Německá automobilka Volkswagen na sebe už před pár lety upozornila zajímavým konceptem “litrového” auta XL1. Postupně tento koncept zdokonaluje a několik špionů už dokonce zachytilo jeho předprodukční verzi při testování na silnici!
foto: Volkswagen
Koncept Volkswagen XL1 nápadně připomíná elektromobil GM EV1. Lehké dvoumístné auto jde cestou minimální spotřeby, a proto právě tento vysoce aerodynamický tvar (Cx 0,186).
foto: Hybrid.cz
Zatím není jasné jaký způsob pohonu bude Volkswagen XL1 využívat. Původní koncept auta vážícího pouze 795 kg a dlouhého 3888 mm počítal s hybridním pohonem využívajícím litrový diesel spojený s elektromotorem a baterií. To vše spojené sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou.
Max. rychlost auta by však měla být omezena na 120 km/h a z 0 na 100 km/h bude údajně zrychlovat 12 vteřin.
Hej, to je pěkný, to bch
Hej, to je pěkný, to bch bral!
At se vykaslou na hybridni
At se vykaslou na hybridni pohon, to auto je cca o 50% lehci nez vetsina soucasne produkce a aerodynamicky odpor bude o moc nizsi (polovicni Cx, mensi celni plocha), takze to proste bude mit super spotrebu i kdyby to jezdilo na benzin.
Spravna otazka je, preco na
Spravna otazka je, preco na tom uz nejazdime ?
Přesně, tady je vidět,
Přesně, tady je vidět, jak ropné loby pracuje… 🙁
Pusťte ho mezi lidi!
Pusťte ho mezi lidi! Karbon, kevlar, baterie a celý hybridní pohon vyndejte, dotanete se na cenu 400-500 tisíc a lidi vám utrhají ruce!
Hybridny pohon je prave pre
Hybridny pohon je prave pre toto auto velmi vyhodny, lebo sa daju spravne dotazit predne aj zadne kolesa, co je u takehoto auta nevyhnutne. A na to su prave dobre baterie, ktore sa daju rozlozit skoro lubovolne podla potreby.