Společnost Rittal se postará o dodání prvních testovacích stanic pro dobíjení elektromobilů v České republice. Pro ČEZ dodá čtyři dobíjecí stanice pro osazení prvních dobíjecích míst v Praze. Veřejnost se tak může do konce tohoto roku těšit na výstavbu a otevření prvních dobíjecích míst pro uživatele elektrických aut a skútrů.
TECHNICKÉ INFORMACE k dobíjecí stanici | |
ROZMĚRY (cm) | 142 x 40,5 x 27 |
DÉLKA DOBÍJENÍ NA 100 KM DOJEZDU* | |
16A/230V (3,5 kW) | 4,5 hod. |
16A/400V (11 kW) | 1,4 hod. |
32A/400V (22 kw) | 40 minut |
* Při průměrné spotřebě 15 kWh / 100 km/h |
Z celkového počtu pěti dodavatelů, kteří se výběru zúčastnili, byla nakonec vybrána společnost Rittal a to na základě nejlepšího poměru ceny a účelnosti dodávané dobíjecí stanice. Kritéria výběru zahrnovala co nejvariabilnější konstrukční provedení a kombinaci komponent s možnostmi, které poskytuje software dobíjecí stanice, zapojitelný na měřící a fakturační systémy. Tento software by se v budoucnu měl starat o komunikaci mezi dobíjecí stanicí, elektromobilem a poskytovatelem dobíjecí služby.
Související články:
„První získané dobíjecí stanice plánujeme instalovat u naší centrály v Praze, kde se poté začnou testovat. Měření a zkoušky v reálném provoze nám dají dobrou představu, zda jsme si vybrali optimální technologii pro naše podmínky. Zároveň budou tyto testy podkladem pro budoucí výběrová řízení. V rámci projektu bychom rádi získali již větší množství dobíjecích stanic, které plánujeme instalovat u partnerů, se kterými momentálně jednáme. Jsou to zejména obchodní centra a parkovací prostory před budovami pražských zastupitelstev “, řekl Jiří Feist, ředitel rozvoje obchodu ČEZ.
Možnost dobít si v budoucnu elektromobil či elektroskútr před centrálou ČEZu v Duhové ulici přivítal i domov s péčí o seniory Sue Ryder, který využívá dva zapůjčené elektromobily z programu Futuremotion – Energie zítřka. „Dvě plně elektrická auta od společnosti ČEZ již využíváme téměř půl roku a jsme za ně moc rádi. Šetří životní prostředí, jsou nehlučná a možnost dobít si baterii jinde než jen u nás v garáži se nám také bude hodit“, uvedl ředitel domova Matěj Lejsal.
Nezávisle na tendru dále probíhá příprava výstavby sítě dobíjecích stanic. Na jedné straně je třeba dojednat konkrétní místa, na druhé zbývá dořešit velké množství právně technických otázek.
Související články:
» ČEZ: nadělil si emisní povolenky, chystá velkou podporu elektromobilům a novým technologiím
» Bude mít Česká republika kde nabíjet elektromobily? Blýská se na lepší časy
„V jedné dobíjecí stanic, která na první pohled připomíná jednoduchý kovový sloupek v zemi, se protíná celá řada problematik. Je třeba propojit distribucí a měření elektřiny, mít zajištěný příkon, který nepřekročí místní limity sítě. Musíme zajistit budoucí napojení stanice na fakturační systém. Dobíjecí stanice se musí homologovat, a získat povolení k umístění – jako zcela nové elektrické zařízení. Musí mít dále standard připojení, tedy zásuvku, která bude vyhovovat co největšímu počtu užívaných elektromobilů. Je třeba také zjistit, jaký počet zásuvek na jedné stanici si můžeme technicky dovolit. Z těchto a dalších administrativních důvodu budeme potřebovat ještě několik měsíců do otevření první funkční stanice pro veřejnost.“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer projektu mobilita.
Čo sa týk aparkovania – je
Čo sa týk aparkovania – je to o vzťahoch medzi ľuďmi – pozrite si koľko „dôležitých“ parkuje na miestach pre invalidov a koľko blbcov nedodržuje predpisy.
Čo sa týka stojanov, sú dostatočne bezpečné a mimochodom, rozbiť, či poškodiť sa dá všetko.
Dá sa to riešiť pokutami, ale tie by sa museli týkať každého a v tom vidím hlavný problém tejto spoločnosti – kam sa hrabe ekológia?
Zásadní problém bude s
Zásadní problém bude s výhradou parkování elektromobilů u dobíjecího sloupku, protože zákon elektromobil nezná a úřad proto nemůže pro tento typ vozu zřídit vyhrazené parkování.
A k čemu je pak nabíjecí stanice, když u ní bude parkovat od listopadu do dubna stejda s Wartburgem..? 🙂
Skusme si polozit otazku, ci
Skusme si polozit otazku, ci je taketo riesenie sytemove-t.j. ci umoznia stojany dobitie elektromobilu pre kazdeho, v realnom case a na miestach kde je to potrebne. Odpoved znie „Nie“. Okrem toho je tam kopa problemov s udrzbou, bezpecnostou (co ak sa s tym budu hrat detu),atd,atd…
Deti sa hrajú stále zo
Deti sa hrajú stále zo všetkým všade, to by sme tu nemali sirky, zapalovače, ihly, pištole, hromozvody ze stupačkama, cesty, vlaky a podobné užitečné veci keby sa dbalo len na to, že deti sa tam budú s tým hrát…..