Nejnovější počin automobilky Audi, kterým se společnost rozhodla zachraňovat modrou planetu, právě debutuje v Číně na autosalonu v Šanghaji. Jedná se o elegantní hybridní koncept A3 e-tron plug-in.
Nová moderní studie ingolstadtské společnosti je vybavena dvěma pohonnými jednotkami. Silnější z nich přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,4 TFSI s přímým vstřikováním o výkonu 155 kW (211hp) je doplněn elektromotorem s výkonem 20 kW (27 hp). Společně jsou tedy schopni vyvinout kombinovaný výkon 175kW (238 hp).
V případě spolupráce benzínového motoru a elektromotoru dokáže A3 e-tron zrychlit na 100 km/h za 6,8 vteřiny a vyvinout rychlost až 231 km/h. Regulované olejové čerpadlo, inteligentní tepelný systém řízení Audi, start-stop systém, to vše přispívá k získání vysoké účinnosti.
Za zadními sedadly je umístěna 12kWh li-ion baterie, díky které může hybridní koncept ujet vzdálenost až 54 km pouze na elektřinu. Baterie je možné dobíjet za jízdy vlivem rekuperačního brzdění nebo při parkování přímo skrze běžné elektrické zástrčky. Z toho vyplývá možnost městského pohybu zcela bez škodlivých emisí.
O přenos hnací síly na nápravy kol se stará sedmirychlostní dvouspojková převodovka S tronic. Řidič si také může zvolit mezi manuálním nebo automatickým režimem řazení. Při jízdě v Audi A3 e-tron si navíc můžete vybrat mezi pěti nastavenými jízdními režimy.
Rozměrově je A3 e-tron stejný jako jeho „bratříček“ Audi A3 sedan, tedy 4,44 metru na délku, 1,84 metru na šířku a pouze 1,39 metru na výšku. Dveře a kapota zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z hliníku, ale celková hmotnost i tak dosáhla 1 720 kg.
Žádné informace nenaznačují, zda by se tento vůz mohl v budoucnu někdy vyrábět. Je ale docela pravděpodobné, že se některé konstrukční a technické prvky z konceptu stanou inspirací pro budoucí produkty společnosti Audi.
blbost pro 1,7 tunovou karu
blbost pro 1,7 tunovou karu pouzit 20kW motor, to by se ani nerozjelo, oboje je nerealne, pouzili lehounky benzinovy motor, oproti dieslu, pouzily malo vykony a taky velmi lehky elektromotor, ktery je ale pro tuto hmotnost nepouzitelny, myslim ze je to fakt jen prototypova pohadka
podľa mňa sa to vyvinie
podľa mňa sa to vyvinie smerom k zmenšeniu baterky, teda dosiahne sa úspora hmotnosti aj ceny. a vypustí sa jazda čisto na elektriku. bude tam stačiť aj cca 3kWh baterka.
škoda, že to nebude plug-in hybrid. zrejme až ďalšia generácia.
tak toto auto som
tak toto auto som nepochopil. (aj keď sa mi páči a jazda s ním by bol zážitok)
má to 12kW baterku. podľa mňa akurátna.
no má to silný benziňák a slabý elektromotor. prečo nie opačne? nebolo by lacnejšie mať menší spaľovací motor a silnejší elektromotor. benziňák by len dobíjal baterku podľa potreby. účinnosť by nebola nižšia ako pri spomínanej prevodovke. (aj keď verím tomu, že daná prevodovka je skutočne kvalitná aj účinná)
aký je dôvod vyrábať toto auto a nie také ako navrhujem? aký okrem toho, že by automobilka prišla o € plynúce z výroby prevodovky a motorov?