Společnost Panasonic a automobilka Tesla Motors podepsaly minulý týden dohodu na dodávku pokročilých lithium-iontových baterií pro elektromobily. Smlouva zavazuje japonskou firmu k dodání akumulátorů pro 80 000 elektromobilů v průběhu čtyř let.
foto: Panasonic
Nově podepsaná smlouva prohlubuje spolupráci, která funguje mezi oběma společnostmi už několik let. Prvním krokem sblížení obou firem bylo uzavření dohody na dodávky baterií v roce 2009. Následující rok Panasonic investoval do Tesla Motors 30 miliónů dolarů s cílem prohloubit vzniklé partnerství a podpořit růst elektrického automobilového průmyslu.
Nyní se tedy spojenectví mezi těmito firmami opět posune o kousek dál. Lithium-iontové baterie z dílen Panasonicu se stanou zásobníkem energie pro elektrický sedan Tesla Model S, na který už automobilka eviduje okolo 6 000 objednávek. Díky nové dohodě by tak měla být Tesla schopna tyto pohledávky v následujících letech plnit.
„To, že si přední výrobce baterií Panasonic zvolil pro partnerství Teslu Motors, je velkým oceněním naší práce a my jsme za to velmi vděční. Využítí baterií Panasonic v modelu Tesla S zajistí našim elektromobilům bezkonkurenční dojezd a výkon,“ řekl Elon Musk, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Tesla.
Koncern Panasonic je v současnosti předním světovým výrobcem bateriových článků pro globální automobilový průmysl. Díky použité katodě na bázi niklu mají baterie Panasonicu nejvyšší energetickou hustotu a špičkový výkon.
Tesla Model S bude hodně
Tesla Model S bude hodně povedené auto. V mnoha parametrech předčí i vozidla se spalovacími motory ze stejné třídy.
Dojezd, zrychlení, extrémně nízké těžiště, maximální možná bezpečnost, kompaktní a snadno vyměnitelná baterie, největší úložný prostor ve své třídě, palubní monitor větší než iPad.. Ten Elon Musk není blbec – pokouší se nabídnout současný highend v elektromobilitě. Auto, o kterém většina nadšenců bude sice jenom snít, ale těm ostatním otevře oči..
Akumulátory Panasonic
Akumulátory Panasonic patří k tomu nejlepšímu .Použití techto akumulatoru Společností Tesla MOTORS to jen potvrzuje
tak to vypada, ze Tesla
tak to vypada, ze Tesla nadale zustava (jako jeden z mala vyrobcu) u klasickych 18650 clanku, ktere maji diky masove vyrobe pro pouziti v IT nejlepsi pomer cena / vykon / hustota. Nechapu, proc je nepouzivaji i jine automobilky pro svoje hybridy a EV.
Taky me to udivuje. Nekdy mi
Taky me to udivuje. Nekdy mi to pripomina nase politiky, kdy musi kolo objevit pokazde znovu…
Když pominu fakt že 18650
Když pominu fakt že 18650 značí rozměry válcového článku a nikoliv, co je uvnitř (liCo, limn, lifepo4…), tak právě články používané v IT (asi myslíte notebooky, tedy nejčastěji LiCo) jsou pro EV naprosto nevhodné, protože mají malý počet cyklů, rychle degradují a navíc při zkratu nebo přehřátí vybuchují.
Řešení Tesly tedy spíš spadá do kategorie highendové parametry za jakokukoliv cenu.
Jestli vás zajímá, v čem
Jestli vás zajímá, v čem jsou články v baterii Modelu S jiné od toho, co tady popisujete, tak si přečtěte datasheet od Panasonicu http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf/ACI4000/ACI4000CE2.pdf – V Modelu S bude ten úplně poslední článek 3,1Ah: NCR-18650A. Myslím, že je celkem jasné, proč Tesla nejde stejnou cestou jako jiné automobilky. Mimo jiné – Panasonic už vyhlásil, že v roce 2013 uvede na trh nový článek 18650 s kapacitou 4Ah. Takže je pořád co zlepšovat.
Ale jistě, Panasonic
Ale jistě, Panasonic články bezesporu patří ke špičce, ale ty základní principielní problémy li-on technologie stále zůstávají. Kromě toho, mít v akumulátoru řádově tisíce článků taky není úplně optimální. Sám jsem moc zvědavý, jak budou stávající EV řešení vypadat s odstupem řekněme pěti let.