Krátce po skandálu dieselgate Volkswagen oznámil, že se více zaměří na elektroauta. Aktuálně potvrdil elektrický mikrobus na CES 2016 v Las Vegas. Do budoucna chce však mít propracovanější elektromobily s plochými bateriemi v podvozku.
Zcela ploché baterie v podvozku (zvaném „skateboard“ v případě Modelu S) dnes využívá například Tesla Model S, ale i Nissan Leaf nebo BMW i3.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Ford chystá 13 nových elektroaut, investuje $4,5 mld.
Naproti tomu Volkswagen e-Golf má sice baterie umístěny řástečně také v podvozku pod sedačkami a pod kufrem, ale nejde o plochý design, který využívá konkurence a který nabízí řadu výhod – strukturálních i kapacitních.
Aktuálně Volkswagen v zaměstnaneckém newsletteru Insight oznámil, že u budoucích elektromobilů s delším dojezdem (současný VW e-Golf zvládne max. 190 km) bude využívat podobné ploché baterie v podvozku.
Prvním zástupcem takového řešení může být právě elektrický mikrobus na CES 2016. Volkswagen údajně vyvine speciální „průlomovou“ architekturu „MEB Modular Toolkit“ (kterou už nicméně ostatní mají vyvinutou, takže zase tak průlomová asi nebude).
V zásadě jde prostě o to co dělá konkurence: začít vyvíjet elektrická auta od podlahy a nikoliv pouze jako přestavby stávajících spalovacích modelů – jako v případě e-Golf a e-Up!.
Koncepce eauta s koly
Koncepce eauta s koly poháněnými samostatnymi elektromotory a akumulátory v podlaze pro městský a příméstsky provoz je je jediná cesta do budoucna. Kdo to dříve pochopí, bude mít náskok.
Volkswagen bude, Volkswagen
Volkswagen bude, Volkswagen vyvine…. Zatím elektromobilitu pouze bojkotoval.
I my dospělí máme rádi
I my dospělí máme rádi pohádky…… A VW to ví.
Namátkou obecní volby, krajské volby, parlamentní volby, senátní volby, prezidentké volby, volby do europarlementu. A mezitím pro zpestření nějakou elektromobilní od VW 🙂
Abych se VW trošku zastal:
Abych se VW trošku zastal: přeci jen ty „přestavby“ UPu a Golfa mají baterie lépe umístěné než třeba Focus, kde je Ford sprostě posadil do kufru nad zadní nápravu…
Ale že je ve vývoji elektromobilů VW jaxi pozadu a ani svou cenovou politikou pro jejich širší uplatnění nic neudělal, s tím souhlas…
První Ford Focus Electric
První Ford Focus Electric je tragédie o které snad ani nemá příliš cenu se dál rozepisovat. Možná by místo investování $4,5 mld. stačilo vzít rozum do hrsti a investovat do jednoho nebo dvou inženýrů, kteří alespoň trochu vědí co dělají…