Tesla buduje sekundární síť dobíjecích stanic

Síť rychlodobíječek Tesla Supercharger dnes automobilka Tesla intenzivně buduje doma v , Evropě i Číně. Kromě toho ale souběžně staví i sekundární síť pomalejších dobíjecích stanic zvaných „Destination Charging“.

Americká automobilka Tesla Motors začíná budovat sekundární síť dobíjecích stanic zvaných „Destination Charging“
foto: Tesla Motors

Pomalé dobíjecí stanice programu „Destination Charge“ teprve vzniká a postupně by se měla rozvinout do celkem 106 dobíječek u hotelů, restaurací a resortů. Narozdíl od Superchargerů, které zastávají roli „benzínek“ pro rychle dobití na hlavních tazích slouží „Destination Charging“ k dobíjení auta při delším pobytu na jednom místě.

Jinými slovy, když majitel elektromobilu Tesla Model S zaparkuje svoje auto u hotelu nebo restaurace, rovnou ji připojí k „Destination Chargeru“, kde se mu za hodinu dobije 58 mil (necelých 100 km) dojezdu. Samozřejmě opět zdarma.

Počet řidičů elektromobilů Tesla stoupá. Zatím jde pouze o majitele Modelu S, ale brzy přibudou také majitelé Modelu X a v roce 2017 také Modelu III. Pro ně všechny bude tou dobou hotova nejen hustá síť rychlodobíječek Supercharger, ale také dost možná ještě hustší a tím i přístupnější síť Destination Charging.

29 Comments on “Tesla buduje sekundární síť dobíjecích stanic”

  1. toto isté sa už budeje aj
    toto isté sa už budeje aj na Slovensku. Teslaclub.sk má mapu dobíjacích miest (hotely, reštiky atd) kde si Teslaci dobijaju zdarma a denne sa siet rozrasta. Samozrejme je to pre klientov daneho zariadenia, teda konkurenčna výhoda oproti inym hotelom.

    A ako je to možné?
    Úplne jednoducho, stačí vedieť niečo málo o elektrike. Tesla a tiež Renault ZOE dokážu nabiť za 1h dojazd 100km (rovnako ako v tomto článku) z úplne običajnej 380V, trojfázovej zástrčky čo má 32A. Teda danú zástrčku má každý hotel. Stačí mať v Tesle zaplatený tzv. dual charging. (ZOE to má štandard).

    Je to možno pre vacsinu šok, ale tzv. wallboxy Tesla a Renoult Zoe (ten má zabudovanú kvalitnú nabíjačku Chameleon) vobec nepotrebujú a naozaj sú to vyhodené peniaze!!!

    Na rozvoj elektromobility úplne stačia verejné dobíjacie zástrčky o výkone aký som napísal vyššie a v autách kvalitné dobíjačky čo dokážu využiť všetky 3 fázy. K tomu doplniť superchargre na hlavných dialničných ťahoch a infraštruktúra je kompletne hotová, nič iné netreba. Ostatné elektromobili toto samozrejme nedokážu a sú odkázané na jednosmerné rýchlodobíjačky 🙁

              1. Odkaz funguje a jenom
                Odkaz funguje a jenom potvrzuje co píšu – Tesla nic takového nedodává. Krabička na kabelu, která je vidět na obrázku, určitě nemá certifikaci – tzn. výrobce nenese žádnou odpovědnost za škody. To že je to funkční a může si to „každý“ vyrobit doma je věc jiná, kterou nezpochybňuji. Nicméně pokud chcete dodržet návod tak to „nesmíte“ použít. Tím chci jen říct, že jinak než přes wallbox oficiálně Teslu 32A 400V nabíjet nelze.

                1. Ci by to malo dopad na
                  Ci by to malo dopad na zaruku teraz neriesme. Vacsina Teslakov by to takto neriesila aj tak. Ale vobec to nevadi. Dobijanie na 16A tiez uplne staci na ucely dobijania pri hoteloch, restikach, nak.centrach a pod. Na podporu elektromobility uplne postacujuce.

          1. ???
            jenomze ta redukce mezi

            ???
            jenomze ta redukce mezi Mennekes typ2 a prumyslovou zasuvkou musi obsahovat generator pilotniho signalu, 4 spinaci rele (nebo stykac) na 32A, ridici jednotku, proudovy chranic a idealne by se hodila i certifikace ze splnuje vsechny ostatni normy, ktere tam jeste jsou…
            (prakticky se musi jednat o prenosnou dobijeci stanici)

            takze kdyz se podivate na net kolik takova „redukce“ obvykle stoji, uvidite ze to neni nic levneho 🙂

                1. Proč mimochodem ta ta
                  Proč mimochodem ta ta krabička není zabudována rovnou do auta?

                2. To je svym zpusobem dobra
                  To je svym zpusobem dobra otazka, na kterou neznam presnou odpoved… Podle normy ta krabicka musi byt max 30cm od vidlice na strane zasuvky, ktera je nekde na zdi ci na rozvadeci, atp. Anebo ta krabicka muze byt rovnou v te vidlici, kterou se to pripojuje do zdi, tohle reseni jsem ale zatim nikde nevidel. Podivejte se na kabel od Leafa, iOna, Tesly a dalsich a uvidite, ze vsichni tu krabicku maji do 30cm od vidlice 🙂

                  Rekl bych, ze je to z duvodu bezpecnosti. Pokud se poskodi nabijeci kabel za krabickou a clovek se toho dotkne i behem nabijeni, tak se mu nic nestane. Coz je asi tez jeden z duvodu proc se pro nabijeni aut taky nesmi pouzivat prodluzky (ne ze by se to moc dodrzovalo 🙂 ).

                3. Rovnou v té vidlici to
                  Rovnou v té vidlici to vyrábí AeroVironment – insideevs.com/aerovironment-introduces-turbocord-an-easy-and-convenient-dual-voltage-cordset/

                4. mate pravdu, na tu jsem
                  mate pravdu, na tu jsem uplne zapomel…
                  ale ta je nam stejne v Evrope uplne na ho*no, protoze je jen 1 fazova a ma americkou vidlici 🙁
                  navic je to nechutne drahe s uplne minimalnim vykonem.

                5. pro ten jednofázový Yazaki
                  pro ten jednofázový Yazaki s integrovaným EVSE do vidlice není třeba chodit daleko a umí jej i jedna nejmenovaní firma v Praze, o nějakém hodnotném certifikátu bych ale pochyboval.

                6. Na to je jednoduchá
                  Na to je jednoduchá odpověď 🙂 Nevím jestli jste měl někdy „správně“ uspořádaný mennekes v ruce = konvence je mít ve voze piny a ve vidlici zdířky. Když se pak na jeho vidlici mrknete, tak alespoň já malíčkem celkem spolehlivě dosáhnu do zdířky až na kontakt. A pokud máte řeznické prsty, tak vám pro změnu může upadnout někam do kaluže či jiných s…

                  No a abyste se nemusel spoléhat na to, že je v zásuvce / EVSE krabičce instalovaný GFCI(proudový chránič), je funkční a vy k tomu máte celkem zdravé srdce, tak vždy, když je mennekes konektor vysápnut z vozidla, musí být automaticky ihned „umrtven“ = tj. okamžitě pomocí elmag. nebo SSR relé odpojen od síťového napětí. (Jediné co tam potom naměříte je obdélník +/-12V mezi CP a zemí)

                  No a toto se zkrátka z auta dělá dost blbě 🙂

                7. Tak jsem si schvalne
                  Tak jsem si schvalne porovnal ten Mennekes a klasickou CEE 16/CEE 32 a uznavam, ze ten Mennekes ty kontakty ma blize k povrchu, ale prst rozhodne nestrcim ani do jedne z nich. A hrebik muzu strcit do obou… Tak nevim proc treba prodluzka nemusi byt umrtvena a Mennekes kabel ano. A kdyz uz jsme u toho, tak proc je ten Mennekes konektor tak blbe navrzeny co se tyce tvaru a vzdalenosti kontaktu od povrchu…

                  Jinak CP a PP piny jsou super vec, proti tomu zadna 🙂

                8. Je někde dostupné
                  Je někde dostupné zapojení takové krabičky? Stačí mi 16A/400V.

                9. Tak to doporucuji si koupit
                  Tak to doporucuji si koupit rovnou Teslackou, ktera je 16A/400V.

                  Ale pokud chcete trochu usetrit a postavit si vlastni a nevadi vam, ze mozna nebude splnovat vsechny normy, hodte do googlu „EVSE“ a vypadne vam spousta odkazu.

  2. To, že superchargre sú
    To, že superchargre sú zadarmo pri dlhých cestách, chápem. Len 10% celkovo najazdených kilometrov 2000 USD poplatok za supercharger v priemere pokryje. Ale ako im vychádza ekonomika týchto dobíjačiek zadarmo to mi už uniká. Predpokladám, že tam už musí byť nejaká dohoda s prevádzkovateľom tých hotelov, reštaurácií a pod.
    Vie niekto niečo viac?

    1. netusim, ale troufnul bych
      netusim, ale troufnul bych si tvrdit ze se jedna o kombinaci dohody s provozovatelem a navic jen velmi male % uzivatelu Modelu S/X teto moznosti vyuzije, protoze pro ne bude pohodlnejsi si zajistit hotel s dobijenim v cene, nez nekde nechat auto a pak jit pesky ke svemu hotelu. Uzivatele Modelu S/X i nadale budou dobijet 90% doma, na tom se nic nemeni… O Modelu E uz bych si to ale nedovolil tvrdit, ti budou vice setrivi, ale to je daleko, do te doby se muze stat spousta veci 🙂

Napsat komentář