Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem. Jedná se o vozidlo Nissan e-NV 200 ve verzi pro 6 cestujících.
Inspirací byly údajně světové metropole jako New York a Londýn, které tyto vozy již využívají a kde mají skvělé ohlasy. Elektromobil Nissan e-NV200 byl vybrán i proto, že je vhodný pro službu SENIOR TAXI – nabízí komfortnější nástup a výstup.
„V následujících 14 dnech si provoz tohoto vozu vyzkouší nejen všichni naši řidiči City Taxi, ale především nás bude zajímat názor zákazníků a obyvatelů Brna,“ říka majitel City Taxi David Dostál.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vídeň plánuje 250 elektrických taxíků
Nissan Leaf taxi najezdil přes 160 000 km, baterie drží
Elektromobil Nissan e-NV200 v roli taxi je jako tiskárna peněz
Projekt zařadit elektrovozidla taxi zapadá do dlouhodobého konceptu City Taxi. Firma klade důraz na ekologickou dopravu v Brně. Již v tuto chvíli se ve flotile žlutých vozů objevují nové vozy Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG, které postupně nahrazují starší vozy.
Obyvatelé Brna a turisté, kteří o prázdninách zavítali do centra města se mohli svést po památkách v elektro rikších, které v případě příznivého počasí budou jezdit i v zimě, kdy nabídnou vyhlídkové okruhy centrem města v příjemné vánoční atmosféře.
Dalším a určitě ne posledním článkem eko přepravy v Brně je plánované sdílení kol, tzv. Bike Sharing, které by City Taxi rádo spustilo od jara 2016. V následujících měsících bude testovat i jiné elektrovozy, které budou k dispozici obyvatelům města formou sdílení vozu tzv. Car sharingu.
Všechny tyto způsoby přepravy v kombinaci s MHD města Brna budou obsaženy v připravované mobilní aplikaci City Taxi, kde si budou moci uživatelé vybrat nejrychlejší volbu přepravy kombinací všech nabízených druhů dopravních prostředků.
já bych měl též jednu
já bych měl též jednu pravopisnou:
elektro rikších by asi mělo být rikšách
je to TA rikša ne TEN rikš
Super zpráva, jenom jedna
Super zpráva, jenom jedna pravopisná: svést x svézt
mala newska : pristo VW
mala newska : pristo VW Paheton zrejme bude jen v elektricke podobe, zeby konecne poradna konkurence pro Teslu S, a rekneme asi lepsi konkurence?
zatim to sou jen další vw
zatim to sou jen další vw keci na papíře, takovejch už bylo, uvidí se 😉
samozrejme bych byl rad,
samozrejme bych byl rad, bohuzel takovych slibu uz bylo a zatim porad nic 🙁
Třeba se po tom průšvihu
Třeba se po tom průšvihu s emisemi rozhodnou si spravit jméno a udělají opravdu elektromobil, bylo by to jenom dobře. A pro ně asi i dost dobré PR.
Jsem si říkal, že byste
Jsem si říkal, že byste takovou informaci zanedbali.
Jel jsem za ním na letiště už před dvěma týdny. 🙂
My jsme se s tímto
My jsme se s tímto elektrotaxíkem v barvách City Taxi potkali na nabíječce v Brně na Holandské už před nějakými 2 měsíci. Takže nechápu tu úvodní větu: „Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem.“, a to v článku s datem 13 Říjen 2015. Autor by si měl ověřit informace, než je zveřejní.
Zdravím, tak jsem byl dnes
Zdravím, tak jsem byl dnes na zkušební jízdě s Nissanem Leaf v Pardubicích a chtěl bych se podělit o své zážitky a získané informace. Z dealera jsem vydoloval, že na přelomu listopadu a prosince půjde objednat nová verze s větší baterií. Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie. K prodeji momentálně budou mírně ojetá půlroční auta po operativním leasingu, najeto od 3000 do 20000 km, ve výbavě silnější nabíječka a paket s tempomatem, cena kolem 620 000 Kč.
V porovnání s BMW i3 je Leaf praktičtější auto. Chová se v podstatě jako běžný spalovák s automatem (což mě tedy moc netěší, i3 má tohle vychytanější, po zařazení D stojí a čeká na sešlápnutí plynu). Rekuperace je po sundání nohy z plynu ve srovnání s i3 mnohem slabší, pro silnější rekuperaci je nutné sešlápnout brzdový pedál (a to i v případě Eco D režimu). Celkově se rekuperace hůře dávkuje, nicméně asi se s tím bude lépe jezdit na dálku, protože při sjíždění z kopce nebudete muset pořád držet nohu na plynu jako u i3 (ta je zase lepší do města, kde lze jezdit pomocí jednoho pedálu). Rozdíl mezi běžným a Eco režimem je v podstatě v průběhu reakce na akcelerační pedál. V normálním režimu ho není nutné pro velké zrychlení mačkat až na zem jako v Eco. Jinak je ale všechno stejné. Jinak volant je přeposilovaný jako u všech elektromobilů, ale to je asi daň za elektromobilitu 🙂
Celkově z auta mám dobrý dojem, celkový dojezd je u nových modelů velmi solidní a dostačující i v zimě. V případě ekorallye rychlostí do 80 km/h dojedete skutečných 200 km. Při normální jízdě do 90–100 km/h lze dle vyjádření prodejce (a jeho osobních zkušeností, nemám důvod mu nevěřit) i 160–170 km.
Neni pravda ze vsechny EV
Neni pravda ze vsechny EV jsou preposilovane. Skuste Teslu Roadster nebo Model S v rezimu rizeni Sport 🙂
Pravda, měl jsem napsat:
Pravda, měl jsem napsat: všechny EV v mé cenové relaci 🙂
Doporucuji k porovnání Kia
Doporucuji k porovnání Kia soul ev-větší dojezd, průměr po půl roce 12,8kwh/100 km, 3/4 po Praze, po dálnici tempomat 105km,zda se mi velmi praktická a pohodlna, slušná palubní nabijecka v zakladu,prijemna rekuperace b,d.,tepelné cerpadlo atd. Ve světě hodnocena jako nejlepší městské Ev,27kwh aku opravdu k použití. Mají urcite v nh car Praha,nebo i rad predvedu. Zabrala
Problém je bohužel s
Problém je bohužel s cenou, která je poněkud vyšší, než u Leafu. Zvláště co se týče ojetin. Já koukám po ojetinách z roku 2013 s tempomatem. Tam se lze dostat kolem 15000 Eur za kousky s nájezdem kolem 20000 km. To je dost slušné.
„Bude stát stejně jako
„Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie.“
Super! Snad to tak bude aj na Slovensku a terajsia „vychodoeuropska“ verzia Leafu (Visia s Winter paketom) tak definitivne skonci. Znamena to teda, ze budu verzie Visia, Acenta a Tekna tak ako v Nemecku ci Rakusku, kde su uz cenniky od oktobra k dispozicii 🙂 Verzie s 24kWh bateriou zlacnili o 700 eur oproti MY2015 a rozdiel medzi 24kWh a 30kwh verziami (Acenta a Tekna) je 2000 eur. Prakticky teda rozdiel medzi Acenta-24kWh 2015 a Acenta-30Kwh 2016 je len 1300 eur.
Ten dojezd bych s rezervou
Ten dojezd bych s rezervou bral. I mě tento prodejce tvrdil, že nebude problém jezdit 160km s e-nv200 a že to lidi běžně jezdí. A realita je max 130
Jak ho máte dlouho? On toto
Jak ho máte dlouho? On toto tvrdil o poslední generaci s inovovanými články z roku 2015. Ty předchozí to opravdu nedávaly.