První elektrická Škodovka: e-Citigo s 37,7kWh baterií a cenou pod 500 000 Kč s DPH

Už příští rok má Škoda vrhnout na trh svůj první elektromobil, elektrické e-Citigo. Zástupci Škodovky naznačili, že by mohla stát do půl milionu korun včetně daně.

Podle magazínu Emerging Europe bude možné elektromobil e-Citigo předobjednávat už v prvním čtvrtletí 2019.
foto: Škoda

Malý elektromobil se bude vyrábět pod značkami Volkswagen e-Up, Škoda e-Citigo a Seat e-Mii. Nová trojice tak de-facto nahradí legendární „trojčata“ Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn a Citroën C-Zero.

Aktuální verze elektromobilu Volkswagen e-Up! začíná v Česku na ceně 639 900 Kč, nabízí 18,7kWh baterii a NEDC dojezd 160 km (134 WLTP).

Nové e-Citigo, které by však mělo být pouze faceliftem aktuální verze, nabídne pravděpodobně 37,7kWh baterii. Díky tomu by dojezd měl dosáhnout 270 km WLTP.

Spekuluje se také o možnosti, že by e-Citigo i ostatní vozy z nových trojčat mohly být nabízeny s několika konfiguracemi baterie. Auto Bild navrhnul kapacity 24 kWh, 36 kWh a 49 kWh a točivé momenty 230/330/430 Nm.

Tak či onak, pokud se podaří udržet s kapacitou 37kWh cenu pod půl milionu korun vč. DPH, půjde o skvělou nabídku. V Česku by tím elektromobilita konečně mohla odstartovat naplno.

Že Škoda chce jít tímto směrem dokazuje jak aktuálním otevřením rychlonabíječky v Mladé Boleslavi, tak i plány na výrobu dalších elektromobilů. Do roku 2025 chce mít pětinu prodaných aut na elektřinu.

149 Comments on “První elektrická Škodovka: e-Citigo s 37,7kWh baterií a cenou pod 500 000 Kč s DPH”

    1. Vyvolat v lidech přesně toto myšlení, a oddálit tím
      Vyvolat v lidech přesně toto myšlení, a oddálit tím nákup EV co nejdál, je jediným účelem podobných článků a prohlášení.
      Jestliže VW tvrdí, že na e-Golfu za 900tis a e-UP za 650tis těžce prodělává, tak nevidím logiku proč by mělo být příští rok stejné auto s dvojnásobnou kapacitou baterie výrazně levnější než letos.

  1. To je určitě skvělá zpráva. Už to začíná být
    To je určitě skvělá zpráva. Už to začíná být zajímavé i bez dotací.

    Jinak je škoda, že kromě Sona zatím nikdo z výrobců EV nepochopil výhody umístění FV panelů na karosérii vozu. Při jízdách cca do 30 km denně pak platí, že cca půl roku v roce nemusíte vůbec dobíjet. Aspoň na střechu by ten FV panel mohli dát, místo nějakého panoramatického cosi, co je stejně k h….

  2. Pěkné.
    Ovšem ty kecy fanatiků jsou hrůza.
    První roky

    Pěkné.
    Ovšem ty kecy fanatiků jsou hrůza.
    První roky tvrdí, že velké automobily by, kdyby chtěly, mohly okamžitě vyrábět kvanta menších levných elektroautomobilů.
    A když k tomu vývoj a VW dospějí, tak naráz všude řev, že to jsou lži, a tak levná elektorauta se vyrábět nedají.

  3. „Nová trojice“, „nová trojčata“ – nic převratného, nic
    „Nová trojice“, „nová trojčata“ – nic převratného, nic nového pod sluncem. Už řadu let jsou některá auta koncernu v téměř identickém provedení VW, Škoda, Seat. Viz např. T-Roc, Karoq, Ateca.

    Akorát nechápu, když už mají dost dlouho e-UP, proč to nenacpali minimálně do Citigo. Teda vlastně chápu, no… Co kdyby si to náhodou někdo chtěl koupit, že? 😉

    Na druhé straně – ať už se nám to líbí nebo ne – proč dělat e-UP ve třech provedeních a ve třech různých fabrikách, když stávající prodeje doposud pokryl bohatě e-UP? Stejně by to stálo plusmínus stejně, ať už by měl nálepku VW, Škoda nebo Seat.

    Z tohoto úhlu pohledu se ovšem možná „blýská na lepší časy“. Ať už z důvodu flotilových emisí nebo tlaku konkurence, resp. obavy o ztrátu určité části trhu bude muset koncern něco v oblasti elektromobility udělat. Jejich pohnutky, resp. důvody bych vůbec neřešil, podstatné je to, že i toto posune trh s elektromobily aspoň o kousíček dopředu. Prostě „každý nahrazený spalovák se počítá“ (jak tu má někdo v podpisu). No a jestli bude cena přiměřená velikosti nebo ne… Kdo si to bude chtít koupit, tak si to koupí, komu to nebude stačit, má možnost pořídit si něco jiného, nabídka už dnes je. Každopádně e-UP s 18kWh a 37kWh je zatraceně velký rozdíl – i kdyby to bylo za stejnou cenu jako doteď.

    A nakonec: „lidovka“ to ještě dlouho nebude. Řečeno slovy klasika: Může se nám to nelíbit, můžeme dokonce protestovat, ale to je tak všechno, co můžeme dělat.

    1. Ak chce Skoda ponukat nejaky motor, tak sa musi adekvatne
      Ak chce Skoda ponukat nejaky motor, tak sa musi adekvatne podielat na vyvoji teda zaplati VW poriadnu palku. Preto tolko otalaju so Superbom PHEV a EV, lebo vedia ze predaj by bol voci prvotnej investicii nerentabilny. Aj preto je pre mna vyborna sprava ze Skoda ide do toho. Uz veria ze sa to oplati a to je zaciatok ajbpre nase konciny. Ak tu bude skoda EV za cca 20tis. eur tak konkurencia to bude musiet v cenach zohladnit.

    1. Asijské firmy budou dodávat baterie, vyrábí jich už
      Asijské firmy budou dodávat baterie, vyrábí jich už desetiletí drtivou většinu globální produkce, tak to umí nejlíp.
      EU se zmohla jen na to, aby odpískala blokace, a teď teprve povolila evropským národům financovat výzkum v autobateriích konečně na 100%.

  4. to dřív budou mít vyrobený sousedi v deutche ten
    to dřív budou mít vyrobený sousedi v deutche ten kickstarter z vozítkem solo, který už se opravdu rozjíždí, a za tu cenu bude. Tyhle zprávy vždy pobaví a nevěřím , že to odradí od nákupu Tesly 3, která je za tu cenu víc než nabitá.
    To je jak ti francouzi, ukážou zajímavej koncept retro elektromobilu, a hned řeknou, že to určitě nebudou vyrábět, tak proč nás tím zatěžujou…

  5. Tak z tehhle informací je mě nablití. Auto bild dokonce
    Tak z tehhle informací je mě nablití. Auto bild dokonce navrhl kapacity 24, 36 a 49kWh a dokonce i točivé momenty!!!
    Já navrhuju aby jste s článkama takovychto typů běželi do pr…
    K čemu je tahle trapárna dobrá, mi hlava nebere.
    Když vidím článek se škodovkou, tak se mi zvedá žaludek z teho jak může někdo ze sebe dělat blbečka.
    Dovižn.

      1. Jenže s Teslou ve městě nezaparkujete a mnohdy neprojedete,
        Jenže s Teslou ve městě nezaparkujete a mnohdy neprojedete, ale chtít od místních křiklounků nadhled, chápaní souvislostí a koncepční myšlení a cit pro praxi je něco moc nad plán, ovšem arogance, velkohubost a diletanství tu kvete..

        1. Ďalší mýtus, ktorý sa šíri ako mor. Zaparkujem a
          Ďalší mýtus, ktorý sa šíri ako mor. Zaparkujem a dokonca aj na takom mieste, kde zo spalovákom nevlezú, pretože neotvoria dvere. Tewla má na to funkciu Summon. Pravidelne parkujem na jednom mieste medzi stĺpmi v podzemnej garáži, aj keď je plná, tak tam nikto neparkuje, lebo ani na smarte by neotvoril dvere. So sklopenými zrkadlami to mám na centimetre, ale dá sa 🙂
          A to sa nebavíme ešte o tom, že čo nevidieť ubudne spalovákov z centier a miesta tam bude habadej dlhú dobu ešte. A keď sa niekto spolieha na to, že to ešte bude dlho trvať, tak je na omyle.

          1. vW tomu zabráni! dostávam rôzne otázky/prieskumy a jeden
            vW tomu zabráni! dostávam rôzne otázky/prieskumy a jeden bol o tom, kedy by som si kúpil koncernový výrobok. aj ponúkli predajnú zmluvu, kde je klauzula, že ak v okruhu 50km od bydliska ma nevpustia s autom do centra, vezmú ho späť a PREDAJÚ MI NOVÉ! spaľovákmi zaplnia každé miesto.

          2. Jojo a bydlíte na Jižním městě v Praze – tam si
            Jojo a bydlíte na Jižním městě v Praze – tam si zkoušejte parkovat, mezi paneláky, kde je tak málo míst, že je tam problém natlačit malou P 106. Chcete snad tvrdit, že 10ks P106 electric zabere tolik parkovacích míst jako 10 ks Tesel S, X nebo 3????
            To už by byla fakt silná demagogie i na místní osazenstvo (Byť KUK a jemu podobní, to budou tvrdit bez mrknutí oka)

            1. Sú situácie na ktoré je aj tesla krátka 🙂 A toto je jedna
              Sú situácie na ktoré je aj tesla krátka 🙂 A toto je jedna z nich. Praha a parkovanie, z toho mám husiu kožu aj u nás.
              Ak by som býval v paneláku, tak si TS asi nekúpim, ak by som nemal vyriešené parkovanie. Ale, samozrejme, máte pravdu. Do mesta to nie je, ale s trochou skúseností sa dá poriešiť vela situácií.

                1. Opravdu chci vidět, jak dokážete s autem o délce 503 cm se
                  Opravdu chci vidět, jak dokážete s autem o délce 503 cm se narvat do podélného parkování o délce 5 metrů… 🙂

                2. Tesla X má přece moderního parkovacího asistenta, dole z
                  Tesla X má přece moderního parkovacího asistenta, dole z podvozku vyjedou 4 malá kolečka které jsou otočná 360 stupňů, navíc ty kolečka mají teleskopické písty takže není problém zvednout třeba celý předek o 50cm, a pak se vejde i do menší mezery (sin a x delka vozu, možná cosinus)

  6. Pro zájemce (max. 5 lidí) bych měl následující
    Pro zájemce (max. 5 lidí) bych měl následující sázku:
    1/100 rozdílu 550 tisíc – skutečná cena základního modelu, kladný výsledek je výhra pro vás, záporný pro mě.
    Pokud věříte, že bude platit uvedená cena (podmínkou je možnost vůz za tuto cenu objednat do konce roku 2019), pak máte snadno vydělaných 500 korun :).

  7. Leda tak škoda peněj – jako vždy. By, by sliby a
    Leda tak škoda peněj – jako vždy. By, by sliby a zákazníku, čekej, kde Tě vojebem!
    Sranec Škoda – za posledních 118 let ŽÁDNÁ inovace – 4 kola a volant. A spekulace o tom co kdo a hlavně ‚kdy‘ – na víc se dnešní žurnalisté nezmohou? A ještě bych si dovolil svou němčinou poukázat na štítek, který v originále článku říká rok 2020 }nikoli 2019 jak se n8m tu snaží český kdosi nabulíkovat…

  8. Aby e-Citigo (v podstate stary znamy e-Up!) stala skutecnosti,
    Aby e-Citigo (v podstate stary znamy e-Up!) stala skutecnosti, ten e-Up! musi v cenniku „pres noc“ zdvojnasobnit kapacitu baterie a pri tom se zlevnit o 5000 eur. Samozrejme ze technicky to jde, ale verite ze VW (anebo jakykoliv jiny vyrobce aut) tohle udela?

  9. Dle mého názoru je kapacita 37 kWh bez problémů
    Dle mého názoru je kapacita 37 kWh bez problémů dosažitelná pouhou výměnou současných článků (25 Ah) za nové 50 Ah články. Pro vyšší kapacity (zmíněných 49 kWh) by zřejmě musely zabrat i současný prostor pro rezervu, nebo použít ještě lepší články.

  10. příští rok má Škoda vrhnout
    Zástupci Škodovky

    příští rok má Škoda vrhnout
    Zástupci Škodovky naznačili
    že by mohla stát
    by však mělo být
    nabídne pravděpodobně
    by dojezd měl dosáhnout
    Spekuluje se také
    mohly být
    pokud se podaří

    Velice přínosný článek bez konkrétních informací plný mlhavých dohadů.
    Je takový článek k něčemu jinému než zveřejnění reklam?

    1. Článek má za úkol odsunout nákup elektromobilu lidmi,
      Článek má za úkol odsunout nákup elektromobilu lidmi, kteří se dnes rozhodují/rozhodli koupit jedno z trojčat. Je to FUJ článek. Říhnout si u něho je ta správná reakce. Bohužel mnoho lidí tomu podlehne. Tak jako podlehli nabídce ČEZu na instalaci FVE. Soukromníci se snaží, ale oni čekají 3 roky než ČEZ – největší brzdič fotovoltaiky v ČR – přijde s nabídkou a od něj si nechají FVE nainstalovat. Hlava mi to nebere, ale je to tak. I takoví mají volební právo. Jsou to takoví Rudolfové Mrvové ve Zlé krvi.

            1. MiEV dostať v nemecku (najpravdepodobnejšie v berlíne sú
              MiEV dostať v nemecku (najpravdepodobnejšie v berlíne sú bazárnici nastavení na export) za €12.000.00,do 30tkm, dá sa preveriť km stav batérie, cesta s autom s podvalníkom (800+1200kg) sa dá absolvovať (zo západu sk) v jednom dni.

              1. Anebo po vlastní ose. 100 km to ujede a sítě
                Anebo po vlastní ose. 100 km to ujede a sítě rychlonabíječek jsou u nich daleko hustější. U nás méně, ale taky už to není ježdění od zásuvky k zásuvce, jako když jsem převážel Iona z Prahy do Ostravy v dubnu 2014 vrchem.
                Dnes je na stejné trase, kterou jsem tehdy projel, hned 14 od různých poskytovatelů, viz http://www.evmapa.cz
                Tehdy tam byla čerstvě jen jediná v Pardubicích, u Auto In Nissan, o jejímž otevření jsem nevěděl.

                1. reagoval som chvíľu potom, ako mi v inej diskusii napísali,
                  reagoval som chvíľu potom, ako mi v inej diskusii napísali, že by nemali nervy „každú chvíľu stáť pri nabíjačke“. tak som priamo napísal o „odvoze“.
                  tuná bol príspevok o tesle a odvoze spaľováka, minnulý týždeň inde príspevok o dovoze MiEV z berlína do Ba.
                  viem, že ste ich oba čítal, ale píšem to najmä pre neveriacich a pochybovačov.

      1. A co by jako měli asi psát ty chytráku? Škoda prohlásila,
        A co by jako měli asi psát ty chytráku? Škoda prohlásila, že bude vyrábět EV až bude dostupná technologie na to, aby auta byla konkurenceschopná dojezdem i cenou běžným autům, zatím tu žádné takové EV není, tak budme rádi i za toto. Slavná Tesla průkopník EV se zatím ani nepřibližuje této ceně, takže ted když je možnost, že tu bude nové EV do půl mega, tak tu melete akorát kraviny, ukažte mi nějakou automobilku, která nabídne EV za půl mega. Toto EV škodovka zavádí aby se servisní sít připravila na tak razantní změnu. Tesla žádnou servisní sít nemá, tak nemusí toto řešit, Teslu si může koupit jen naprostá guma, nebo člověk co neví co s penězi, kterému nevadí když to auto po pár letech hodí do šrotu. Škodovku kupují lidé co musí koukat na cenu a užitnou hodnotu, auto které bude i za deset let plnit svou funkci, to u tesly rozhodně nelze čekat, když se rozpadá už nová a bez servisu to už tuplem

        a odborníci co tu mají strach o baterie že jich nebude dost, zřejmě vůbec netuší jak to v tomto průmyslu funguje, pokud se ted mluví o prodeji v příštím roce tak již minimálně dva roky probíhá podepisování smluv s dodavateli na jednotlivé komponenty tedy i baterie a ty smlouvy automobilky mají opravdu dobře postaveny toho se nemusíte bát

          1. automobilky to vedia a aj to z donútenia robia. v amerike
            automobilky to vedia a aj to z donútenia robia. v amerike FIAT 500e, v európe SMART ED 2a4 miestny. technicky obe mestské autá na úrovni tesly.
            a cenovo – SMART ED 2 miestny v polovici decembra 2017 stál (aj u nemcov) €23.000.00, s dotáciou ficovlády €5.000.00 a dotáciou MB €3.000.00 stál nový a s DPH celých €15.000.00!
            auto s dojazdom cez 100km, s tepelným menežmentom batérie (ktorý nemajú ostatné autá na takej úrovni), kufrom na nákup, … no odrazu po vianociach bola dodacia doba z troch mesiacov trištvrte roka!

              1. možná nerozumiem reakcii – napísal som, že automobilky
                možná nerozumiem reakcii – napísal som, že automobilky vedia vyrobiť použiteľný (MESTSKÝ) BEV, aj to z donútenia robia.
                iná vec ja akú politiku nastavili. pretože ak výroba trvá už ROKY a vyrobené autá sa predajú, nemyslím si, že inovácia stojí toľko, aby cena „nového“ odelu znova vyskočila. v normálnom svete by mala klesať.
                problém je v tom, že hoc‘ vyrobia technologický zmätok (LEAF), bez problémov ho predajú.

        1. Stačilo napsat, že si to Citigo EV můžeme nakonfigurovat
          Stačilo napsat, že si to Citigo EV můžeme nakonfigurovat na jejich stránkách a objednat s termínem dodání v roce 2021.
          Smlouva na baterie už dávno existuje. Na stejné lince se totiž již v roce 2015 dělal stejný vůz s názvem E-Up. Celé je to jedna velká divadelní hra, které se říká flotilové emise.
          Citigo EV dostanou prodejci jako bonusy za prodeje spalováků. Dva roky to budou mít jako náhradní a předváděcí vozidla, pak jich pár prodají úřadům a institucím. Politici se s tím autem budou fotit a celá Škoda splní svoje emise a bude po parádě.
          Vlk se nažere, koza zůstane celá.

  11. Nejvíc mě uzemní vždy věta a teď se škodovkou a VW tady
    Nejvíc mě uzemní vždy věta a teď se škodovkou a VW tady u nás konečně začne ta elektromobilita. Doteď tady byla tma. Myslím že škodovka má nato dosáhnout této ceny. Tradičně koncernově. Totálně osekanou výbavou. A ty plány a odhodlání s jednou rychlonabíječkou. To je opravdu pohádka na dobrou noc.

      1. Prášky neberu (já vím, je to chyba, co budou farmaceuti
        Prášky neberu (já vím, je to chyba, co budou farmaceuti žrát), a s Ionem jsem v Prdeli ještě nebyl. Navigace našla jen místa jako Pičín, Kokotín, Řitka (a samozřejmě Rybitví). Tam by se dojet dalo, ostatně projížděl jsem tudy při testu elektrického Renaultu ZOE. Když to tam tak znáte, ukážete mi cestu?

        P.S. Ona zřejmě ale žádná taková vesnička není, že? Protože písnička Řekněte Prdel českého písničkáře Jiřího Schmitzera pochází z alba Bouda 🙂

          1. Tak v tom případě by měli zapracovat na propagaci osady.
            Tak v tom případě by měli zapracovat na propagaci osady. Protože Prdel nenašly ani mapy.cz. Zato nabídly zajímavý
            Žulový balvan Ďáblova prdel, skalní útvar, Kunžak, okres Jindřichův Hradec, Jihočeský kraj. Přitom tím směrem na Strážov jsou třeba Novákovice, Rozhozno, Granátka, Plešiny, Veselí, Hvízdalka, Rozpáralka, Kal, Vrhaveč, Neznašovy, Rameno, Hubenov a kopce typu Červ, Čihátko, Holinka nebo Bubnování. Tam by Prdel docela zapadala 🙂

            P.S. Až strejdovy Gůglovy mapy nabídli nejbližší Prdeljica, Bosna a Hercegovina. Ale tam asi nemají rychlonabíječky, takže cesta by byla dlouhá…..

      1. Nikoli nezbytně, články příslušných rozměrů pro danou
        Nikoli nezbytně, články příslušných rozměrů pro danou kapacitu k dispozici jsou (a e-up! s touto kapacitou byl už potvzen).
        Ale stejně jde pouze o to, aby Škodovka splnila emisní limity a žádné masová produkce se konat nebude. Ostatně kde by brali baterie.

    1. Máte k dispozici nějaký oreientační ekonomický rozbor a
      Máte k dispozici nějaký oreientační ekonomický rozbor a výhody té baterie pro FVE. Pořád se o tom mluví jak to je super a výhodné,ale hlava mi to nebere.

      Podle mě je mnohem výhodnější tu baterii používat v autě než stacionárně, nebo mě něco uteklo?

      V běžném spalovacím automobilu mě jedno Kilowathodina výkonu na kolech stojí kolem 12 Kč. V dobrém hybridu kolem 8-9 Kč. Cena při nabíjení ze sítě je kolem 2 Kč za Kilowathodinu, takže tu je až 6 sti násobná úspora a ta mi obvykle může vrátit za dobu životnosti té baterie. Ale u FVE když je možnost připojení k rozvodné síti tak to nechápu.

        1. Cenu vlastní baterky bych asi neřešil, to je věc
          Cenu vlastní baterky bych asi neřešil, to je věc automobilek jak se s tím poperou a za kolik prodají následný produkt a asi budou muset auta do zásuvky trochu dotovat aby mohli prodávat i spalováky.

          Ale jde mi o tu FVE pokud je dobře navržená ,tak má vyrábět a ta elektřina se má rovnou užitečně spotřebovat.

          K čemu je dobré ji cpát do batere, když vlastní amortizace baterie vyjádřená v penězích je vyšší než cena elektřiny ze sítě? I když bych nepočítal cenu za vlastní FVE, tak to prostě ekonomicky nemůže vycházet.

          U použité baterie to může být jíné , ale podle mě běžně se na trhu nedají použité baterie normálně koupit a čekat až mi zrezne za 20 let auto a pak z toho vytahovat baterky před smrtí?

          1. Třeba budete chtít svítit i v noci nebo nabíjet auto s
            Třeba budete chtít svítit i v noci nebo nabíjet auto s kterým přes den jezdíte… ?
            Ano, tohle jste slyšet nechtěl 🙂

            Věc se má ale tak že hybridní nebo plně ostrovní systémy tu baterku potřebují a není to o tom jestli se vyplatí si tam energii uschovávat a mít náklady na vyčerpanou energii z baterie založenou na amortizaci baterie.
            Respektive to o tom je, ale počítat se musí se všemi „ušetřenými“ položkami – tedy v případě ostrovu ne jen silovou elektriku ale celé náklady.

            Smysl to zatím moc nedává protože za tu cenu si kupujete i soběstačnost a nezávislost a obojí má svou hodnotu. Samozřejmě nastupuje jiný typ starostí.

            Řekl bych že je to stejné jako s EV. Prostě někdo musí být první a prošlapat tu cestu a ukázat ostatním že to jde, kopnout ČEZ do zadele a že to může mít i porovnatelně náklady.

            1. čerpanie energie z BEV má zmysel vtedy, ak auto počas
              čerpanie energie z BEV má zmysel vtedy, ak auto počas „pracovnej doby“ parkuje pod solárnymi panelmi a nabíja sa. potom doma možno vyčerpať toľko, aby auto došlo na parkovisko.
              údajne to tak vymysleli v japonsku. keďže tie ich autá vedia dodávať energiu „von“, dá sa tomu veriť.

                1. odpoveď je nejednoznačná – stacionárne batérie
                  odpoveď je nejednoznačná – stacionárne batérie ponúka(la) tesla, veľkosť bola (v čase, keď som sa zaujímal) 6kWh, čo je cca 2.000 kWh(rok) /365 dní, moja potreba. lenže to neboli použité články. nissan/renault teraz laborujú s batériami(delaborovanými článkami?) ako stacionárnymi, lenže v celkom inom zapojení.
                  a ak vezmeme batériu/akumulátor zo smarta ED (12kWh), je to iba dvojnásobok základnej tesla batérie. a dvesto m2 dom nie je až tak veľký (ja mám 100m2).
                  takže viacero rôznych odpovedí na jednu a tú istú otázku.

                  a doplním – bol článok https://www.mesec.cz/clanky/velky-jisticovy-podfuk/#utm_medium=kolotoc&utm_source=root-cz&utm_campaign=velky-jisticovy-podfuk
                  a vtedy má stacionárna batéria zmysel – v znížení „rezervovanej kapacity“, hodnoty vstupného ističa – batéria sa dobíja a v prípade potreby dodá „chýbajúce ampére“ nad „rezervovanú“ hodnotu .

            2. Právě ,že asi o dva články nahoře jsem psal o tom když
              Právě ,že asi o dva články nahoře jsem psal o tom když je FVE připojená k síti. Ostrovní režim je něco jiného a velice specifického, ale na běžný ostrov tj. kde není dostupná sít asi budete dávat malé spotřebiče a nepotřebujete baterku 37 Kwh.

              S tou soběstačností bych to nebral tak Vážně, co budete dělat v zimě?

              Chtěl jsem slyšel nějaký rozumný ekonomický rozbor v případě dostupné elektrické sítě.

              Už ani nemůžu chodit na výstavy , kde ukazují ty krásné domácí baterie za statisíce se směšnou kapacitou max 10 Kwh a když s nima dám řeč, tak po 10 minutách hovoru mě buď vyhodí ze stánku, nebo jsou rozumní a řeknou mě, že to je pro ty co neřeší cenu a nikdy se to nezaplatí jen to nen pro vytahování se před sousedy.

              1. Rozbor vám bohužel nenabídnu protože to spadá pod to co
                Rozbor vám bohužel nenabídnu protože to spadá pod to co jsem už napsal – smysl to zatím nedává. Ale je to směs pocitovky a zkušeností z druhé ruky (kdy to dotyční samozřejmě velebí protože pociťují i druhotné výhody které nedokážu kvantifikovat).

                V současnosti (neb barák teprve plánuji) vidím užitnost zatím hodit pár panelů na garáž/pergolu a použít to na ohřev v boileru a TČ.
                Co se týče baterie… zatím to spíš vidím na malou přečerpávačku 😀
                Baterie mi dává smysl až v případě ostrovu s možností dobíjet baterii od souseda :*D

Napsat komentář