Před 26 lety postavili Craig Henderson a Bill Green prototyp automobilu s extrémně nízkou spořebou. Jmenoval se Avion. Doufali, že jej prodají automobilkám dychtícím po šetrných autech. Jenže se spletli. A tak Henderson další čtvrtstoletí svůj Avion vylepšoval.
Nedávno s ním podnikl výlet z města Blaine ve státě Washington do Kalifornie. Ujel 2365 km, přičemž spotřeboval 47,318 litrů nafty. Nemusel ani jednou doplňovat palivo a dosáhl tak úctyhodné spotřeby 2 l na 100 km.
Henderson a Green postavili své auto tak, aby splňovalo dvě základní podmínky pro nízkou spotřebu: minimální hmotnost a vynikající aerodynamika. Avion váží 680 kg. Využívá hliníkový rám s minimem oceli (jen vpředu a vzadu kvůli bezpečnosti). Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken.
O pohon Avionu se stará 800cc dieselový motor umístěný vzadu pohánějící zadní nápravu. Řazení obstarává pětistupňová převodovka. Aktuálně se Hendersonovi podařilo získat díky sponzorství Goodyear nové pneumatiky s nízkým valivým odporem, které ještě o něco zlepšily spotřebu. Henderson by si rád splnil sen a dosáhl alespoň omezené výroby Avionu.
problemom je len to ze je to
problemom je len to ze je to minivozitko ako Loremo, vacsina z nas si pod pojmom auto predstavi stroj co pojme aspon 5 ludi aj s batozinou, popripade nejaky naklad, ale mohla by to byt dobra alternativa ako druhe auto, pokial by sme na to mali 🙂
oficialna
oficialna stranka:
100mpgplus.com
pekne zhrnutie vo videu:
youtube.com/watch?v=as9lM8s8Xsw
Ze by chyba v prekladu?
Ze by chyba v prekladu? 🙂
Googyear vs. Michelin
„Henderson recently landed a sponsorship from Goodyear, so he’s installed a set of the company’s low-rolling resistance Fuel Max tires and has been averaging about 115 mpg.“
Chybička se vloudí, díky
Chybička se vloudí, díky za upozornění