Škoda Auto: do roku 2025 až pět aut na elektřinu, statisícové prodeje

Společnost Škoda v roce 2019 plánuje na trh uvést hybridní verzi vozu Superb, o rok později má přijít její první čistý elektromobil.

Koncept prvního škodováckého elektromobilu Škoda Vision E se dočkal premiéry na autosalonu v Šanghaji
foto: Škoda

Do roku 2025 pak největší česká automobilka představí celkem pět různých vozů na elektřinu, elektromobily mají za sedm let tvořit čtvrtinu prodaných aut značky Škoda.

Rozšíření využívání elektromobilů ale musí předcházet investice do odpovídající infrastruktury, konkrétně do nabíjecích stanic využívajících solární energii nebo jiný obnovitelný zdroj.

To včera zaznělo na konferenci o elektromobilitě, která se konala v Poslanecké sněmovně pod záštitou předsedy sněmovny Jana Hamáčka. Českou republiku v následujících letech čeká rozmach elektromobility.

Svědčí o tom nárůst prodeje hybridních vozů a elektromobilů, ale i plány největší české automobilky, společnosti Škoda Auto. Na rozšíření elektromobilů v dopravě se ale musí podílet i stát, respektive příslušná ministerstva.

„Stojíme před technologickými změnami, které mohou být v budoucnu vnímané jako další průmyslová revoluce. Elektromobilita přináší další změnu způsobu pohonu strojů, vyžaduje však vybudování příslušně energetické infrastruktury, tedy dostatečně široké sítě nabíjecích stanic,“ říká předseda Poslanecké sněmovny, Jan Hamáček, který převzal záštitu nad konferencí Elektromobilita v ČR a využití solární energie.

Společnost Škoda Auto, která za dva roky na trh uvede hybridní verzi modelu Superb a za tři roky první elektromobil, plánuje budovat zmíněnou infrastrukturu i v místech projede svých vozů.

„Od roku 2020 platí nové limity na podíl CO2 produkovaný všemi nově vyrobenými automobily, elektromobily tedy začnou kvůli splnění tohoto limitu vyrábět i jiné automobilky. Pokud ale opravdu chceme snižovat znečištění ovzduší, elektromobily by měly jezdit na energii z obnovitelných zdrojů, ne na elektřinu z uhlí,“ řekl na včerejší konferenci Jaromír Vorel ze společnosti ŠKO-ENERGO, která zajišťuje energii pro automobilku i Mladou Boleslav.

Nabíjecí místa by tedy měla využívat zelenou energii, nejjednodušeji například pomocí solárních panelů. V politice i mezi veřejností je poměrně rozšířený názor, že geografické a klimatické podmínky České republiky nejsou vhodné pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů.

S tím zásadně nesouhlasí předseda Solární asociace, Tomáš Buzrla. „Podle našich výpočtů je v České republice skoro 30 miliónů metrů čtverečních střešních ploch, které jsou vhodné k instalaci solárních kolektorů, ať už panelů nebo solárních střešních tašek. Pokud bychom všechny tyto plochy využili, získáme 7 GW instalovaného ročního výkonu, což odpovídá polovině současné spotřeby českých domácností,“ říká Buzrla.

Na konferenci dále vystoupila Kateřina Sirotková z Asociace elektromobility a inovativních technologií, která představila aktuální dotační výzvy a také inspirativní příklady využití elektromobilitě ze zahraničí, například elektrobusy jako součást .

O chystané a potřebné legislativě v oblasti akumulace energie a elektromobilitě mluvil advokát Petr Petržílek a o problematice parkování ve městech Martin Zemánek ze společnosti ELTODO.

tisková zpráva

20 komentářů u “Škoda Auto: do roku 2025 až pět aut na elektřinu, statisícové prodeje”

  1. Koncepty a plány, plány a koncepty, koncepty a plány,
    Koncepty a plány, plány a koncepty, koncepty a plány, sliby, chyby…. Neunavuje to už píár škodovky pořád dokola opakovat to samé? Já vím, nová mototrárna a převodovkárna se nejdříve musí zaplatit. Ostatně jak Kodiaq tak Karotka, či jak se to jmenuje, zase jen benzín a nafta. Ani ten plyn….

  2. Je opravdu úsměvné, že už v roce 2020. Ve chvíli, kdy
    Je opravdu úsměvné, že už v roce 2020. Ve chvíli, kdy jiné automobilky již budou mít nové generace elmobilů. Jaká bude skutečnost, to je věc druhá. Je smutné, že šáde má stát pod palcem a až mu nadiktuje podmínky, dotace a podobně, tak poté příjde vítězoslavně s elektromobilem. A celá ČR najednou objeví elektromobil, jako když to tady dosud nebylo. Už jsem slyšel i super názor, že vlastně škodovka tady zpustí opravdovou revoluci. To už mi bylo opravdu zle, jak ty dezinformace fungují.

  3. Takže ČR =Škoda auto? Kdo krom pana Hamáčka si tohle
    Takže ČR =Škoda auto? Kdo krom pana Hamáčka si tohle ještě myslí?!!! Mi ten článek jednoznačně vyznívá takhle.To jsme tedy s elektro mobilitou v pekne p*deli!!! Jaká nedostatečná infrastruktura? ČR (kde je hl. jistič 25A a zásuvka 3x 400V na každém dvoře RD standart) snad neni elektrifikovaná? Stačí hodit na trh BEV s cenou i lehce nad cenou průměného sračkometu a tahle skupina lidí prostě koupí a s nabíjením si poradí. TO BY SE ALE MUSELO NA HRADĚ CHTÍT. Takže asi tak.

  4. Ted jsem se dozvedel ze ve novem parkovacim dome v Mlade
    Ted jsem se dozvedel ze ve novem parkovacim dome v Mlade boleslavi uz jsou v provozu nabijeci stanice pro EV a pro zamestnance jsou zdarma!
    Zajedu tam a omrknu to odkaz youtube video pak dam sem i na elektroforum.
    Je to ale podminene mit pruchodku do skodovky takze jen pro zamestnance.Takze ja uz nemusim do budoucna resit nabijeni u panelaku budu ho mit zadaco :o) v pracovni dobe 🙂

  5. Na celem tom zameru je nestesti to, ze Skodoffka bude vyrabet
    Na celem tom zameru je nestesti to, ze Skodoffka bude vyrabet prevazne hybridy a tak se skoro nic nezmeni. Vzdy kdyz se zminuje nutnost snizit emise kvuli predpisum, tak to budou delat cestou nejmensiho odporu:hybrid. Fuj tajbl.
    Dosud jsem kupoval vzdy auta z koncernu. A ted mam najednou dve EV z Japonska. Muj soukromy trend je jasny.

  6. naprosty nesmysl. ten clanek neslo ani docist dokonce. kdo se
    naprosty nesmysl. ten clanek neslo ani docist dokonce. kdo se se mnou vsadi, ze do sedmi let bude cistych elektromobilu v produkci skody pod 5 procent? pokud tedy skoda pod pojmem elektricky vuz nemysli auto se silnejsi batekrou a lepsim starterem.

    1. Jen v okolí Boleslavi má Škoda zakoupené 4 parcely o
      Jen v okolí Boleslavi má Škoda zakoupené 4 parcely o rozloze 68 hektaru na případné nové tovární budovy a se zápisem v katastru pro výstavbu průmyslových budov. Postavit továrnu na baterky pro 200 až 300 tisíc aut ročně je otázka 1 roku.

      Jen pro informaci, těch 68 hektarů je přibližně polovina budoucí rozlohy Gigafactory.

Napsat komentář