TEST: Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

S auty na plyn se na českém trhu roztrhl pytel. Není divu, prodávají se čím dál tím lépe a jezdí jich tu už přes 11 000. My jsme aktuálně měli možnost vyzkoušet nové Audi A3 Sportback g-tron.

Zvenčí byste rozdíl mezi benzinovou/naftovou a plynovou verzí nepoznali, jediný rozdíl je nápis „g-tron“ na zádi
foto: Hybrid.cz

Koncernu Volkswagen se sázka na novou platformu MQB vyplatila. Díky této modulární skládačce může pohodlně rozšiřovat dostupné typy pohonů u většiny nových modelů o , plug-in hybrid nebo dokonce čistý elektromobil. Svá auta skládá tak trochu jako stavebnici .

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

Bílá je prý nejoblíbenější barva českých řidičů
foto: Hybrid.cz

To je i případ plynové novinky Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI. V rámci koncernu Volkswagen jsme už dříve vyzkoušeli plynové vozy Škoda Octavia G-TEC, Seat Leon TGI nebo Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI. Všechny nás bez výjimky velmi příjemně překvapily.

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

Řidič ani spolucestující si na nedostatek místa stěžovat nemohou
foto: Hybrid.cz

Asi nejblíže má Audi A3 Sportback g-tron k Seatu Leonu TGI. Využívá ostatně i stejný motor o výkonu 110 koní, toč. momentu 200 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h během 10,8 vteřiny.

Jenže zatímco Seat dává v reálu číselné specifikaci na frak a nabízí velmi dynamické zrychlení, Audi A3 s pohonem na CNG jde naopak se specifikacemi ruku v ruce. A při předjíždění to navzdory 81kW (110 koním) a 200 Nm není žádné terno. U plynové verze Audi A3 tak dostává přednost šetrnost před dynamikou.

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

Řidič si může volant i sedačku pohodlně přizpůsobit tak, aby se cítil co nejpohodlněji
foto: Hybrid.cz

Zvykli jsme si, že kocern Volkswagen, pod který Audi spadá, staví svá auta na plyn pro „plynový dojezd“ maximálně kolem 350 km. To je ucházející vzdálenost po jejímž ujetí už vám nepřipadá tankování zbytečně časté. Očekávali jsme proto, že to zvládne i Audi A3 g-tron.

Aniž bychom dávali autu nějak zvlášť zabrat, dostali jsme se sotva ke 300 km. Při 14kg nádrži na plyn to znamená vysoký průměr 4,6 kg/100 km (ano, záleží také na tlaku plničky). Pro srovnání, o něco větší Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI se pohybuje mezi 4,0 a 4,3 kg/100 km.

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

Jednoduché, názorné a přehledné. Tak to má být.
foto: Hybrid.cz

Co do jízdního výrazu dynamičtější Seat Leon TGI si bral průměrně 4,54 kg/100 km, ale s lehkou nohou dokázal díky 15kg nádrži ujet až 350 kg. Zde nás tedy Audi A3 g-tron trochu zklamalo.

Příjemné překvapení je spotřeba po přechodu na čistě benzinový pohon – na dálnici si auto běžně vezme 6 litrů, při meziměstském provozu kolem 5,5 l/100 km. Skvělé je pochopitelně i řazení šestistupňovým manuálem. Případně je k dispozici za příplatek automat.

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

Výhled zpoza volantu.
foto: Hybrid.cz

Líbilo se nám zpracování interiéru vozu. Je jednoduché, ale zároveň chytré a funkční, bez zbytečných čudlíků. I ergonomie vozidla je velice dobrá, sedačky jsou pohodlné a volant si lze dle potřeb nastavit.

Jediný zádrhel na který jsme přišli byly čudlíky pro stahování okének na dveřích. Ty jsou umístěny až příliš vzadu, takže osoby s delšíma rukama budou muset kroutit zápěstím do nepřirozených poloh.

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

foto: Hybrid.cz

auto test Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI

Tyhle řemeslně nádherně zpracované detaily se nám na Audi hodně líbí
foto: Hybrid.cz

Pohotovostní hmotnost vozidla činí 1260 kg, takže plynová A3 působí při jízdě poměrně lehce. S nerovnostmi na vozovce si ale poradit dokáže. Zavazadlový prostor je díky plynovým nádržím ve spodku kufru pouze 280 litrů. Kapacita benzinové nádrže činí 50 litrů a celkový dojezd se tak blíží 800 km pohybuje kolem 1000 km.

Cena Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI s šestistupňovým manuálem začíná na 682 900 Kč vč. DPH. Automat seženete od 738 900 Kč, oboje v základní výbavě Attraction.

vlastní

10 komentářů u “TEST: Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI”

  1. G-TRON toť zkomolený
    G-TRON toť zkomolený název!! Původně měly VW AUDI elektromobily nést označení E-TRON protože v káblu honí Elektrony. Tahla konzerva honí leda tak ruský Zemní plyn, když natáhnou trubky k makarónům Trans Adriatic Pipeline (TAP) tak Ázerbajdžánský. Každopádně G je správně a TRON je zavádějící 🙂 PROTOŽE TAHLE KÁRA JEDE ŽEHEM !! :))

  2. Autorovi přijde auto oproti
    Autorovi přijde auto oproti Seatu TGI nedynamické, ale dál v textu napíše, že auto váží 1800kg… tím si asi sám odpovídá, kam se podělo těch 200Nm síly:-)

    Nechápu, proč se nenabízí CNG a LPG s pořádnými motorizacemi. Jako by automobilky o skutečný úspěch ani nestály. Já si vozím zadek v Mazda6 2.5MZR (16v čtyřválec!) na LPG, mám plynový dojezd 600 km (plním 49 litrů do 55 litrového toroidu), náklady 1,2 Kč/km (včetně přimazávání Flashlube) a můžu se těmhle pokusům o „inovace“ jen smát.

      1. Samozřejmě, zákon
        Samozřejmě, zákon zachování energie… výtěžnost tepelné (expanzní) energie z benzinu při běžném stechiometrickém poměru benzinu a vzduchu ve směsi je pořád stejná, s tím spalovací motory prakticky nic neudělají ani se sto lety vývoje v zádech. Downsizované turbo má oproti velkoobjemové atmosféře jedinou základní výhodu (když pominu těch pár procent, které dá navíc FS injekce, odlehčování dílů a hrátky s prouděním vzduchu, směsi a výfukových plynů) a to je možnost běžného provozu při nižších otáčkách (ergo delší zpřevodování). Tehdy se ušetří na vnitřním odporu motoru a to právě dělá 90 % rozdílu v normované spotřebě mezi řekněme 1.4 TSI a 1.8i. Vnitřní odpor motoru si můžete změřit s palubním počítačem při volnoběhu – u 1.8i třeba 0,9 litru za hodinu při 800 rpm. Tzn. s každými 800rpm se spotřeba navyšuje o 0,9 litru za hodinu. Když si to převedete do spotřeby v pohybu (litrů/100 km), tak vám logicky vyjde, že pokud snížíme provozní otáčky motoru při jízdě běžnou cestovní rychlostí 100km/h o těch 800rpm, tak se nám snižuje spotřeba o těch 0,9 litrů/100km. Samozřejmě turbo motor má asi trochu jiný vnitřní odpor už kvůli turbu, ale o moc jiné proti atmosféře to asi nebude. Kdo to změří, má můj vděk, na volnoběhu se to porovnávat nedá:-)

        Jakmile začnete s downsizovaným turbem jezdit dynamicky, spotřebujete totéž množství směsi, jako spotřebujete ve větší atmosféře a výhody oproti velké atmosféře se prakticky úplně vytrácí. Musíte s tím zkrátka jezdit úplně stejně defenzivně, jako se stařinkou 1.8i a jedině tehdy vaše peněženka nad rozdílem zaplesá:-)

    1. Omlouváme se za chybný
      Omlouváme se za chybný výpočet. Celkový dojezd vozu Audi A3 g-tron pochopitelně hodně závisí na jízdním stylu, takže 800 km lze ujet poměrně snadno. Když navíc pojedete spíše defenzivně, k čemuž auto přímo vyzývá, lze se dostat i k metě 1000 km na obě nádrže.

      1. Dobrý den, mě naopak
        Dobrý den, mě naopak zaráží vaše informace o spotřebě plynu. Pokud se bavíme o městě a jezdíte stylem brzda – plyn, pak je to možné. Ale jezdím s tímto vozem příměstské cesty, ráno po dálnici, potom okreska a večer po okresce, skrz vesnice. Na dálnici, když jedu opravdu rychle, tak si vezme 4.5kg/100 a po okresce naprosto předpisově se lze dostat i na 2.8kg/100km! Průměr po 10000km mám 3.6kg/100km.

Napsat komentář