Už příští rok má Škoda vrhnout na trh svůj první elektromobil, elektrické e-Citigo. Zástupci Škodovky naznačili, že by mohla stát do půl milionu korun včetně daně.
foto: Škoda
Malý elektromobil se bude vyrábět pod značkami Volkswagen e-Up, Škoda e-Citigo a Seat e-Mii. Nová trojice tak de-facto nahradí legendární „trojčata“ Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn a Citroën C-Zero.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda Scala – nové jméno pro zbrusu nový model
Aktuální verze elektromobilu Volkswagen e-Up! začíná v Česku na ceně 639 900 Kč, nabízí 18,7kWh baterii a NEDC dojezd 160 km (134 WLTP).
Nové e-Citigo, které by však mělo být pouze faceliftem aktuální verze, nabídne pravděpodobně 37,7kWh baterii. Díky tomu by dojezd měl dosáhnout 270 km WLTP.
Spekuluje se také o možnosti, že by e-Citigo i ostatní vozy z nových trojčat mohly být nabízeny s několika konfiguracemi baterie. Auto Bild navrhnul kapacity 24 kWh, 36 kWh a 49 kWh a točivé momenty 230/330/430 Nm.
Tak či onak, pokud se podaří udržet s kapacitou 37kWh cenu pod půl milionu korun vč. DPH, půjde o skvělou nabídku. V Česku by tím elektromobilita konečně mohla odstartovat naplno.
Že Škoda chce jít tímto směrem dokazuje jak aktuálním otevřením rychlonabíječky v Mladé Boleslavi, tak i plány na výrobu dalších elektromobilů. Do roku 2025 chce mít pětinu prodaných aut na elektřinu.
Pan Horcik, len ste opomenuli napisat, ze koncern VW bude
Pan Horcik, len ste opomenuli napisat, ze koncern VW bude vyrabat novy e-up, e-citigo aj seat trojca k nim vo svojom zavode v Bratislave – tam kde donedavna vyrabal stary e-up.
Před 10 lety jsme přejeli celou Indii 3 malýma
Před 10 lety jsme přejeli celou Indii 3 malýma elektrickýma autama od Revy. Na 12 Kwh jsme ujeli až 200 km. Bohuzel v EU se stale neda koupit zadne male auto ktere by stalo pod 400.000 Kc a ujelo aspon 200 Km. Myslim, že snaha automobilek je aby se prodavala co nejdele auta se spalovacíma motorama, na ketrych vydělávají automobilky, stát a producenti ropy. Nebyt „dieselgate“, tak VW jeste dlouho zadna dostupna EV vyrabet nebude. e-Citygo by se me docela ma Jezdeni po Praze libilo, tak uvidime jaka bude cena a dojezd a kdy bude k dostani.
Myslim si, že konkurence Škodě v prodejnosti ukáže, že v
Myslim si, že konkurence Škodě v prodejnosti ukáže, že v elektroautech jsou dost pozadu. Ta cena, dojezd a velikost auta je prostě směšná, není tomu tak snad?
Pro rodinu nepoužitelné auto, spíš měli začít s
Pro rodinu nepoužitelné auto, spíš měli začít s něčím ve střední velikosti, když už začali konečně na nějakém elektroautu „dělat“. Ale na takové „podrazy“ už jsem od Škody zvyklej, takže nic nečekaného, co myslíte?
Od nich bych si nekoupil ani kryty na kola natož elektroauto
Od nich bych si nekoupil ani kryty na kola natož elektroauto na kterém pracujou pár měsíců! Raděj se zajímejte o el. auta, které se už nějakou dobu technologicky vyvíjejí.
Už začínám šetřit.
Doufám, že to bude pravda.
Už začínám šetřit.
Doufám, že to bude pravda.
Měl jsem měsíc e-UP a mohu říci, že je to nejhorší
Měl jsem měsíc e-UP a mohu říci, že je to nejhorší elektromobil ve kterém jsem jel. Můj současný ION je o level výše, radio, bluetoth, hands-free, dojezd, prostor, pocit z jízdy.
Podle toho co tady píšete jste asi nikdy nejel s e-up
Podle toho co tady píšete jste asi nikdy nejel s e-up rádio má 6reproduktorů prostor je větší pocit z jízdy je lepší je výkonnější a hlavně má delší dojezd jak ion
No hádat se nebudu.
No hádat se nebudu.
I těch 270 km (pravděpodobných, takže spíše o dost
I těch 270 km (pravděpodobných, takže spíše o dost méně), je dost málo když už jsou hranice dávno za 500km a to nemluvim o tom, že tohle je malý nákupní vozík, co váží pár kilo, takže nic moc milá Škodovko. Na ježdění po měste (k ničemu jinému tohle auto moc použít nejde), je to docela drahé ježdění a ta cena pod půl mega nebude a pokud ano, tak v mizerné výbavě, co vy na to?
To bych si raději připlatil a koupil něco většího a od
To bych si raději připlatil a koupil něco většího a od někoho kdo elektroauta dělá nějakej rok a ne někdo, kdo do toho nedávno vletěl a neví která bije. Nevidim jediný důvod proč uvažovat nad něčím od Škody.
Citigo, Up a ten od Seatu se vyrabi na stejne lince v
Citigo, Up a ten od Seatu se vyrabi na stejne lince v Bratislave. I e-UP. Takze i eCitigo bude tezit ze zkusenosti nynejsiho eUp. Skodoffka zustane nadale elektrinou nepolibena.
Já bych uvěřil i většímu dojezdu na 37,7kWh než
Já bych uvěřil i většímu dojezdu na 37,7kWh než uvádí.
Mám e-up který má 18,7kWh je skoro stejný jak citigo přidal jsem si 6kWh baterii do kufru a v létě ujedu až 220km. V zimě jezdím jen po
nákupech.
Rád bych si jednou dokoupil ty nové baterie z citiga nebo rovnou celé
citigo, protože baterie budou lehčí a tím delší dojezd.
Baterie e-up 18.7kWh váží 230kg přidané 6kWh 35kg
Přidat do e-upu 6kWh baterií – tomu moc nevěřím.
Přidat do e-upu 6kWh baterií – tomu moc nevěřím.
Tomu věř. Baterie Lipol zapojené do řídicí jednotky, BMS
Tomu věř. Baterie Lipol zapojené do řídicí jednotky, BMS z Číny.
Nezdá se mi to:
1. Místa v eupu je dost (-1 kufr a -2
Nezdá se mi to:
1. Místa v eupu je dost (-1 kufr a -2 kufr)
2. lipol není problém
3. BMS se dá sehnat kvalitní i v ČR.
ale
jak zapojit ty baterie?
4. Do série – dostanu se nad pracovní napětí měniče a zabudované nabíječky – na CCS se dostanu mimo rozsah.
5. Paralelně – to by šlo, ale nebude se mi to hádat? eup používá trakčnáí baterie o napětí 323 V (tuším, ze je to 17 x 12 článků /204?/ – ale moc se mi to nezdá) – udělat na 204 článků BMS je pro mne nadlidský výkon.
6. pravděpodobně bych přišel o záruku (i první vyrobené e-upy mají záruku až do roku 2022)
7. když bych něco podělal – nová trakční baterie na e-up (18kWh) stojí cca. 450.000,- Kč (bez DPH)
8. zatím mi dojezd L 130 km, Z 110 km (80.000km) stačí a rychlonabíječky zatím nejsou přeplněny TM3.
9.01.01.2020 se těším na eCg – ale ještě uvidíme
10. Zapojit 6kWh „Baterii Lipol zapojené do řídicí jednotky“ – to snad ani nejde – možná na měnič, ale do ŘJ?
Tak by mě jen zajímalo, kde udělali … který bod mám špatně?
Baterie nabíjím zvlášť na napětí e-up a dávám je tam
Baterie nabíjím zvlášť na napětí e-up a dávám je tam jen když jedu někam daleko. Mám k tomu menší elektroniku aby se baterky nehádali. Tato úprava je jen pro otrlé kteří se nebojí smrti elektřinou až 420V. Jinak jsem se v tomto forum ozval kvůli dojezdu s
e-citigo a věřím že bude mít v létě dojezd 300 km a určitě si ho letos koupím mezi prvními, jestli na mě zbude.
Také by mělo být VW e-up2 ale vše se pravděpodobně rozhodne po ženevském autosalonu. Pak už nic přestavovat nebudu.
Tedy jestli jsem to pochopil – do série.
Nabíjení nemusíte
Tedy jestli jsem to pochopil – do série.
Nabíjení nemusíte řešit.
Baterie připojíte až baterie klesnou na cca.80%?
A 6kWh připojujete až před měničem (do trakční baterií nezasahujete).
Když připojujete baterie tou – menší elektronikou – musíte zastavit, nebo to připnete za provozu?
Ptám se proto, že by se mi to vyloženě hodilo.
viz. https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640590
A taky mám na eupu najeto skoro 80.000 ekm a baterie už není to co bývala 🙁
E-up nabiji na plno a pak připojím 6kW baterii nabitou na
E-up nabiji na plno a pak připojím 6kW baterii nabitou na 412V zapojenou před měničem ale s vypnutým zapalováním pak zapnu zapalování a klidně to vyjezdím až k nule.
Ale pozor není to tak jednoduché jak si myslíte ale hlavně nebezpečné
6kW baterie je také hodně drahá. Lepší prodat a koupit to citigo 37kW
Doporučil bych Vám příjít na výstaviště když bude AMPER a zeptat se pana Ing. Wegra v pavilonu F předsedy elektromobilistů který Vám rád
poradí. Já tam přijdu 20.03.2019 asi v 10:30 se také podívat.
e-up už mám skoro 5 roků 44.000 km takže mě už tak na záruce nezáleží.
Ok, budu tam.
Děkuji.
Ok, budu tam.
Děkuji.
Mozte dat info ake clanky s akym bms ste pouzili a na ktore
Mozte dat info ake clanky s akym bms ste pouzili a na ktore miesto ste pack napojili na DC e-up-a?
Dobrý den,
mám A3 e-tron chtěl bych zvýšit kapacitu
Dobrý den,
mám A3 e-tron chtěl bych zvýšit kapacitu baterie,Vy píšete,
že jste si zvýšil kapacitu baterie u Vašeho auta.Je s tím
nějaký technický problém?Stačí paraelně připojit,je nutná
změna software,nebo je nutný nějaký přepínač baterií?
Děkuji předem za odpověď.
Junek
U Hybridu je to asi dost složité tam generátor nabíjí
U Hybridu je to asi dost složité tam generátor nabíjí během jízdy baterie a do toho bych se moc nepouštěl.Generátor je asi dimenzován na určitou kapacitu baterií. Ale to si jen myslím. Možná by někdo věděl o tom něco víc.
Neosilnivý desgin, malý dojezd, velká cena, tak čím mě
Neosilnivý desgin, malý dojezd, velká cena, tak čím mě to má zaujmout? Potom co škodovka zaspala v oblasti elektromobility, bych čekal něco lepšího v nabídce, co vy? Za mě jedno velké zklamání…
Tak je to hlavně pro současné zákazníky Citigo a VW Up!,
Tak je to hlavně pro současné zákazníky Citigo a VW Up!, tedy hodně doručovací firmy v Praze (Dáme Jídlo apod.), sdílené vozy (Car4Way)… Potenciálních zákazníků je hromada, pokud se vejde do 550 tisíc.
Podle současné situace na trhu nevěřím ani jednomu
Podle současné situace na trhu nevěřím ani jednomu údaji. 500tis a 37,7kwh. Podobně to bylo i s Leafem čekala se cena kolem 720-800tis a nakonec je 920tis. Ted když má VW v golfovi 2018 baterku 35kwh nepustí do UPu za rok a něco 37Kwh.
Osobně bych jako reálné viděl buď
24Kwh 500tis
37Kwh 620tis
Půl milionu za nejlevnější škodovku? To, že má být ten
Půl milionu za nejlevnější škodovku? To, že má být ten lidový elektromobil? A to tu ještě skoro nikde nemáme nabíječky. Pod 400 tisíc by to mohlo být zajímavé pro nadšence, ale tohle je pořád přehnané.
Za tu cenu jsou dva benzínové citigo….
Za tu cenu jsou dva benzínové citigo….
S cenou 500 tisíc to vychází v nákladech levněji než
S cenou 500 tisíc to vychází v nákladech levněji než základní Citigo za 200 tisíc pokud máte nájezd 20 tisíc ročně a možnost vlastního nabíjení (což není problém pro drtivou většinu firem). Třeba na rozvážku jídla naprosto ideální vůz do Prahy.
hm tak se investice vrati za cca 180 000km, tedy 9let a to se
hm tak se investice vrati za cca 180 000km, tedy 9let a to se opravdu vyplati-)
Tak tak, za tu cenu je to jen pro bohaté fanoušky
Tak tak, za tu cenu je to jen pro bohaté fanoušky elektromobility. Jinak je to ekonomický nesmysl. Stejně tu cenu nechápu, elektromotor je levnější než spalovací motor a všechno kolem. To stojí ty baterie 300 000,- kč?
Vypada to, ze cena EV obsahuje i usly zisk za neprodany
Vypada to, ze cena EV obsahuje i usly zisk za neprodany spalovak.
Starého psa novým kouskům nenaučíš.
Naopak. Cena EV
Starého psa novým kouskům nenaučíš.
Naopak. Cena EV obsahuje daň za emise spalováku.
Tak to by mě fakt zajímal váš výpočet. Mně vyšlo
Tak to by mě fakt zajímal váš výpočet. Mně vyšlo nejpozději po druhém roce.
Nájezd 20 000km stojí 35000,-kč za palivo. Takže to
Nájezd 20 000km stojí 35000,-kč za palivo. Takže to vychází na nějakých 8,5 roků na 300 000,-kč. No a v té době už budou baterie na odpis.
To není Olověná baterie, to ji teprve bude končit záruka
To není Olověná baterie, to ji teprve bude končit záruka a bude mít ještě 70-80% své využitelné kapacity stále k dispozici.
Ty baterie přežijí karoserii auta, auto dřív shnije než, že by baterie byla na odpis.
Proto jsem se ptal, přesně to jsem si myslel, že bude
Proto jsem se ptal, přesně to jsem si myslel, že bude výpočet rozdíl ceny * rozdíl ceny paliva. Jenže kdo opravdu kupuje auto, tak bere všechny náklady a hlavně zůstatkovou hodnotu (můžete zhruba počítat polovinu kupní ceny po 5 letech), pak je je tu parkování, levnější povinné ručení, STK, ušetří se za olej…
Výpočet stylem EV koupím za 500 tisíc a prodám za nula protože baterie budou na odpis je totální kravina, když se 7 let staré iOny, C-Zera, i-MiEVy prodávají za 200 tisíc.
zustatkovou hodnotu u EV vozu nemuzete ted predikovat, protoze
zustatkovou hodnotu u EV vozu nemuzete ted predikovat, protoze napr. za 6 let budou baterie uplne jinde a vy soucasne ev prodate napr. za par korun nebo take ne. S timto nemuzete kalkulovat. Jestli kalkulujete ekonomickou navratnost do 2 let, tak to potes koste.Zatim je EV draha hracka. Az ceny spadnou na rozumnou uroven, rad si je koupim. To co pisete v nakaldech jsou porad drobne oproti vstupnimu nakladu cen EV auta. Smirte se s tim, ze navratnost je min. 180 0000km a techto mestskych prditek.A to pocitam, ze mate elektrinu zadarmo.
Já myslím že zůstatková hodnota elektromobilu se moc
Já myslím že zůstatková hodnota elektromobilu se moc snižovat nebude možná méně než u současných aut na fosilní paliva. Auto s nájezdem 200 tisíc km bude mít daleko menší opotřebení než klasická auta.Myslím tím např.brzdové destičky a brzdové kotouče(při rekuperaci nebudou tak používány) nebude se kazit turbo,vstřikovací trysky, svíčky, výfuk a taky drahé katalyzátory, filtr pevných částic,
setrvačník, startér, převodovka,EGR ventil apod.to nemluvím o výměně olejů a pravidelných povinných kontrolách v servisu, které nebývají zrovna levné.Co se týká baterií tak i cena za pořízení nové bude možná poloviční za desek let.Navíc elektromotor vydrží daleko větší nájezd než benzínové nebo naftové motory. Co se týká baterií tak např. lithium -polymerové baterie by měly vydržet až 2000 cyklů nabíjení. Při běžném nájezdu cca 20000km ročně a dojezdu v průměru 350-400km na jedno nabití se jedná asi 50 až šedesát nabití ročně tj, asi na 15-20 let baterie a to už bude mít majitel dávno nové auto.taky si myslím,že časem přibude i více nabíjecích stanic hlavně těch super nabíjecích 150 KW a výše aby tam lidé nestrávily zbytečně moc času. Pamatuji si, že když začaly první mobily tak lidé nadávaly na to,že jsou k ničemu protože nebyl nikde signál a těď ho mají i malé děti.Myslím že nesmíme vidět všechno černě tak jak to někteří vidí a slovo „ale“ vypustit z našeho slovníku a čas ukáže….
S tím, že „tu ještě skoro nikde nemáme nabíječky“ bych
S tím, že „tu ještě skoro nikde nemáme nabíječky“ bych si dovolil nesouhlasit. Navíc budeme mapu do týdne aktualizovat o cca desítku nových stanic.
P. Horcik, zabudate pripominat, ze nabijacka elektromobilu je
P. Horcik, zabudate pripominat, ze nabijacka elektromobilu je vsade, kde je pripojka elektrickej energie.
Teoreticky sice ano, z praktickeho hlediska je 230V/10A
Teoreticky sice ano, z praktickeho hlediska je 230V/10A zasuvka (3f nejsou vsude) spis placebo – tedy mimo nocni nabijeni. Zvlast u aut, co vic zerou.
Na nocne nabijanie aj na nabijanie pocas pracovnej doby je aj
Na nocne nabijanie aj na nabijanie pocas pracovnej doby je aj 3kW v poriadku, navyse takmer kazdy barak ma „miesackovu“ 3f minimalne 16 amperovu zasuvku, do ktorej ma vyznam sa zapojit napriklad pocas navstevy. Malobaterkace sice mavaju len jednofazove nabijacky, kde obmedzenim je vykon ich nabijacky, no malobaterkace zase vela energie nemaju kam dat a ani jej vela nepotrebuju. Napr trojcata (miev a spol) ktrore maju len nieco nad 3kW nabijacku sa urcite oplati zapojit na nabijanie uz pri trojhodinovej navsteve.
Trojčata se vyplatí napojit i na hodinku přes oběd,
Trojčata se vyplatí napojit i na hodinku přes oběd, protože do 16 kWh baterky narvou něco přes 3 kWh s přehledem, čili skoro 20%. S těmi třemi hodinami je to prakticky do plna, málokdy dojede člověk s úplně prázdnou. A pokud ano, tak je to za 4,5 hodiny. Jinými slovy ráno dojedu na kancelář skoro prázdný, dávám na zásuvku, když jdu z oběda tak už mám plnou. Současně mohu auto kdykoliv dopoledne použít, už za hodinu tam budou něco přes 3 kWh, za 2 hodiny 7 kWh…..
Pokud má auto 3f nabíječku, pak to funguje jako u kolegyně se Smartem ED, co bydlí v paneláku na sídlišti. Jede do Kauflandu nakoupit, mezitím auto pověsí na ČEZ pomalou nabíječku Mennekes. Po hodince nákup hotov a – má 22 kW palubní nabíječku – auto je z nuly plné.
Nejde zde o auto, ale o velikost baterie…
U IONIQa by se mi
Nejde zde o auto, ale o velikost baterie…
U IONIQa by se mi „vyplatilo“ také na hodinu po dobu nákupu to dát i na 3kW, jelikož na ně najedu více než trojčata…
Samozřejmě, cena je „přehnaná“ jako zatím i všech EV.
Samozřejmě, cena je „přehnaná“ jako zatím i všech EV. Podívejte se, kolik stojí rozměrově srovnatelný Renault Zoe… přes 800 tisíc. Nebo nevím, jestli se to dá srovnat. Každopádně, pokud by to bylo 37 kWh baterka a cena do 500 tisíc, tak na EV OK. Jasně, předpokládá se k tomu i nějaká ta lepší výbava než škodovácký základ u spalováků 🙂