Volvo prochází nelehkými časy, a tak se snaží zaujmout seč může. Jen před pár dny Audi představilo vlastní robotické auto. Volvo chce auta, která sama řídí, uvést na trh už během příštího roku.
foto: Volvo
Robotická auta jsou v kurzu. Zkouší a prosazuje je Google, ale i automobilky jako Volkswagen (pod který Audi spadá). Česko by se díky roboautům mohlo znovu stát hospodářskou velmocí, myslí si podnikatel Martin Hausenblas. Ostatně, na autonomních vozidlech už se u nás pracuje.
Volvo spolupracovalo několik let na projektu SARTRE (viz. náš rozhovor s Tomem Robinsonem o tomto projektu). Tam jde o tzv. silniční vlaky, kdy se auto zařadí za vedoucí vůz a samo pak na dlouhých vzdálenostech (typicky dálnicích) řidí.
“Naše vize je, že od roku 2020 se v autě značky Volvo už nikdy nikdy nezabije nebo nezraní,” řekl novinám Wall Street Journal Anders Eugensson, šéf vládních otázek Volva. Automobilka údajně na robotickém řízení vozů pracovala posledních několik let, mimo jiné i ve spolupráci s EU.
A už v roce 2014 chce na trh uvést první auta, která budou schopna sama řídit až do rychlosti 50 km/h. Rychlostně je tato technologie omezena proto, že se očekává, že bude přednostně využívána v zácpách.
Obdobný systém “autopilota” chystají i přední německé luxusní automobilky v čele s Audi, BMW, Daimler i další.
A tady je link, kde kdyz se
A tady je link, kde kdyz se registrujes, tak budes profitovat z takovych to auticek.
joinsomethingnew.com/fs1hv
Naši předkové to řešili
Naši předkové to řešili „šoféry“. 😀 Jen ty náklady na ně v poslední době strašně stouply. 😀
Pozrite si toto
Pozrite si toto video.
youtube.com/watch?v=a9tElz3yqCI
Cele je spickove! Ale ohladom robotickych aut, ktore soferuju sami pretocne a pozerajte asi od 49 minuty. Uz v 1994 Mercedes presiel tisice kilometrov. Na tom by nebolo nic divneho, keby nesoferoval sam.
Technologia tu uz je od 1994-ho!
Zdravím, klidně to
Zdravím, klidně to zopakuji – máme zde podobně revoluční technologii, jako je bateriový pohon, ale nikde se nepíší žádné divoké články o tom, jestli to dojede bezpečně, kolik nebohých psů to po cestě zajede (viz. mrtví ptáci pod větrnými elektrárnami), atp. Navíc, automobilky o tom nešpekulují a hned ohlašují výrobu, jakoby se jednalo jen o zavedení nové barvy potahu do katalogu!
Přitom když Nissan během pár let, co jsou li-ion články na trhu, vyrobí tak dobrý elektromobil, že hned dostane samolepku vozidlo roku 2010, ale ostatní automobilky stále přešlapují, nebo na to prdí, to není divné???
osobne si myslim, ze to je o
osobne si myslim, ze to je o niekolko radov bezpecnejsie, ako clovek. pretoze automat neprehliadne stopku, znacku daj prednost v jazde, neopije sa, prisposobi rychlost stavu a povahe vozovky a poveternostnym podmienkam, nezaspi mikrospankom, ma niekolkonasobne rychlejsie reflexy ako clovek a vdaka infra a inym senzorom dokaze lepsie a dalej „vidiet“.
zrazeny pes? hmm… vies kolko ludi zabije seba alebo inych nevinnych ludi len preto, ze sa snazi vyhnut kdejakemu tulavemu coklovi, macke ci inemu zvieratu? neber to v zlom, ale ak si mam vybrat svoj zivot vs. zivot psa, tak hadaj, co vyhra…
to je ale tiez o reflexoch, nestrhnut volant zbytocne. automat by toto neriesil, pripadne by v ramci moznosti dokazal zareagovat rychlejsie a lepsie.
cely problem je len v skvele vyladenej kombinacii dobre napisaneho softveru a dostatocne vykonneho „mozgu“.
Nevím, nevím, na světě
Nevím, nevím, na světě se dokola chrlí (možná z účelových míst) články o tom, kolik lidí nechce EV, protože nedojedou, a tady nabízejí poměrně podobně dojezdově nejistý vynález, starý sotva několik měsíců a neobjeví se jediná studie o tom, kolik lidí tomu důvěřuje? Hmm, to smrdí…
Mi by nevadilo nechat se
Mi by nevadilo nechat se svezt v aute, ktere ridi samo. Nevim proc vam, ale mi to nesmrdi. Spis si nejsem tak moc jisty tim rokem 2014 🙂