Autosalon Paříž 2016: přichází nový Smart ED

Na letošním autosalonu v Paříži v říjnu představí Daimler již čtvrtou generaci malého elektromobilu Smart ED. Opět bude k dispozici ve verzi coupé a kabriolet.

Doma v Německu měl Daimler s původními třemi generacemi elektromobilu Smart fortwo ED velký úspěch. Patří tam k nejprodávanějším elektromobilům. A dobře se prodává nejen tam. Důkazem toho je i pokračující vývoj a příchod generace číslo čtyři.
foto: Daimler

Nová, v pořadí již čtvrtá generace elektromobilu Smart ED, se v začne prodávat koncem letošního roku. V Evropě bude na trh uvedena začátkem roku 2017.

Proč mají Spojené státy přednost? Malé luxusní vozítko je tam stále oblíbenější, ale co hlavně: čtvrtina v USA nově prodaných Smartů jsou ty elektrické!

Tou nejzajímavější zprávou ale je, že se dočkáme také verze Smart forfour ED, tedy plně elektrického čtyřmístného Smartu! A Daimler se díky tomu bude moct pochlubit, že jako jediná automobilka na světě má jednu plně elektrifikovanou řadu…

Čtyčmístná verze Smart forfour ED půjde do prodeje pouze v Evropě, taktéž začátkem roku 2017. Veškeré další technické podrobnosti si Daimler schovává až na pařížský autosalon.

Co víme je toto: elektromotory do nového elektrického Smartu bude pro Daimler vyrábět továrna Renault Clèon v severní Francii. Baterie zajistí Accumotive s využitím článků od .

tisková zpráva

17 Comments on “Autosalon Paříž 2016: přichází nový Smart ED”

    1. ona ho sabotuje jen naoko,
      ona ho sabotuje jen naoko, Toyota dokonce ciste EV prodava, sice jen v Cine a Japonsku, ale prodava, bude to jen otazkou casu kdy Toyota nejake baterkove EV predstavi celosvetove, pokud nastanou nekde po svete kde Toyota prodava sva auta zakaz prodeje fosilnich aut, nezbude jim nic jineho nez tam nabidnout prave to EV

      a vodikove EV bude zavisle na siti cerpacek s vodikem, takze tam kde nebudou mit cerpacky s nim proste neuspejou

            1. Teď nevím na co reagujete.
              Teď nevím na co reagujete. Řeč byla o neobvykle vysoké spotřebě dvoumístného Smartu v porovnání „normálními“ městskými vozítky pro 4 osoby jako je třeba Citygo. Obzvlášť pokud, jak píšete, je ten rozdíl v hmotnosti v případě Citigo jenom 5%.

              1. Reagoval jsem na vaši
                Reagoval jsem na vaši větu:
                „Ale s menší velikostí obvykle jde ruku v ruce i nižší hmotnost“.

                Smart pro dvě osoby je oproti Citigo pro čtyři a s délkou téměř o metr menší, trpaslíkem, ale váhově se s minimálním rozdílem shodují.

                Čili – obvykle NEjde ruku v ruce i nižší hmotnost.

                (už toho nechme, ať zbude místo i na ostatní „důležité“ příspěvky)

          1. Já mluví o efektu, že
            Já mluví o efektu, že když si koupím auto poloviční velikosti a hmotnosti, že si lidi automaticky představujou poloviční spotřebu. Jenomže zatímco užitné vlastnosti auta naprosto drasticky poklesnou tak spotřeba jen minimálně. Čili je výhodnější mít praktické středně malé auto než kempingové křesílko na kolečkách kam nedáte ani tašku s nákupem třeba jako do IQ. Úsporou pár mililitrů paliva si drasticky omezíte praktičnost auta.

Napsat komentář