První elektrická Škodovka: e-Citigo s 37,7kWh baterií a cenou pod 500 000 Kč s DPH

Už příští rok má Škoda vrhnout na trh svůj první elektromobil, elektrické e-Citigo. Zástupci Škodovky naznačili, že by mohla stát do půl milionu korun včetně daně.

Podle magazínu Emerging Europe bude možné elektromobil e-Citigo předobjednávat už v prvním čtvrtletí 2019.
foto: Škoda

Malý elektromobil se bude vyrábět pod značkami Volkswagen e-Up, Škoda e-Citigo a Seat e-Mii. Nová trojice tak de-facto nahradí legendární „trojčata“ Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn a Citroën C-Zero.

Aktuální verze elektromobilu Volkswagen e-Up! začíná v Česku na ceně 639 900 Kč, nabízí 18,7kWh baterii a NEDC dojezd 160 km (134 WLTP).

Nové e-Citigo, které by však mělo být pouze faceliftem aktuální verze, nabídne pravděpodobně 37,7kWh baterii. Díky tomu by dojezd měl dosáhnout 270 km WLTP.

Spekuluje se také o možnosti, že by e-Citigo i ostatní vozy z nových trojčat mohly být nabízeny s několika konfiguracemi baterie. Auto Bild navrhnul kapacity 24 kWh, 36 kWh a 49 kWh a točivé momenty 230/330/430 Nm.

Tak či onak, pokud se podaří udržet s kapacitou 37kWh cenu pod půl milionu korun vč. DPH, půjde o skvělou nabídku. V Česku by tím elektromobilita konečně mohla odstartovat naplno.

Že Škoda chce jít tímto směrem dokazuje jak aktuálním otevřením rychlonabíječky v Mladé Boleslavi, tak i plány na výrobu dalších elektromobilů. Do roku 2025 chce mít pětinu prodaných aut na elektřinu.

149 Comments on “První elektrická Škodovka: e-Citigo s 37,7kWh baterií a cenou pod 500 000 Kč s DPH”

  1. Před 10 lety jsme přejeli celou Indii 3 malýma
    Před 10 lety jsme přejeli celou Indii 3 malýma elektrickýma autama od Revy. Na 12 Kwh jsme ujeli až 200 km. Bohuzel v EU se stale neda koupit zadne male auto ktere by stalo pod 400.000 Kc a ujelo aspon 200 Km. Myslim, že snaha automobilek je aby se prodavala co nejdele auta se spalovacíma motorama, na ketrych vydělávají automobilky, stát a producenti ropy. Nebyt „dieselgate“, tak VW jeste dlouho zadna dostupna EV vyrabet nebude. e-Citygo by se me docela ma Jezdeni po Praze libilo, tak uvidime jaka bude cena a dojezd a kdy bude k dostani.

  2. Pro rodinu nepoužitelné auto, spíš měli začít s
    Pro rodinu nepoužitelné auto, spíš měli začít s něčím ve střední velikosti, když už začali konečně na nějakém elektroautu „dělat“. Ale na takové „podrazy“ už jsem od Škody zvyklej, takže nic nečekaného, co myslíte?

  3. I těch 270 km (pravděpodobných, takže spíše o dost
    I těch 270 km (pravděpodobných, takže spíše o dost méně), je dost málo když už jsou hranice dávno za 500km a to nemluvim o tom, že tohle je malý nákupní vozík, co váží pár kilo, takže nic moc milá Škodovko. Na ježdění po měste (k ničemu jinému tohle auto moc použít nejde), je to docela drahé ježdění a ta cena pod půl mega nebude a pokud ano, tak v mizerné výbavě, co vy na to?

    1. Já bych uvěřil i většímu dojezdu na 37,7kWh než
      Já bych uvěřil i většímu dojezdu na 37,7kWh než uvádí.
      Mám e-up který má 18,7kWh je skoro stejný jak citigo přidal jsem si 6kWh baterii do kufru a v létě ujedu až 220km. V zimě jezdím jen po
      nákupech.
      Rád bych si jednou dokoupil ty nové baterie z citiga nebo rovnou celé
      citigo, protože baterie budou lehčí a tím delší dojezd.
      Baterie e-up 18.7kWh váží 230kg přidané 6kWh 35kg

          1. Nezdá se mi to:
            1. Místa v eupu je dost (-1 kufr a -2

            Nezdá se mi to:
            1. Místa v eupu je dost (-1 kufr a -2 kufr)
            2. lipol není problém
            3. BMS se dá sehnat kvalitní i v ČR.

            ale
            jak zapojit ty baterie?
            4. Do série – dostanu se nad pracovní napětí měniče a zabudované nabíječky – na CCS se dostanu mimo rozsah.
            5. Paralelně – to by šlo, ale nebude se mi to hádat? eup používá trakčnáí baterie o napětí 323 V (tuším, ze je to 17 x 12 článků /204?/ – ale moc se mi to nezdá) – udělat na 204 článků BMS je pro mne nadlidský výkon.
            6. pravděpodobně bych přišel o záruku (i první vyrobené e-upy mají záruku až do roku 2022)
            7. když bych něco podělal – nová trakční baterie na e-up (18kWh) stojí cca. 450.000,- Kč (bez DPH)
            8. zatím mi dojezd L 130 km, Z 110 km (80.000km) stačí a rychlonabíječky zatím nejsou přeplněny TM3.
            9.01.01.2020 se těším na eCg – ale ještě uvidíme
            10. Zapojit 6kWh „Baterii Lipol zapojené do řídicí jednotky“ – to snad ani nejde – možná na měnič, ale do ŘJ?

            Tak by mě jen zajímalo, kde udělali … který bod mám špatně?

            1. Baterie nabíjím zvlášť na napětí e-up a dávám je tam
              Baterie nabíjím zvlášť na napětí e-up a dávám je tam jen když jedu někam daleko. Mám k tomu menší elektroniku aby se baterky nehádali. Tato úprava je jen pro otrlé kteří se nebojí smrti elektřinou až 420V. Jinak jsem se v tomto forum ozval kvůli dojezdu s
              e-citigo a věřím že bude mít v létě dojezd 300 km a určitě si ho letos koupím mezi prvními, jestli na mě zbude.
              Také by mělo být VW e-up2 ale vše se pravděpodobně rozhodne po ženevském autosalonu. Pak už nic přestavovat nebudu.

              1. Tedy jestli jsem to pochopil – do série.
                Nabíjení nemusíte

                Tedy jestli jsem to pochopil – do série.
                Nabíjení nemusíte řešit.
                Baterie připojíte až baterie klesnou na cca.80%?
                A 6kWh připojujete až před měničem (do trakční baterií nezasahujete).
                Když připojujete baterie tou – menší elektronikou – musíte zastavit, nebo to připnete za provozu?
                Ptám se proto, že by se mi to vyloženě hodilo.
                viz. https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640590

                A taky mám na eupu najeto skoro 80.000 ekm a baterie už není to co bývala 🙁

                1. E-up nabiji na plno a pak připojím 6kW baterii nabitou na
                  E-up nabiji na plno a pak připojím 6kW baterii nabitou na 412V zapojenou před měničem ale s vypnutým zapalováním pak zapnu zapalování a klidně to vyjezdím až k nule.
                  Ale pozor není to tak jednoduché jak si myslíte ale hlavně nebezpečné
                  6kW baterie je také hodně drahá. Lepší prodat a koupit to citigo 37kW
                  Doporučil bych Vám příjít na výstaviště když bude AMPER a zeptat se pana Ing. Wegra v pavilonu F předsedy elektromobilistů který Vám rád
                  poradí. Já tam přijdu 20.03.2019 asi v 10:30 se také podívat.
                  e-up už mám skoro 5 roků 44.000 km takže mě už tak na záruce nezáleží.

      1. Dobrý den,
        mám A3 e-tron chtěl bych zvýšit kapacitu

        Dobrý den,
        mám A3 e-tron chtěl bych zvýšit kapacitu baterie,Vy píšete,
        že jste si zvýšil kapacitu baterie u Vašeho auta.Je s tím
        nějaký technický problém?Stačí paraelně připojit,je nutná
        změna software,nebo je nutný nějaký přepínač baterií?
        Děkuji předem za odpověď.

        Junek

        1. U Hybridu je to asi dost složité tam generátor nabíjí
          U Hybridu je to asi dost složité tam generátor nabíjí během jízdy baterie a do toho bych se moc nepouštěl.Generátor je asi dimenzován na určitou kapacitu baterií. Ale to si jen myslím. Možná by někdo věděl o tom něco víc.

  4. Podle současné situace na trhu nevěřím ani jednomu
    Podle současné situace na trhu nevěřím ani jednomu údaji. 500tis a 37,7kwh. Podobně to bylo i s Leafem čekala se cena kolem 720-800tis a nakonec je 920tis. Ted když má VW v golfovi 2018 baterku 35kwh nepustí do UPu za rok a něco 37Kwh.
    Osobně bych jako reálné viděl buď
    24Kwh 500tis
    37Kwh 620tis

    1. S cenou 500 tisíc to vychází v nákladech levněji než
      S cenou 500 tisíc to vychází v nákladech levněji než základní Citigo za 200 tisíc pokud máte nájezd 20 tisíc ročně a možnost vlastního nabíjení (což není problém pro drtivou většinu firem). Třeba na rozvážku jídla naprosto ideální vůz do Prahy.

            1. Proto jsem se ptal, přesně to jsem si myslel, že bude
              Proto jsem se ptal, přesně to jsem si myslel, že bude výpočet rozdíl ceny * rozdíl ceny paliva. Jenže kdo opravdu kupuje auto, tak bere všechny náklady a hlavně zůstatkovou hodnotu (můžete zhruba počítat polovinu kupní ceny po 5 letech), pak je je tu parkování, levnější povinné ručení, STK, ušetří se za olej…
              Výpočet stylem EV koupím za 500 tisíc a prodám za nula protože baterie budou na odpis je totální kravina, když se 7 let staré iOny, C-Zera, i-MiEVy prodávají za 200 tisíc.

              1. zustatkovou hodnotu u EV vozu nemuzete ted predikovat, protoze
                zustatkovou hodnotu u EV vozu nemuzete ted predikovat, protoze napr. za 6 let budou baterie uplne jinde a vy soucasne ev prodate napr. za par korun nebo take ne. S timto nemuzete kalkulovat. Jestli kalkulujete ekonomickou navratnost do 2 let, tak to potes koste.Zatim je EV draha hracka. Az ceny spadnou na rozumnou uroven, rad si je koupim. To co pisete v nakaldech jsou porad drobne oproti vstupnimu nakladu cen EV auta. Smirte se s tim, ze navratnost je min. 180 0000km a techto mestskych prditek.A to pocitam, ze mate elektrinu zadarmo.

                1. Já myslím že zůstatková hodnota elektromobilu se moc
                  Já myslím že zůstatková hodnota elektromobilu se moc snižovat nebude možná méně než u současných aut na fosilní paliva. Auto s nájezdem 200 tisíc km bude mít daleko menší opotřebení než klasická auta.Myslím tím např.brzdové destičky a brzdové kotouče(při rekuperaci nebudou tak používány) nebude se kazit turbo,vstřikovací trysky, svíčky, výfuk a taky drahé katalyzátory, filtr pevných částic,
                  setrvačník, startér, převodovka,EGR ventil apod.to nemluvím o výměně olejů a pravidelných povinných kontrolách v servisu, které nebývají zrovna levné.Co se týká baterií tak i cena za pořízení nové bude možná poloviční za desek let.Navíc elektromotor vydrží daleko větší nájezd než benzínové nebo naftové motory. Co se týká baterií tak např. lithium -polymerové baterie by měly vydržet až 2000 cyklů nabíjení. Při běžném nájezdu cca 20000km ročně a dojezdu v průměru 350-400km na jedno nabití se jedná asi 50 až šedesát nabití ročně tj, asi na 15-20 let baterie a to už bude mít majitel dávno nové auto.taky si myslím,že časem přibude i více nabíjecích stanic hlavně těch super nabíjecích 150 KW a výše aby tam lidé nestrávily zbytečně moc času. Pamatuji si, že když začaly první mobily tak lidé nadávaly na to,že jsou k ničemu protože nebyl nikde signál a těď ho mají i malé děti.Myslím že nesmíme vidět všechno černě tak jak to někteří vidí a slovo „ale“ vypustit z našeho slovníku a čas ukáže….

          1. Na nocne nabijanie aj na nabijanie pocas pracovnej doby je aj
            Na nocne nabijanie aj na nabijanie pocas pracovnej doby je aj 3kW v poriadku, navyse takmer kazdy barak ma „miesackovu“ 3f minimalne 16 amperovu zasuvku, do ktorej ma vyznam sa zapojit napriklad pocas navstevy. Malobaterkace sice mavaju len jednofazove nabijacky, kde obmedzenim je vykon ich nabijacky, no malobaterkace zase vela energie nemaju kam dat a ani jej vela nepotrebuju. Napr trojcata (miev a spol) ktrore maju len nieco nad 3kW nabijacku sa urcite oplati zapojit na nabijanie uz pri trojhodinovej navsteve.

            1. Trojčata se vyplatí napojit i na hodinku přes oběd,
              Trojčata se vyplatí napojit i na hodinku přes oběd, protože do 16 kWh baterky narvou něco přes 3 kWh s přehledem, čili skoro 20%. S těmi třemi hodinami je to prakticky do plna, málokdy dojede člověk s úplně prázdnou. A pokud ano, tak je to za 4,5 hodiny. Jinými slovy ráno dojedu na kancelář skoro prázdný, dávám na zásuvku, když jdu z oběda tak už mám plnou. Současně mohu auto kdykoliv dopoledne použít, už za hodinu tam budou něco přes 3 kWh, za 2 hodiny 7 kWh…..
              Pokud má auto 3f nabíječku, pak to funguje jako u kolegyně se Smartem ED, co bydlí v paneláku na sídlišti. Jede do Kauflandu nakoupit, mezitím auto pověsí na ČEZ pomalou nabíječku Mennekes. Po hodince nákup hotov a – má 22 kW palubní nabíječku – auto je z nuly plné.

    2. Samozřejmě, cena je „přehnaná“ jako zatím i všech EV.
      Samozřejmě, cena je „přehnaná“ jako zatím i všech EV. Podívejte se, kolik stojí rozměrově srovnatelný Renault Zoe… přes 800 tisíc. Nebo nevím, jestli se to dá srovnat. Každopádně, pokud by to bylo 37 kWh baterka a cena do 500 tisíc, tak na EV OK. Jasně, předpokládá se k tomu i nějaká ta lepší výbava než škodovácký základ u spalováků 🙂

Napsat komentář