Německý koncern Daimler oznámil, že v roce 2018 komerčně nabídne autobusy Mercedes-Benz Citaro E-Cell a F-Cell, tedy s pohonem čistě na elektřinu a vodík.
foto: Daimler
Oba autobusy Mercedes-Benz Citaro E-Cell a F-Cell mají být postaveny na společném podvozku E-Mobility. Zájemci si budou v případě elektrobusu moct říct o přesnou kapacitu baterie, stejně jako o nabíjecí infrastrukturu.
Kam bude vodíkové autobusy prodávat zatím není příliš jasné. Snad možná do Dánska, které má alespoň nějakou vodíkovou infrastrukturu.
V Evropě a dalších částech světa dnes jezdí asi 45 000 autobusů Mercedes-Benz Citaro. Jde o světový bestseller, který už je delší dobu dostupný také s pohonem na CNG.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler a Linde postaví v Německu další vodíkové čerpací stanice
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid
Čínské město si objednalo 3000 elektrických autobusů a taxíků
Krátká zpráva z Německa nicméně dobře ukazuje o jak moc napřed je čínská společnost BYD Auto. Ta už dnes vyrábí elektrobusy s dojezdem přes 250 km na jedno nabití a prodává je úspěšně do celého světa.
Doma v Číně jich navíc prodá každý rok tisíce, protože zamořená čínská města se snaží seč můžou zvýšit kvalitu ovzduší. Možná by pomohl povinný návrat k jízdním kolům – televizní obrázky tisíců cyklistů uvnitř rostoucích měst v 90. letech západní diváky fascinovaly.