Tesla v USA jedná s velkou sítí čerpacích stanic

Jan Horčík - 29 Červen 2016

Podle deníku Washington Post jedná automobilka Tesla s americkou rodinnou sítí čerpacích stanic a prodejen Sheetz. Předmětem jednání je pochopitelně možnost umístění nabíjecích stanic.auto Sheetz čerpací stanice

Síť obchodů a čerpacích stanic založil Bob Sheetz v roce 1952 v Pennsylvánii.
foto: Wimco

Kalifornská automobilka Tesla Motors v současné době provozuje dvě velké celosvětové sítě nabíjecích stanic. Jednak je to síť rychlonabíječek Tesla Supercharger s výkonem až 130 kW. Taková nabíječka dokáže plně vybitý Tesla Model S nebo Tesla Model X dobít do jedné hodiny.

Druhou, sekundární sítí jsou Tesla Destination Chargers. To jsou klasické wallboxy Tesla, které automobilka umísťuje v zajímavých resortech, hotelích a dalších podnicích. Nedávno byla síť Destination Chargerů spuštěna také v Evropě.

To vše je ale pořád ještě málo zejména vzhledem k tomu, co Tesla chystá. Už na konci příštího roku má na trh uvést elektromobil Tesla Model 3 s dojezdem přes 344 km na jedno nabití a cenou kolem $35 000 před dotacemi.

Auto si do poloviny května rezervovalo 373 000 zájemců z celého světa, většina ovšem z . Ačkoliv přístup k Superchargerům nebude standardní výbavou Modelu 3 (pouze příplatkovou), je jasné, že takové množství aut dále zahltí už tak značně vytíženou síť nabíjecích stanic.

Proto chce Tesla množství nabíječek významně rozšířit. Sheetz provozuje stovky obchodů zejména ve Středoatlantická oblasti USA. Zástupci Sheetz jednání potvrdili, Tesla samozřejmě nic nekomentuje, jak má ve zvyku.

Podle Washington Post by Tesla chtěla na čerpací stanice umisťovat nabíječky Supercharger. Ty ostatně neustále vylepšuje a rozšiřuje po celém světě. Najdeme je už i v Mexiku, Rusku, Číně, Austrálii, středním Východě a dalších místech.

Celkem dnes Tesla provozuje 655 stanic s 3966 nabíjecími stojany. První stojí už také u nás, je součástí velké nabíjecí stanice E.ON Vystrkov/Humpolec na 90. km dálnice D1. Spuštěn ale zatím nebyl, to se očekává během následujícího měsíce.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já teda nevím, ale osobně mi to spíš přijde jako takové klasické "opakovací" PR, aby bylo vidět, že se něco děje a jsme vepředu a o Tesle se zase psalo.
Považuji za rozdíl, kdyby se řeklo, že "Tesla se dohodla s firmou XY a do termínu XY postaví XY stanic". To jsou fakta.
Toto je takový článeček, že "jednají", "chce rozšířit", Tesla by "chtěla" (tvrdí někdo jiný). Tesla to nekomentuje.
Jsem přesvědčen, že je to součást promyšleného PR Tesly (nic proti tomu), to se vypustí do médií (nebo i jinde) taková nicneříkající, nekonkrétní a obecná informace (takový balónek), která následně žije vlastním životem, přičemž ji přiživují zcela zdarma příznivci Tesly a udělají z toho ve výsledku něco, co to třeba ani není. Ale protože to vzniklo spontánně, netřeba to komentovat, budí to zadarmo dojem, že se něco obrovského "dalo do pohybu" a o to jde...
Spusta informací z poslední doby je o tom, že "podle nějaké informace" se spekuluje, že Tesla něco dělá, chystá, něco v autě bude a nebude... Takové chytré dávkování informací/neinformací... A všichni to žerou a chrochtají blahem, přestože se vlastně oficiálně moc věcí nedozvědí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klasika, nabíječky už má v každé ři.i (spisovné slovo) ale kam my se na tu ř.ť hrabeme. Ale i tak díky Marušinče.

Obrázek uživatele Kuk

Sheetz má čerpačky jenom v 6ti státech na východě a tomu říkáte VELKÁ síť? A na svý mapě ani nejsou schopný ty tečky dát!
Přesně tydle zavádějíci nepřesnosti v médiích nesnášim. Napsat velký, ale vono je to vlastně velký jen tak trochu u nás ve Springfieldu (americká Dlouhá Lhota). Hm jak si pak má našinec udělat obraz o světě, když ho má místo fakt složenej z nějakech nepřesnejch dojmů?!?
Pokud se pak někdo podívá do žebříčku americkejch benzínek a zjistí, že jsou obratově někde na vocase, tak co si pak má o vás myslet?

Osobně jsem o této síti v životě neslyšel.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"Kuk", já zase nesnáším lidi jako jste i vy, kteří nedokáží najít a dále předat potřebné informace a jen furt na něco frflají a nadávají.

profil firmy Sheetz

obrázek mapy firmy Sheetz
(kliknutím na obrázek mapy se tato zvětší/zmenší)

Jen na ukázku jak jsou "nicotní a podřadní":
příjem 5,23 miliard USD (2011)
počet zaměstnanců více než 13600 (2011)

Na wikině (viz horní odkaz) je informací o nich spousta.

Obrázek uživatele Kuk

Mykanec proberte se z diskotéky, vám fakt nic hledat nebudu, si to pěkně najděte sám. A jestli vás omráčila velikost firmy, která má pobočky jen v 6 státech z 50 států americké federace tak spadáte přesně do tý neinformovaný kategorie o které ve svém příspěvku mluvím. Takže, když jste v tom hledání tak si pěkně najděte na jakém místě v žebříčku USA pump se ta velká sitˇ nachází protože té oč tu běží ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"Kuk", když máte k obědu pečenou husu, tak předpokládám že si ji rozporcujete na jednotlivé přijatelné porce na osobu a poté tu svou porci jíte po jednotlivých soustech. Asi se nebudete snažit polknout celou husu najednou.
Stejně tak USA jsou dost velká země a 6 států z toho celkového množství mi připadá na jedno "najezení" pro Teslu dostatečně velké sousto. Pokud se jim to tam bude dařit, tak jistě přijdou na řadu firmy z jiných několika států a tak postupně mohou zabrat dost podstatnou část Ameriky. Mezitím se samozřejmě probudí či vytvoří Tesle konkurence a profitovat na tom bude hlavně zákazník.

Od vás opravdu nepotřebuji nic hledat, nemusíte mít obavy.

Abych pravdu řekl, tak je mi celá Tesla u zádele.
Ano, uznávám a obdivuji a bedlivě sleduji její obrovské zásluhy o probuzení celosvětové elektromobility a držím jim palce, ale jsem už tak starý a tak "chudý", že bych si mohl maximálně koupit nového iOna (nemíním a nepotřebuji utratit podstatnou část peněz nasyslených na stáří za auto).
Na čekání na nějakou levnou Teslu mi již nezbývá čas.

Obrázek uživatele Kuk

Nezoufejte pořád nad nějakou Teslou vždyť vám jí nikdo nenutí. Já si jí taky v dohledný době asi těžko koupím, ale to mi vůbec nebrání v tom abych neměl radost z toho, že v tom jezděj ostatní a že se mění svět :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víte to je trochu o tom jak zacházíte s mapami, jde o to že potřebujete nalákat více lidí, ukázat se v lepším světle, proto takové nepřesnosti.

Líbit se vám to nemusí, ale je to strategie, třeba jeden ze států výrazně převažuje v hustotě, tak se pouze ukáže kde jsou přítomni atd.

Na toto téma doporučuji knížku >>Proč mapy lžou<<

Je to vec názoru. V marci 2016 mala tesla 613 superchargrov. Táto neznáma sieť čerpačiek má vyše 500 staníc. To znamená, že ak by na každú dali stojan, počet Tesla rýchlodobíjačiek by sa skoro zdvojnásobil. To nie je úplne nepodstatná informácia.
Zdroj: wikipedia

ruzne po svete, ty retezce cerpacek co budou prvni a uzmou treba prave Teslu, tak budou mit dobudoucna velikou vyhodu, cekal bych tedy ze samy retezce cerpacek se budou snazit Teslu kontaktovat a nabidnou jim prostor pro Superchargery

podobne mysleni neocekavam u firem jako Shell, ty misto aby koukali do budoucnosti, tak utracej penize za vyvoj motoru a auticka co nikdo nechce, a dobre jim tak, takze bud jim to docvakne, nebo skoncej tak jako uhelna lobby v USA :)

:-) pravda, ke Shellu taková představa opravdu neladí, ten je zcela zahleděný sám do sebe. Vzpomínám na svou první jízdu elektromobilem s dojezdem 60km z Prahy do Tábora, kdy jsem chtěl dobít u Shellky u Olbramovic, pod Votickým kopcem. Někdy na srazu, tak po 5.pivě, to přidám k lepšímu.... :-)))

Obrázek uživatele Kuk

Polský Orlen čili Benzina u nás
http://www.hybrid.cz/cerpaci-stanice-benzina-mozna-nabidnou-rychlonabijecky-tesla

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

jj to je celkem znama dohoda, tech velkych retezcu je ale vic, a meli by se probudit

Co se týče Superchargerů nejsem si jist jestli Tesla dobře promyslela možnosti. Pokud vím kdo si koupí Model 3 buď si na stálo zaplatí nabíjení zdarma nebo má smůlu. Když si koupí "levnou" Teslu český strýček chalupář který jednou za rok vyrazí až do Brna, nebude mít možnost použít Supercharger jednorázově. Tak že by dobití zaplatil např.kartou jako je tomu u nových dobíječek E.on Vystrkov.Leda že by se v budoucnu dala tato možnost integrovat do stojanů Tesly.

jak auto tak stojan odesilaj dane informace o nabijeni Tesle na servry, takze zpoplatnit nabijeni treba formou creditu nebo pausalu je pak otazka jen programu ktery to zaridi, muze to fungovat podobne jako treba platba u telefonu

neco jako zaplat $50 mesicne a mas nabijeni zdarma, nebo zaplat $5 a mas zdarma 50kWh a pak za kazdych 10kWh platis $1, atd....

Detaily o presnom nacenení nie sú známe.
Tesla má napríklad možnosť riešiť tieto jednorazové platby aj strhnutím platby z kreditky priamo z auta, bez fyzického zásahu do existujúcich stojanov.

Obrázek uživatele ozana

Název nic moc, sheetz zní jako shits (jen jedno dlouze a druhé krátce).

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

No mě to zní dost odlišně když to řeknu nahlas.

Obrázek uživatele Jan Veselý

V Ostravě je ten rozdíl minimální. :-)

Obrázek uživatele ozana

Pro Bjørna Nylanda taky (ale ten to zase extrémně natahuje)...

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Helééé, á próóóč vý v týý ÓÓstrávěěě, mlůůůvííítééé táák kráátcééé?

Boneničasu.

V delší verzi: Než se to v Praze na schuzi probere, my v Ostravě už mame aji zrobene.
Což je mimo jiné důvod, proč by hlavním městem ČR měla být Ostrava. Bo tu se nedřista, tu se robi. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Není ta větička správně takhle?
Boneničasupičo.
:-)

Obrázek uživatele ozana

Jasně, cype.

Ale ještě lépe: Boneničaspičo.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Tak mezi přiznivcama FC Banik jasně, tam si rozumime. Ale muže tu byt aj jakysi ....... slavista, možna aji ........ sparťan :-)))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Už si to hlavní město přestěhujte ať můžem nadávát zase na jiný :)
Voni tady stejně schůzujou jenom samí přespolní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon