Coda chce v roce 2013 výrazně zvýšit výrobu elektromobilů

Americká automobilka Coda Automotive měla velmi pozvolný start. Její elektromobil Coda Sedan nemá zdaleka takový hype ani zázemí jako Nissan Leaf nebo snad Tesla Model S. Ani nemůže. Přesto chce firma příští rok výrazně zvýšit výrobu.

36kWh 333V baterie nabízí vozu výkon až 134 koní. Při 220V 30A dobíjení ji lze plně dobít během 6 hodin. Max. rychlost pětimístného vozu je omezena na 140 km/h.
foto: Coda Automotive

Elektromobily Coda Sedan jsou v prodeji od března 2012, zatím pouze v Kalifornii. Dosud se jich prodalo přibližně 100 kusů. Cena vozu začíná na $37 250 před federálními či jinými dotacemi (min. $7500).

Samotná společnost Coda Automotive sídlící v Los Angeles má za sebou teprve čtyři roky existence. Její původ lze vysledovat v jiné firmě, a to Miles EV, která vyrábí jednoduchá sousedská elektrická vozítka (NEV) pro univerzitní a vládní využití.

Coda není žádné luxusní auto, o čemž vypovídá jak vzhled, tak i fakt, že některé komponenty pocházejí z modelu Mitsubishi Lancer 90. let, kastle navíc od čínského výrobce Hafei. Tím hlavním lákadlem elektrického auta jménem Coda Sedan má být ale baterie o kapacitě 36 kWh.

Ta vozu umožňuje ujet na jedno nabití i více než 160 km, oficiální EPA nálepka říká, že 140 km. To je o něco málo víc než kolik říká oficiální EPA nálepka u Nissanu Leaf (116,8). Zajímavá je ale EPA udávaná spotřeba: Nissan Leaf 34 kWh/160 km, Coda Sedan 46 kWh/160 km.

Tak či onak, 100 prodaných vozů není příliš velký úspěch, ale ani totální neúspěch. I vzhledem k tomu, že Coda Sedan nenabízí dokonce ani “dobré” svezení, spíš mírně podprůměrné. Přesto má nový šéf firmy Phil Murtaugh velké plány. V roce 2013 chce výrazně navýšit výrobu.

Murtaugh vidí podle magazínu PluginCars.com celou věc zajímavě realisticky: “Před dvěma lety tu byla přemrštěná euforie ve vztahu k potenciálu elektrických aut. Teď se to úplně obrátilo směrem k přehnané skepsi. Realita je taková, že bude existovat stálý, pozvolný růst.” Murtaughův názor je i redakci Hybrid.cz velmi blízký.

Murtaugh dále magazínu PluginCars.com řekl, že hlavním cílem je rozšířit počet prodejců Coda Sedan až na celkových 50 (zatím jich firma nemá ani 30) a především začít auto prodávat také v dalších státech vyjma Kalifornie. První na řadě jsou Oregon a Florida.

Napsat komentář