Recyklace baterií s koncem jejich životnosti často bývá jedním z argumentů proti elektrickým autům. Nehledě na to, že recyklace baterií je dnes už zvládnutým procesem, má například automobilka General Motors pro použité baterie z hybridu Chevrolet Volt zajímavý plán. Využije je v tzv. „smart grids„, neboli inteligentních sítích.
General Motors aktuálně spojila síly s americkou energetickou společností ABB Group. Společně budou studovat možnosti využití „vyjetých“ baterií z Chevroletu Volt. Plug-in hybrid označovaný také jako „E-REV“ bude moct čistě na elektřinu ujet až 60 km. Následně bude možné baterii dobít. Automobilka garantuje osmiletou/160 000km záruku. Jakmile se přiblíží konec životnosti baterií, společnosti GM a ABB Group by je rády využily v oblasti obnovitelných zdrojů energie a inteligentních sítí.
Čím dál tím větší podíl obnovitelných zdrojů energie jako jsou větrné či solární elektrárny si totiž žádá takové rozvodné sítě, které dokážou s proměnlivou výrobní kapacitou pracovat. To znamená zapojení velkých úložišť energie – a právě zde mohou vysloužilé baterie posloužit.
To, že už nejsou využitelné v samotné autě, totiž neznamená, že by byly zcela bez kapacity. Lithium-iontové baterie, které najdeme v elektrických autech jako je Chevy Volt a další, se totiž nevyužívají na maximální nebo minimální kapacitu. I poté, co už nejsou vhodné pro provoz elektrického auta je lze využít právě pro budování rozsáhlých úložišť energie. Automobilky tak dostávají novou možnost ekonomického využití vysloužilých baterií, což by mohlo ve výsledku snížit ceny pro koncového zákazníka.
vidím to jako velice
vidím to jako velice rozumné. Ve vozidlech se již nevyplatí vozit ssebou baterie s kapaCITOU MENŠÍ, NEŽ cca 80%, vyjma specielních případů. Bylo by i škoda tyto baterie likvidovat, pokud mohou ještě fungovat a stabilizovat síť podobně jako to mohou dělat elektromobily. Pokud se zrealizuje a nepřijde u nás někdo na nějakej velenápad, jak to dělat složitě….