Společnost ABB přichází jako jedna z prvních s řešením pro inteligentní rychlonabíjecí stanice pro elektromobily. Technologii představila odborné veřejnosti před týdnem na konferenci Smart Grids v Praze.
Společnost ABB má v úmyslu pokrýt celé portfolio nabíjecích stanic včetně malých stanic pro domácí použití. Největší pozornost je pochopitelně věnována technologicky nejnáročnějším aplikacím, tedy velmi rychlým a středně rychlým nabíjecím stanicím, které slouží k nabíjení elektromobilu ve velmi krátkém čase. Takové představila firma ABB už letos na autosalonu v Ženevě.
Londýn omezí podporu elektromobilům
Better Place a GE společně rozšíří infrastrukturu pro elektromobily
General Motors instaluje dobíjecí stanice v domovském Michiganu
Nabíjení u nejvýkonnějšího modelu trvá přibližně pět minut což je časové plně srovnatelné s běžným tankováním u klasických čerpacích stanic. Jedná se o špičkovou a spolehlivou technologii vyráběnou ve Švýcarsku a na Novém Zélandu, jejíž rozšíření do České republiky je v současnosti limitováno pouze stávající infrastrukturou distribuční sítě, legislativou či samotnou výrobou vozidel na elektrický pohon a v neposlední radě poptávkou široké motoristické veřejnosti. Další otázkou je případná podpora na úrovni Evropské unie.
V USA se již dostalo této technologii podpory na vládni úrovni. Prezident Barack Obama a jeho vláda podpoří vývoj a výrobu elektromobilů. Podle prezidenta Obamy by se mělo do roku 2015 po silnicích USA prohánět milion plug-in hybridů. Pomoci to má jak ekonomice, tak ekologii.
Evropa vymýšlí vlastní standard konektorů pro elektrická auta
Kalifornie investuje do údržby své sítě dobíjecích stanic
The Blink – luxusní retro dobíjecí stanice pro elektromobily
Společnost ABB je připravena reagovat na požadavky trhu v oblasti nabíjecích stanic a plně podporuje rozšiřování této čisté technologie v oblasti osobní i veřejné dopravy. Kromě uvedených aktivit má ABB také zájem spolupracovat na projektech s případnými poskytovateli samotné služby nabíjení elektromobilu a uvažuje o rozšíření ABB flotily firemních vozů právě o elektromobily.
´Hlavne se brutalne zdrazi
´Hlavne se brutalne zdrazi elektrika a nejvic to odnesou lidi kteri ani ten automobil mit nebudou!!!
Zlatej vodík v Top gearu
Zlatej vodík v Top gearu mají pravdu 😀
No to je zase kokotina.
No to je zase kokotina. porad dokola. Uvedomte si konecne ze nemuzete odebirat ze site vykon cca 500kw. to jest 1250 A pri 400V.
Jde odebírat i víc! Pokud
Jde odebírat i víc! Pokud by jste napsal, že běžné sítě pro domácnosti pak bych nepolemizoval. Ale kdo by potřeboval doma nabíjet elektromobil za 5 minut? Mimochodem 500 kW trafačka není nijak veliká a s ohledem k tomu, že síť je třífázová tak to vychází 725A na fázi. Na takové proudy nejsou potřeba v průmyslových měrítkách nijak výjimečné průřezy vodičů.
Průřezy vodičů jsou
Průřezy vodičů jsou nutné všude stejné, to je fyzika. V průmyslových měřítkách se používají hlavně úplně jiná napětí a pak jde samozřejmě přenášet větší výkony bez navyšování průřezu vodiče.
Pak taky nezapomínejte na tu drobnost, že pod v autě pod kapotou ten výkon musíte nějak usměrnit a přeměnit na napětí, které vyžadují akumulátory. Radši ani ani nepředstavuju, jak by takový kus elektroniky vypadal.
No, jak jsem to studoval ve
No, jak jsem to studoval ve schematech Mitsubishi imiev / Peugeot ion, elektromobil si vozí s sebou pomalou on-board nabíječku pro několikahodinové nabíjení z běžné jednofázové zásuvky 230V.
Naopak přípojka pro rychlonabíjení jde rovnou na baterku, takže ta výkonová elektronika je součástí rychlonabíjecí stanice. Proto je taky aktuální sjednocení konektorů a standardů (rychlo)nabíjení elektromobilů.
Koukal jsem, že to má
Koukal jsem, že to má napětí akumulátoru 330V a nabíjení je pochopitelně stejnosměrné. Tudíž nároky na kabeláž poměrně značné, pokud to má být opravdu rychlonabíjení. Z toho se dá už dost přesně spočítat, jaké jsou skutečné možnosti nabíječe a co už je pouze z říše sci-fi.