Brno má první elektrické taxi

elektromobil Nissan e-NV200 jako první elektrické taxi v Brně

Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem. Jedná se o vozidlo Nissan e-NV 200 ve verzi pro 6 cestujících.

Elektromobil Nissan e-NV200 jako první elektrické taxi v Brně
foto: City Taxi Brno

Inspirací byly údajně světové metropole jako New York a Londýn, které tyto vozy již využívají a kde mají skvělé ohlasy. Elektromobil Nissan e-NV200 byl vybrán i proto, že je vhodný pro službu SENIOR TAXI – nabízí komfortnější nástup a výstup.

„V následujících 14 dnech si provoz tohoto vozu vyzkouší nejen všichni naši řidiči City Taxi, ale především nás bude zajímat názor zákazníků a obyvatelů Brna,“ říka majitel City Taxi David Dostál.

Projekt zařadit elektrovozidla taxi zapadá do dlouhodobého konceptu City Taxi. Firma klade důraz na ekologickou dopravu v Brně. Již v tuto chvíli se ve flotile žlutých vozů objevují nové vozy Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG, které postupně nahrazují starší vozy.

Obyvatelé Brna a turisté, kteří o prázdninách zavítali do centra města se mohli svést po památkách v elektro rikších, které v případě příznivého počasí budou jezdit i v zimě, kdy nabídnou vyhlídkové okruhy centrem města v příjemné vánoční atmosféře.

Dalším a určitě ne posledním článkem eko přepravy v Brně je plánované sdílení kol, tzv. Bike Sharing, které by City Taxi rádo spustilo od jara 2016. V následujících měsících bude testovat i jiné elektrovozy, které budou k dispozici obyvatelům města formou sdílení vozu tzv. Car sharingu.

Všechny tyto způsoby přepravy v kombinaci s města Brna budou obsaženy v připravované mobilní aplikaci City Taxi, kde si budou moci uživatelé vybrat nejrychlejší volbu přepravy kombinací všech nabízených druhů dopravních prostředků.

tisková zpráva

16 komentářů u “Brno má první elektrické taxi”

    1. My jsme se s tímto
      My jsme se s tímto elektrotaxíkem v barvách City Taxi potkali na nabíječce v Brně na Holandské už před nějakými 2 měsíci. Takže nechápu tu úvodní větu: „Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem.“, a to v článku s datem 13 Říjen 2015. Autor by si měl ověřit informace, než je zveřejní.

  1. Zdravím, tak jsem byl dnes
    Zdravím, tak jsem byl dnes na zkušební jízdě s Nissanem Leaf v Pardubicích a chtěl bych se podělit o své zážitky a získané informace. Z dealera jsem vydoloval, že na přelomu listopadu a prosince půjde objednat nová verze s větší baterií. Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie. K prodeji momentálně budou mírně ojetá půlroční auta po operativním leasingu, najeto od 3000 do 20000 km, ve výbavě silnější nabíječka a paket s tempomatem, cena kolem 620 000 Kč.

    V porovnání s BMW i3 je Leaf praktičtější auto. Chová se v podstatě jako běžný spalovák s automatem (což mě tedy moc netěší, i3 má tohle vychytanější, po zařazení D stojí a čeká na sešlápnutí plynu). Rekuperace je po sundání nohy z plynu ve srovnání s i3 mnohem slabší, pro silnější rekuperaci je nutné sešlápnout brzdový pedál (a to i v případě Eco D režimu). Celkově se rekuperace hůře dávkuje, nicméně asi se s tím bude lépe jezdit na dálku, protože při sjíždění z kopce nebudete muset pořád držet nohu na plynu jako u i3 (ta je zase lepší do města, kde lze jezdit pomocí jednoho pedálu). Rozdíl mezi běžným a Eco režimem je v podstatě v průběhu reakce na akcelerační pedál. V normálním režimu ho není nutné pro velké zrychlení mačkat až na zem jako v Eco. Jinak je ale všechno stejné. Jinak volant je přeposilovaný jako u všech elektromobilů, ale to je asi daň za elektromobilitu 🙂

    Celkově z auta mám dobrý dojem, celkový dojezd je u nových modelů velmi solidní a dostačující i v zimě. V případě ekorallye rychlostí do 80 km/h dojedete skutečných 200 km. Při normální jízdě do 90–100 km/h lze dle vyjádření prodejce (a jeho osobních zkušeností, nemám důvod mu nevěřit) i 160–170 km.

    1. Doporucuji k porovnání Kia
      Doporucuji k porovnání Kia soul ev-větší dojezd, průměr po půl roce 12,8kwh/100 km, 3/4 po Praze, po dálnici tempomat 105km,zda se mi velmi praktická a pohodlna, slušná palubní nabijecka v zakladu,prijemna rekuperace b,d.,tepelné cerpadlo atd. Ve světě hodnocena jako nejlepší městské Ev,27kwh aku opravdu k použití. Mají urcite v nh car Praha,nebo i rad predvedu. Zabrala

    2. „Bude stát stejně jako
      „Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie.“

      Super! Snad to tak bude aj na Slovensku a terajsia „vychodoeuropska“ verzia Leafu (Visia s Winter paketom) tak definitivne skonci. Znamena to teda, ze budu verzie Visia, Acenta a Tekna tak ako v Nemecku ci Rakusku, kde su uz cenniky od oktobra k dispozicii 🙂 Verzie s 24kWh bateriou zlacnili o 700 eur oproti MY2015 a rozdiel medzi 24kWh a 30kwh verziami (Acenta a Tekna) je 2000 eur. Prakticky teda rozdiel medzi Acenta-24kWh 2015 a Acenta-30Kwh 2016 je len 1300 eur.

Napsat komentář