Toyota iQ

Toyota iQ jako plug-in hybrid

Na Pařížském autosalonu, který se uskuteční během podzimu, má být konečně odhalena definitivní podoba výrobní verze městského miniautíčka Toyota iQ. Stane se tomu zhruba rok poté, co Toyota představila tento koncept na autosalonu ve Frankfurtu. Podle očekávání dostane tři metry dlouhá Toyota iQ motor o objemu 1 l, ale navíc se údajně také chystá plug-in hybrid Toyota iQ s motorem o obsahu 500 ccm. Hybridní automobil Toyota iQ prý přijde na trh v roce 2010. Což, vezmeme-li v úvahu vlažný přístup automobilky Toyota k lithium-iontovým bateriím, které jako jediné připadají pro Toyota iQ hybrid v úvahu, je dost odvážný plán.

Toyota staví novou továrnu na baterie

Nedávno Toyota oslavila milion prodaných hybridních automobilů Toyota Prius. Během letošního či začátkem příštího roku bychom se měli dočkat třetí generace Priusu a navíc možná i dalších modelů. Není proto divu, že v Japonsku staví Toyota nový závod za 192 milionů dolarů na výrobu baterií pro hybridy. Toyota do podniku investuje společně s koncernem Matsushita (Panasonic). Půjde o výrobu NiMH baterií, takže je prakticky jasné, že i další generace Toyoty Prius bude (alespoň z počátku) tento typ baterií využívat. Podle japonských zdrojů však automobilka buduje nebo připravuje ještě další továrnu na lithium-iontové baterie.

Nanotechnologie v bateriích

Nanomateriály a jsou, zdá se, jedním z klíčových směrů (viz. nanogenerátory), které v budoucnu umožní masovější rozšíření automobilů na elektrický/alternativní pohon.
Už několik společností vyrábí své baterie s pomocí nanočástic. Nejnovějším přírustkem do party je spoečnost Decktron/Nanoexa, která vyrábí lithium-iontové baterie. Nový nanokrystalický materiál vyvinutý v této firmy má umožnit výrobu li-ion baterií o výkonu až 3 kW/kg.
Nová generace lithium-iontových baterií vyrobených pomocí nanotechnologií by mohla výrazným způsobem rozšířit možnosti dnešních hybridních automobilů a .