Toyota zůstává jednou z posledních světových automobilek, které zatím nenabízejí a dokonce ani oficiálně nepřipravují čistý elektromobil. To by se mělo v blízké budoucnosti změnit.
foto: Toyota
Toyota dlouho udivovala fanoušky elektromobility tím, že do svých hybridů a plug-in hybridů až do předchozí generace montovala baterie staršího typu NiMH namísto novějších li-ion. U klasického hybridu Toyota Prius, kde není třeba vysoké kapacity, to ještě může dávat smysl.
U první generace Toyota Prius Plug-in Hybridu nad tím už ale většina zainteresovaných kroutila hlavou. Toyota sice otestovala 500 prototypů plug-in Priusu s li-ion bateriemi, ale do výroby šly nakonec opět NiMH baterie.
Toyota hájila své rozhodnutí tím, že zejména z hlediska bezpečnosti, ale také životnosti a cenové dostupnosti, zatím lithium iontové baterie prostě nejsou pro její plug-in hybridy vhodné.
Poprvé Toyota li-ion baterii využila u modelu Prius V, ale pouze u jeho japonské verze. Aktuálně jimi vybavila konečně také čtvrtou generaci hybridu Toyota Prius (resp. její dražší verze) a druhou generaci svého plug-in hybridu, nově pojmenovaného Toyota Prius Prime, který právě jde na trh.
Aktuální zprávy z Japonska hovoří o tom, že
To je ta samá firma, která dodává články automobilce Tesla a momentálně s ní buduje v Nevadě obří gigatovárnu. Aktuální článek agentury Reuters informující o pokrocích Toyoty v oblasti li-ion potvrzuje, že zcela klíčový je v tomto oboru BMS – Battery Management System.
A že právě algoritmy, které neustále sledují, kontrolují a upravují chod baterie jsou to nejcennější know-how každé firmy (což už je delší dobu známo ve vztahu k Tesla Motors). Škoda, že si Toyota v oblasti elektromobility nechávala tak dlouho ujíždět vlak.
1. Toyota už prodává 2
1. Toyota už prodává 2 modely elektroaut s lithiovkama a to sice v Číně, jsou to nějaký společný podniky, prostě auta z donucení aby mohli dál v Číně prodávat sračkomety.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-04-23/china-won-t-let-toyota-ditch-its-electric-cars
2. Pane Horčík naprosto všechny evropský a japonský 7mi místný vozy Prius + /alfa mají taky lithiové baterky. Je to dáno tím že díky 3. řadě sedaček už není na velkou rozežranou NiMH baterku v zadu na zadní nápětí místo a tak musela Toyota konečně použít o 40 % menší a lehčí lithiovou baterku se stejnou kapacitou. Baterku umístili do vysoké područky řidiče, čímž se dostala i blíž ke středu těžiště vozu.
Emerickej 2 řadej Prius V má tu Niklákovou vobludu klasicky vzadu.
3. Lithiovky používaj taky u poslední nepluginový verze Priusu Eco, aby tím zvýšili dojezd o 4 míle z 52 na 56 a snížili váhu, kterou ovšem stejně zaplácli nějakejma doplňkama :))
No prostě s Toyotou je to složitý jako s každým molochem. Ta si žije vlastním životem :)))
Zde jsou posbíraný
Zde jsou posbíraný svojský argumenty molocha Toyoty proč vlastně nechtěla vyrábět baterkový auta 😀
Is This Why Toyota Is Really So Anti-BEV?
http://gas2.org/2015/07/22/is-toyota-prius-why-toyota-anti-ev/
Toyotě trvalo opravdu
Toyotě trvalo opravdu dlouho, než management dospěl k závěru, že čistý elektromobil bude také potřeba zahrnout do nabídky. Na druhou stranu je pravda, že Toyota sázela od počátku na palivové články. Současný vývoj ale ukazuje, že vodíkové palivové články budou prodělávat ještě zřejmě delší vývoj, než se očekávalo. Nemám žádné údaje, ale vzhledem k tomu, že se o H2EV moc nikde nepíše, vozy zřejmě nemají takové parametry (jízdní, užitkové), aby to zaujalo. Souvisí to samozřejmě i s infrastrukturou. Vybudovat nabíjecí stanici je několikanásobně jednodušší a levnější než vodíkovou plnicí stanici.
Spíš hádám, že jak
Spíš hádám, že jak správně píšete, budování infrastruktury při stávající ceně nikdo nezaplatí. A nikdo nezaplatí ani ty auta s články. Všechno extrémně drahé a nemá to požadovanou životnost.
Toyota už dávno EV má a
Toyota už dávno EV má a prodává.
Toyota RAV4 EV (rok 1997) je plně elektrické verze populárního RAV4 SUV . Dvě generace modelu EV byly prodávány v Kalifornii a jinde v USA s odstupem téměř deseti let mezi nimi.
První generace byla v pronájmu od roku 1997 do roku 2003 a na žádost nájemce bylo mnoho kusů poté prodáváno. Celkem 1484ks bylo pronajato nebo prodáno v Kalifornii. Toyota musela splnit státem nařízenou povinnost prodávat vozidlo s nulovými emisemi. Výroba druhé generace EV byla omezena na 2600 kusů během tříletého horizontu, prodejem omezena na Kalifornii. Začátek výroby v roce 2012. Výroba skončila v září 2014. Celkem 2489 ks.
Pro zbytek světa nebylo potřeba prodávat EV, až na výjimky mini vozu IQ EV a i-ROADu do přeplněných měst. Kolik lidí dnes jezdí ve Smartech, kolik z toho je elektrických Smartů. No a pak si kupte Toyotu IQ EV.
https://youtu.be/2fLlQZsqGFk
https://youtu.be/F7jpSPkVnzs
Toyota nechystá EV, Toyota EV dávno má a dávno prodává. Stačí se podívat například sem http://www.carsforsale.com
Povinná Toyota RAV4 EV má
Povinná Toyota RAV4 EV má lithiové baterky od Tesly a elektromor taky od Tesly a byla vyráběná v Detroidu. Jedna je dovezená i do ČR a myslím, že je i jediná v Evropě.
Existuje někde foto té
Existuje někde foto té jedné dovezené?
Nevím, ale myslím že to
Nevím, ale myslím že to zmiňoval místní čtenář zde v diskuzi. Myslím, že to je dokonce ten co má toho Golfa City Storma s Lifepo, ale to nechci kecat.
Doufám že si to celý pamatuju dobře.
Nepouzival nejake elektricke
Nepouzival nejake elektricke terenaky CEZ (ale nejsem si 100% jisty, ze to byla Toyota)?
Je pravdou, že mi tyto
Je pravdou, že mi tyto skutečnosti nebyly známy, ale mnoho tradičních automobilek nějakou malou sérii elektromobilů mělo, aby je pak stáhli. Známý je případ Fordu v Americe a Audi v Evropě. Tak to ale nebylo myšleno.Toyota čistou elektromobilitu nepovažovala dlouho za rovnocenného partnera svých ostatních typů a spíše sázela na HEV a H2EV. Proto také vyvíjela Mirai. Takže určitě je to obrat v myšlení a koncepci. Podle mě velký a dohnat ztrátu nebude snadné.
Ja si nemyslím, že je to
Ja si nemyslím, že je to obrat v myšlení. Podívejte se na to očima nějakého šéfa v Toyotě. Proč by tu někdo montoval a prodával v Evropě EV, když není zájem ze strany politiků, minimální zájem ze strany zákazníků a chybí infrastruktura s nabíječkama? V Kalifornii to byla nutnost. Nemáš EV nemůžeš prodávat jiná auta. Porovnejte si jen tak pro zajímavost nabíjecí infrastrukturu rychlonabíjecích stanic v Japonsku vs zbytek světa.
http://www.plugshare.com
Toyota a obrat v myšlení,
Toyota a obrat v myšlení, lol. Ty jsou prostě donucený okolnostma.
Pan Horcik
myslite ze by
Pan Horcik
myslite ze by prve priusy z 1997 jazdili keby mali dnesne litiove baterie?
Ak si myslite ze ano, tak potom im usiel vlak. Ak nie, potom…
Kto na to ma, robi plug-in prius pozuitim originalnych baterii paralelne zapojenych, pretoze je to na dlhoooooo.
Mimochodom Toyota(mozno nielen)v Irsku pouzivala roky slogan:
‘Best built car in the world’
Niekomu to vadilo tak zazaloval toyotu. Americky sud takuto reklamu Toyote zakazal.
Bylo to jinak. Patent na
Bylo to jinak. Patent na NiMH koupil Chevron (jak jinak) a ten dovolil vyrábět jen malé baterie. Tak vznikl hybrid.
Byla to zajímavá doba.
Byla to zajímavá doba. Toyota někdy tehdy začala s Priusem ze strachu aby jí v hybridech neujeli konkurenti a dodnes je to asi nejlepší hybridní systém.
Co jsem tak pochopil tak je
Co jsem tak pochopil tak je vyloženě geniální.
Dnes když si lidi jdou koupit hybrid tak si myslej, že si kupujou něco jako Prius a že to je daný, jenomže zapomínaj že ostaní značky nemaj tu promakanou úspěšnou techniku Toyoty a při pohledu pod kapotu se nestihaj divit jaké roztodivnosti je tam čekají, či jak moc přibralo auto na hmotnosti oproti svému čistě spalovacímu bratříčkovi. Vo ověřenosti dlouhodobého provozu ani nemluvě.
Vím že někdo testoval
Vím že někdo testoval jedny z prvních 18650 lithium článků ze Sony notebůku starýho asi 15ti let (možná víc) a furt v pohodě makaly s kapacitou cca 75 %, takže to s lithiovkama není až tak marný.