Asi před rokem jsme psali, že Mercedes investuje miliardy do vývoje nových elektromobilů. Plody těchto investic začínají pomalu nabírat reálné obrysy.
foto: Daimler AG
Vývoj celkem čtyř nových elektromobilů – dvou limuzín a dvou SUV – obalil Daimler, mateřská firma značky Mercedes, do dvoumiliardové (euro) investice s názvem „Ecoluxe“.
Tyto elektromobily mají přímo stát proti vozům značky Tesla Motors, tedy Tesla Model S a Tesla Model X. Jejich základem má být zcela nový podvozek EVA a první z nich má přijít na trh v roce 2018.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Tokio 2015: Mercedes-Benz Vision Tokyo
Elektromobil Mercedes s dojezdem přes 400 km za tři roky
Daimler se zbaví Tesly, chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km
Ve stejnou dobu mají jít na trh podobné vozy značek Audi (e-tron Quattro) a Porsche (Mission E). Audi dokonce tvrdí, že čtvrtina jejich aut bude do 10 let na elektřinu. No uvidíme.
Jeden z elektromobilů značky Mercedes by měl pasovat přesně mezi řadu C a E. Daimler si představuje, že od každého ze čtyř nových elektromobilů prodá 20 000 kusů ročně. Cena by měla začínat těsně pod 100 000 euro.
Původní plán počítal s tím, že pro výrobu elektromobilů postaví Daimler zcela novou továrnu. To se ale nakonec nestane a elektroauta se místo toho budou vyrábět ve stávající továrně v Brémách.
co sa im chcelo, to sa im
co sa im chcelo, to sa im prisnilo.
auto s veľkosťou medzi C a
auto s veľkosťou medzi C a E začína na 100.000 EUR? Tam niekde bude aj Tesla model 3, čo sa týka rozmerov, ale za tretinovú cenu. Niekde je chyba, až tak hlúpi páni v Mercedese nie sú. Za 100.000 EUR bude asi najdrahšia verzia tých 4 áut.
Daimler si představuje, že
Daimler si představuje, že od každého ze čtyř nových elektromobilů prodá 20 000 kusů ročně. Cena by měla začínat těsně pod 100 000 euro.
—
Tak představovat si může kdokoli cokoli. Cena by měla začínat na cca 2.7 mega. A 80.000 kusů ročně. Kolik že prodala Tesla Modelů S a X za r.2015? Přes 50.000 ks. To je momentální kapacita trhu, to je „koláč“, ze kterého si chce Daimler „ukousnout“ 80.000 ks. Úsměvné.
No jo, Tesla S má ceny od
No jo, Tesla S má ceny od 71000 do 106000, tak je potřeba nasadit vyšší cenu. Koneckonců co je nějaká Tesla proti naleštěnému meďourovi.
106.000?
Ja teda primo na
106.000?
Ja teda primo na strankach Tesly nejvyssi konfiguraci vidim za 138.490€ a to bez DualChargeru a bez CHAdeMO adapteru.
Kapacita trhu v roce 2015
Kapacita trhu v roce 2015 byla 50 000 ks, ale my se bavíme o kapacitě trhu v letech 2018-2020, což bude řádově ve stovkách tisíců kusech (200-300 tisíc), takže 80 000ks je úplně v pohodě. A Tesla ukrojí ten zbytek 🙂
Řádově stovky tisíc
Řádově stovky tisíc kusů (200-300 tisíc) v segmentu 2.5-3 mega???
tak zrovna v Německu Tesla
tak zrovna v Německu Tesla kdovíjaké prodeje nemá, takže tamní trh ještě bude schopen absorbovat hodně drahých elektroaut. I tak je to asi trochu přestřelené a hlavně to úplně odrovná prodeje srovnatelných ropáků, s čímž je třeba počítat – nepůjde o doplnění trhu, ale o náhradu původního obsahu novým.
Já bych si tipnul, že v
Já bych si tipnul, že v té době podle součásného vývoje situace půjdou v Německu nejvíce na odbyt obrněné transportéry.
Ved aj tie mozu byt EV. Tam
Ved aj tie mozu byt EV. Tam aspon nehra hmotnost baterii az taku ulohu. Mozno by to aj stalo za zvazenie vyvoj takeho transporteru. A to pisem uplne bez srandy.
V segmentu 2.5-3 mega? V
V segmentu 2.5-3 mega? V tomto segmentu se auta pohybují nyní, tj. v roce 2015-2016. Za pár let se auta budou pohybovat minimálně v polovičním cenovém segmentu. 🙂
Musíte si přečíst nejen
Musíte si přečíst nejen diskuzi, ale i vlastní článek.
Cituji:
„první z nich má přijít na trh v roce 2018“
„od každého ze čtyř nových elektromobilů prodá 20 000 kusů ročně“
„Cena by měla začínat těsně pod 100 000 euro“
Rád vám to přeložím: V roce 2018 a letech následujících chce Daimler ročně prodat 80.000 EV za cenu 100.000+ Eur za kus (což jsem si dovolil odhadnout podle kursu Kč/Eur na 2.5-3 mega).
Takže vaše poznámky o tom, kde se budou pohybovat EV za pár let, jsou o jiných EV, než chce uvést na trh Daimler.
áááá kurz eura, na ten
áááá kurz eura, na ten jsem zapomněl, berete však nynější kurz eura, musíte brát kurz eura v roce 2018.
Nyní 1 euro koupíte za 27 korun českých (ve směnárnách +- 27,5 korun). Tento kurz je však držen uměle a v roce 2018 ho už určitě ČNB nebude uměle držet a nebude eura v takovém velkém objemu nakupovat. To znamená, že potom kurz eura klesne na cca 24 korun za 1 euro, z čehož je jasné, že se nemůžeme bavit v přepočtu na české koruny v mezích 2,5-3 mega, ale šak uvidíte sám za 3 roky, nebudeme se tady přít.
Včera v 18:14 jste psal o
Včera v 18:14 jste psal o polovičním segmentu, dnes pro změnu o kursu 24Kč/Eur. Já nevím jak pro vás, ale pro mě polovina z 27 je 13.5.
Takže buď může být kolem r.2018 kurs 24Kč/Eur, pak se při ceně uváděné Daimlerem 100.000Eur a víc bavíme pořád o segmentu kolem 2.5mega.
Nebo se můžeme bavit o segmentu polovičním, jak uvádíte vy, ovšem to by při ceně uváděné Daimlerem 100.000Eur a víc muselo nutně znamenat kurs 13.50Kč/Eur. Zkuste se na to zeptat pana Singera z ČNB, co on na to, jestli je to reálné.
Závazek nebo slib do
Závazek nebo slib do budoucna ? Pár řádek textu, a člověk nabývá dojmu jako by se s elektromobily v Evropě roztrhl pytel. http://www.hybrid.cz/tagy/mercedes-benz
Věřím, že tohle by mohl
Věřím, že tohle by mohl být konkurence schopný EV.
Osobně by jsem to MB i
Osobně by jsem to MB i přál. Nakonec Mercedes je automobilkou se staletou tradicí. A Tesla je úspěšným progresívním výrobcem elektromobilů. Mercedes asi má na to aby Tesle byl rovnocenným a jediným konkurentem, před jinými automobilkami! Zatím žádnému jinému se to nepovedlo. Bohužel ani VW ani jeho dceřiní poddaní se Tesle postavit opravdu nemohou a francouzi ani asiaté jakbysmet. Ten kdo pokoří Teslu by měl dostat Nobelovu cenu za rozvoj elektromobility.