát, najdu si
Než začnu psát, najdu si na webu údaje.
Smart Fortwo 2014 – hmotnost 880 kg
Škoda Citigo – hmotnost 929 kg
Smart je proti Citigo pouze o 5,27 % lehčí.
Čili rozdíl v hmotnosti minimální. Důvod neznám.
Teď nevím na co reagujete.
Teď nevím na co reagujete. Řeč byla o neobvykle vysoké spotřebě dvoumístného Smartu v porovnání „normálními“ městskými vozítky pro 4 osoby jako je třeba Citygo. Obzvlášť pokud, jak píšete, je ten rozdíl v hmotnosti v případě Citigo jenom 5%.
Reagoval jsem na vaši
Reagoval jsem na vaši větu:
„Ale s menší velikostí obvykle jde ruku v ruce i nižší hmotnost“.
Smart pro dvě osoby je oproti Citigo pro čtyři a s délkou téměř o metr menší, trpaslíkem, ale váhově se s minimálním rozdílem shodují.
Čili – obvykle NEjde ruku v ruce i nižší hmotnost.
(už toho nechme, ať zbude místo i na ostatní „důležité“ příspěvky)
Já mluví o efektu, že
Já mluví o efektu, že když si koupím auto poloviční velikosti a hmotnosti, že si lidi automaticky představujou poloviční spotřebu. Jenomže zatímco užitné vlastnosti auta naprosto drasticky poklesnou tak spotřeba jen minimálně. Čili je výhodnější mít praktické středně malé auto než kempingové křesílko na kolečkách kam nedáte ani tašku s nákupem třeba jako do IQ. Úsporou pár mililitrů paliva si drasticky omezíte praktičnost auta.